تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798768308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش نظام پزشکی به سخنان مهرجویی: کیارستمی مبتلا به سرطان نبود


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: واکنش نظام پزشکی به سخنان مهرجویی: کیارستمی مبتلا به سرطان نبود
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور درباره محتوای جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی گفت: جلسه ویژه‌ای با حضور 25 نفر از متخصصان برجسته دانشگاه و همچنین نمایندگانی از پزشکی قانونی، معاونان وزیر دادگستری، معاون درمان وزیر بهداشت، معاون دادستان تهران، نماینده منتخب کمیسیون بهداشت مجلس، نماینده سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دادسرای جرایم پزشکی برگزار شد.
به گفته دکتر علی فتاحی، پزشکان حاضر در جلسه در رشته‌های مختلف فوق تخصصی جراح عمومی، اورولوژی، عفونی، بیهوشی و آنکولوژی صاحب اعتبار بودند و به تفصیل در مورد جزئیات پرونده‌های بستری، اندیکاسیون درمان،چهار عمل جراحی صورت گرفته، اقدامات طبی، داروهای تجویز شده و همچنین اقدامات قبل و بعد از عمل بحث و گفت‌و‌گو شد و جمع‌بندی نهایی به چهارشنبه هفته آینده موکول شد. در این جلسه اعضای کمیسیون ویژه حدود 20 تا 30 سؤال و ابهام را درباره پرونده بستری مرحوم کیارستمی مطرح کردند.

دکتر فتاحی با بیان اینکه کمیسیون ویژه رسیدگی به این پرونده به دور از هرگونه احساسات و برخوردهای صنفی در این باره ورود کرده و قضاوت می‌کند، اظهار داشت: ما معتقدیم در فضای مجازی به دکتر میر بزرگ اهانت شده چرا که وی حدود 10 سال است عمل جراحی انجام نمی‌دهد؛لازم است همه بدانند جراحی اول و دوم توسط میر پسر انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر «ایران» مبنی بر اینکه ادعا می‌شود جراحی پولیپ روده بدون نتیجه آزمایش پاتولوژی انجام شده نیز گفت: قرار بود پاسخ این سؤال شما را که قبلاً نیز مطرح کرده بودید بعد از جلسه کمیسیون پزشکی بدهم. این مسأله در جلسه روز گذشته کاملاً حلاجی شد و مشخص شد پاتولوژی و آندوسکوپی 3 تا 5 مرتبه قبل از عمل از مرحوم کیارستمی به عمل آمده است و نتیجه پاتولوژی و آندوسکوپی تشخیص پولیپ روده بوده است اما به خاطر نوع پولیپ باید وی تحت عمل جراحی باز قرار می‌گرفت و عمل آندوسکوپی توصیه نمی‌شد.

دکتر فتاحی درباره شائبه حضورنداشتن دکتر میر(پزشک معالج) هنگام جراحی مرحوم کیارستمی نیز اظهار داشت: دو عمل اولیه (عمل اول و دوم) را پزشک معالج یعنی دکتر میر انجام داده است. عمل اول در تاریخ 16 اسفند و عمل دوم در تاریخ 21 اسفند 94 انجام شده است. خود دکتر میر در عمل اولیه قسمتی از روده بزرگ را برداشته اما بیمار 3 روز بعد از عمل جراحی دچار خونریزی می‌شود و مجدداً جراحی دوم کنترل خونریزی توسط دکتر میر انجام شده است.

وی گفت: دکتر میر در عمل سوم و چهارم که هر دو به ترتیب در تاریخ 9 و 12 فروردین 95 انجام شده حضور نداشته و جراحی توسط کمک جراح وی و پزشک جراح دیگر انجام شده است. به گفته دکتر فتاحی، پزشک معالج مرحوم کیارستمی ادعا کرده که تا روز 28 اسفند در بیمارستان جم حضور داشته و بنا به دلایلی در عمل‌های بعدی حاضر نشده است که البته این ادعا به بررسی دقیق نیاز دارد.  وی با تأکید بر اینکه طبق قانون پزشک معالج باید از اول تا آخر مراحل درمان در کنار بیمار باشد،عنوان کرد: پزشک معالج مرحوم کیارستمی تنها با اذن و هماهنگی با بیمار می‌توانست عمل سوم و چهارم را به جراح دیگر بسپارد اما هنوز مشخص نیست آیا مرحوم کیارستمی چنین درخواستی داشته یا خیر.

وی با بیان اینکه مرحوم کیارستمی به هیچ عنوان مبتلا به سرطان نبود، عنوان کرد: بیماری پولیپ روده جزو بیماری‌هایی است که ممکن است در آینده تبدیل به سرطان شود. وی به دلیل بیهوشی‌های متعدد ضعیف شده بود با این حال پیش از رفتن به فرانسه وضعیت جسمانی‌اش مساعد بود و نظر پزشک مشاور و معالج این بود که کیارستمی مرحله بد بیماری را گذرانده است. هنوز مشخص نیست وی با چه کسی برای رفتن به فرانسه مشورت کرده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پایان با بیان اینکه خانواده مرحوم کیارستمی روز شنبه برای ارائه جزئیات بیشتر به جلسه کمیسیون ویژه دعوت می‌شوند، یادآور شد: برخی ادعا می‌کنند چون مرحوم کیارستمی همزمان با تعطیلات آخر سال به بیمارستان مراجعه کرده پزشک جراح در بیمارستان حضور نداشته ما این ادعا را کذب محض می‌دانیم چرا که دکترروحانی متخصص بیهوشی که از پزشکان هنرمند و اهل آواز و موسیقی است اقدام به بیهوشی مرحوم کیارستمی کرده است و همه کادر درمان در همان ابتدا متوجه حضور ایشان در بیمارستان بودند.


واکنش نظام پزشکی به سخنان مهرجویی
از سوي ديگر، بعد از اظهارات داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران درباره فوت کیارستمی و مقصر خواندن تیم پزشکی‌ وی، اظهارات و نظرات مختلفی مطرح شد. در این میان، سازمان نظام پزشکی، به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به شکایات پزشکی معتقد است: این اظهارات در شرایطی بیان شده است که جامعه هنری ایران داغدار از دست دادن یکی از بزرگترین هنرمندان خود است و حزن و اندوه آنها را درک کنیم؛ ولی در عین حال نباید اینگونه زحمات تمام جامعه پزشکی را زیر سوال برد.

دکتر داریوش طاهرخانی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مسلم است که هر گونه تهدید سلامت شهروندان به واسطه قصور پزشکی، هیچ گاه مورد تایید جامعه پزشکی کشور نبوده و نخواهد بود و سازمان نظام پزشکی طبق وظایف قانونی خود، همواره این موضوع را در دستور کار هیئت‌های انتظامی خود داشته و در فضای کاملا کارشناسی و بدون هیچ اغماضی موارد مطروحه را مورد بررسی قرار می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین باید دقت داشته باشیم اگر فضا به سمتی پیش رفت که احتمال قصور پزشکی در مرگ شهروندی وجود داشت، نباید زحمات تمام جامعه پزشکی را زیر سوال برد؛ به طوری که با نگاهی به گذشته می‌بینیم که پزشکان همیشه همراه مردم بوده‌اند و به وظایف خود به درستی عمل کرده‌اند و هرگز خدمات شان را از مردم دریغ نکرده اند. البته در این میان معدود تخلفاتی نیز رخ می دهد که قابل اغماض نیست و برابر قانون باید با آن موارد برخورد گردد.اما آن معدود افراد ، همه جامعه پزشکی نیستند ، بلکه آنها متخلفینی هستند که به میان ما آمده اند تا در پشت لباس سفید خود را پنهان نمایند و قطعا اگر وارد هر صنف دیگری هم می شدند ، به تخلفاتشان می پرداختند.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی، به خدمات جراحان در جبهه‌های جنگ نیز اشاره کرد و افزود: هر روز در اقصی نقاط کشور از نقاط مرزی گرفته تا حاشیه شهرها و کلانشهرها جامعه پزشکی در حال ارائه خدمت به مردم هستند. در بسیاری از نقاطی که شاید حتی برخی از مسوولان از کنار آن هم عبور نکرده باشند، می‌بینیم که پزشکان در حال خدمت به مردم هستند. پس نباید به واسطه احتمال قصور پزشکی در فوت آقای کیارستمی ، در اقدامی شتاب‌زده همه پزشکان کشور زیر سوال بروند.

طاهرخانی درباره صحبت‌های اخیر یکی از کارگردانان سینمایی کشور در زمینه علت مرگ "کیارستمی" افزود: البته باید حزن و اندوهی را که در جامعه سینمایی کشور، هنرمندان و همچنین مردم ایجاد شده را درک کنیم. امروز کشور ما هنرمندی را از دست داد که مردم خدمات او را از عمق وجود درک می کنند و جامعه پزشکی کشور نیز که قبل از آنکه پزشک باشند ، جز همین مردم هستند ، عمق این درد را درک می نمایند. من احساس آقای "مهرجویی" را می فهمم ، اندوه ایشان در قالب کلمات نمی گنجید ، پس قطعا هدف صحبت‌های ایشان زیرسوال بردن خدمات جامعه پزشکی کشور نبوده است. بی‌تردید ایشان هم تابع قانون هستند و اجازه می‌دهند اگر قصوری صورت گرفته، از طریق مراجع قانونی کشور مورد پیگیری قرار گیرد و هر مجموعه ای در کشور به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کند.

وی همچنین به تشکیل کمیسیون پیگیری علت فوت "کیارستمی" نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل حساسیت این پرونده، سازمان نظام پزشکی در حال بررسی تمام ابعاد موضوع است و برای روشن شدن همه زوایای آن ، کمیسیونی متشکل از کارشناسان زبده برای بررسی موضوع تشکیل داده و پیگیری پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در جریان است.

طاهرخانی، در ادامه سخنانش، بر وظیفه قانونی سازمان نظام پزشکی مبنی بر حفظ و حمایت از حقوق بیماران نیز اشاره و عنوان کرد: قطعا بیماران چه افراد صاحب‌نامی باشند یا خیر، از حقوق مساوی برخوردار هستند و سازمان نظام پزشکی در بررسی‌های خود به گونه‌ای عمل می‌کند که حقی از هیچ شهروندی ضایع نشود. در خصوص پرونده آقای کیارستمی نیز همین مسیر دنبال می‌شود و باید منتظر باشیم که هیئت‌ انتظامی نظر نهایی خود را در این مورد اعلام کنند.

وی به جدیت سازمان نظام پزشکی برای پیگیری این پرونده اشاره و اضافه کرد: اگر قصوری از جانب هرکسی و در هر مقامی رخ داده باشد، هیئت‌های انتظامی نظام پزشکی از کنار آن عبور نمی‌کنند. رییس سازمان نظام پزشکی تاکستان در پایان تاکید کرد: اجازه دهید قبل از این که فضا به سمت تشویش پیش رود، قضاوت را به مراجع تعیین شده در قانون بسپاریم و منتظر بمانیم تا کمیسیون، دادسرا و هیئت‌ انتظامی در فضایی کاملا آرام و کارشناسی موضوع را با حداکثر دقت و در کمترین زمان ممکن بررسی نمایند و در نهایت براساس رای اعلام شده، همه از اقداماتی که باید انجام دهند، تبعیت کنند.



پنج شنبه, 24 تیر 1395 ساعت 11:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن