تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798365847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد خروج آب مازاد کارون از خوزستان یک گاف محیط زیستی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیشنهاد خروج آب مازاد کارون از خوزستان یک گاف محیط زیستی است
نماینده شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست خوزستان گفت: پیشنهاد خروج آب مازاد کارون از خوزستان که برخی افراد ارائه داده اند، یک گاف محیط زیستی است و این خود نشان از عدم آگاهی و اشراف مدعیان توسعه پایدار نسبت به محیط زیست تلقی می شود.

پیشنهاد خروج آب مازاد کارون از خوزستان یک گاف محیط زیستی است
هژیر کیانی نماینده شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح انتقال آبی تونل بیرگان که از سرشاخه های کارون بهره می گیرد تا به استان اصفهان برسد، اظهار داشت: طرح انتقال آبی تونل بیرگان از سرشاخه های کارون و از تونل بیرگان یا تونل سوم کوهرنگ حجمی معادل 300 میلیون متر مکعب  آب را به اصفهان منتقل خواهد کرد ،آبی که حق طبیعی و ذاتی استان خوزستان و رودخانه رو به مرگ کارون است.


وی تصریح کرد: مطالعات این طرح مربوط به گذشته و دوره های با شرایط اقلیمی مطلوب و نرمال بوده و نیازمند ارزیابی دقیق و مستقل محیط زیستی است، به طوریکه باید حتی سایر پیامدها در این طرح لحاظ شود.


کارشناس ارشد کشاورزی و پژوهشگر و مخترع حوزه محیط زیست بیان داشت: اما آنچه روشن و مسلم است پیامدهای منفی این طرح انتقال تونل آبی بیرگان بر جلگه خوزستان است، چرا که در حال حاضر تالاب های خوزستان به دلیل محدود سازی حقآبه های طبیعی در اثر سد سازی رو به نابودی هستند.
 

کیانی ادامه داد: همچنین افزایش شوری در رودخانه کارون و محدودیت کشت برای مردمانی که سالیان سال از این طریق امرار معاش می کردند به مشکلات مردم افزوده است و در حال حاضر شرایط ویژه و شکننده اکوسیستم های آبی خوزستان دیگر توان بارگذاری جدید را نمی طلبد.


وی در خصوص توجیه غیر واقعی متولیان این سدها و تونل های ضد محیط زیستی بیان داشت: توجیه غیرعلمی و منطقی این افراد این است که آب مازاد کارون  باید از خوزستان خارج شود، در حالیکه لازم است توضیح دهیم که در ابتدا این حرف یک گاف محیط زیستی است و این خود نشان از عدم آگاهی و اشراف مدعیان توسعه پایدار نسبت به محیط زیست و به خصوص حساسیت های اکوسیستم های آبی تلقی می شود.

کارشناس ارشد کشاورزی و پژوهشگر و مخترع حوزه محیط زیست ادامه داد: چرا که رودخانه ها باید جاری باشند تا معنی واقعی و نیز هدف آفرینش آنها همچنان به شکل طبیعی باقی بماند، جلگه هنگامی مفهوم خود را حفظ خواهد نمود که رودخانه ها با جریان طبیعی توان باروری آن را باز سازی کنند، اگر این گونه است که باید همه ی چشمه ها و جریان های سیلابی در کشورهای پیشرو صنعت سد سازی ،خشکانیده و محصور می شد.


کیانی افزود: علاوه بر این بیش از یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت حاصلخیز خوزستان ظرفیت مناسب و اقتصادی برای استفاده از این آب های به تعبیر توجیه گران سد سازی، برای کشاورزی دارد.


پژوهشگر و مخترع حوزه محیط زیست کشور در پایان گفت: بنا بر این امیدواریم توسعه ی خودکامه محور پیرامون آب های کشور پایان یابد و این انحصار گری بر منابع آب تعدیل شود تا شاهد سرزمینی پایدار و البته توسعه پایدار باشیم که همه ی این مفاهیم با وجود یک محیط زیست سالم و پایدار معنی می شود.




۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن