تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820920146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موادغذایی تاثیرگذار در اختلال خواب


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:  
a4d408f5568e3d66bb561b93bbede28f


 برخی مواد غذایی می توانند باعث بروز اختلال در خوابیدنتان شوند و می توانند برایتان مشکل ساز شوند توصیه می کنیم از مصرف آن ها پرهیز کنید چون در بی خوابی و کم خواب شدنتان تاثیرات مخربی خواهند گذاشت
محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه گفت: خوردن غذا آن هم در دیر وقت خودعامل بی خوابی یا بدخوابی است و اگر ما به بد خوری هم عادت داشته باشیم با کابوس های شبانه و … مواجهه می‌شویم.

این متخصص علوم تغذیه گفت: خوردن غذاهای سرد، خیلی چرب و خیلی شیرین، نه تنها چاقی بلکه بدخوابی و در برخی موارد بی خوابی را برای فرای فرد به دنبال دارد.

وی افزود: عادات غلط نیز در غذاخوردن فرد را دچار کابوس های شبانه و چاقی می کند.

عزیزی اظهار کرد: یکی از این عادات انسان استراحت بلافاصله پس از صرف غذا است . مصرف غذا و فاصله تا خوابیدن حداقل باید نیم ساعت به طول بیانجامد درغیر اینصورت معده توان هضم صحیح غذا را نداشته و مواد مغذی آن جذب بدن نمی شود.

این متخصص تغذیه در ادامه تاکید کرد: خوردن برخی از انواع بستنی ، ماکارونی، در هنگام شب به دلیل وجود چربی فراوان در بی خوابی و کابوس های شبانه دخیل است.

وی با بیان اینکه غذاهای فست فودی هم در بدخوابی شبانه موثر است گفت: پیتزا و مواد موجود در آن فرد را دچار خواب زدگی و تپش قلب می کند.

عزیزی افزود: غذاهای پر ادویه، تند همراه با سیر زیاد،سوسیس ، کالباس،  خواب را دچار مشکل کرده و فرد به کابوس های شبانه مبتلا می شود.

این متخصص علوم تغذیه گفت: مصرف شکلات تلخ، چای غلیظ اضطراب و ضربان قلب را افزایش می دهد بنابراین به هنگام استراحت از مصرف این مواد خودداری کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: گوشت و کله پاچه برای وعده شام مناسب نیست و فرد را دچار بی خوابی و سنگینی در خواب می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

25 تیر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن