تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816718805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: برجام نبود فروش‌ نفت صفر بود


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
عراقچی: برجام نبود فروش‌ نفت صفر بود




ديروز ۲۳ تيرماه سالروز توافق هسته‌اي ايران با ۱+۵ بود كه رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه نقش زيادي در اين توافق ايفا كردند و اين روز در جلسه هيات دولت گرامي داشته شد.





روزنامه آرمان: ديروز ۲۳ تيرماه سالروز توافق هسته‌اي ايران با ۱+۵ بود كه رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه نقش زيادي در اين توافق ايفا كردند و اين روز در جلسه هيات دولت گرامي داشته شد.

رئيس‌جمهور ضمن تاكيد بر اينكه ايران به عهد خود در توافق هسته‌اي پابرجا و متعهد است، اظهارداشت: اگر روزي ۱+۵ بخواهد از تعهدات خود سر باز بزند، ما كاملا آمادگي داشته و از لحاظ توانمندي هسته‌اي در شرايطي هستيم كه در زمان كوتاهي مي‌توانيم به نقطه مطلوب خود دست پيدا كنيم. حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني گفت: برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) به نفع همه كشورها و صلح، امنيت، ثبات و توسعه جهاني بوده و نقض آن به ضرر همه خواهد بود و هركس بخواهد شروع‌‌كننده باشد، بازنده سياسي در صحنه بين‌المللي است.

رئيس‌جمهوري با ابراز اميدواري از اينكه برجام موجب توسعه داخلي، ثبات منطقه و صلح و امنيت بين‌المللي شود، افزود: ضروري است همه براساس منافع ملي، عقلانيت و در راستاي اجرا و استحكام برجام و بهره‌برداري عمومي از آن در سطح منطقه و جهان تلاش كنند. روحاني با تقدير از دست‌اندركاران و مسئولان برجام و توافق هسته‌اي در بخش‌هاي مختلف و تشكر از تلاش همه رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي در طول مدت مذاكرات و پس از آن براي آشنا كردن افكار عمومي با زواياي گوناگون اين مساله، بر ضرورت تنوير افكار عمومي براي بهره‌برداري بيشتر از فضاي پس از برجام تاكيد كرد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي، استفاده از فضاي به وجود آمده پس از برجام را در سايه وحدت، انسجام و هم‌افزايي امكان‌پذير دانست و گفت: بايد از اين فرصت براي توسعه كشور و اشتغال جوانان بهره‌برداري كنيم. رئيس‌جمهوري در ابتداي سخنان خود نيز اظهارداشت: برجام به مفهوم تفاهم در اصل مذاكرات، در ۲۳ تيرماه به نتيجه رسيد و اجراي آن از ۲۶ دي ماه آغاز شد و اينكه در برخي رسانه‌ها عنوان شده كه يك‌سال از اجراي برجام گذشته است صحيح نيست و از اجراي برجام كمتر از ۶ ماه گذشته است.

برداشتن سايه تهديد

دكتر روحاني با اشاره به اينكه مي‌توانيم ۲۳ تيرماه را به عنوان روز تعامل با جهان بناميم، خاطرنشان كرد: ايران در اين روز بر همه جهانيان ثابت كرد از لحاظ قدرت سياسي، آنچنان توانمندي و تبحري در مسائل سياسي، منطق و موضوعات فني و حقوقي دارد كه مي‌تواند براي حل موضوع پيچيده بين‌المللي با قدرت‌هاي بزرگ مذاكره كرده و از حق ملت ايران به خوبي دفاع كند. وي با بيان اينكه برخي همواره از مذاكره هراس داشته و مي‌گفتند قادر به مذاكره سياسي نيستيم، افزود: ۲۳ تيرماه ثابت كرد همان‌طور كه در ميدان جنگ قادريم در برابر توطئه‌هاي جهاني بايستيم و با آنها مقابله كنيم و براي ملت پيروزي به ارمغان آوريم، در صحنه سياسي، حقوقي و فني هم اين قدرت را داريم و مي‌توانيم از حقوق ملت دفاع كنيم.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه يكي از گزينه‌هاي پيش روي ملت ايران قبل از مذاكرات و توافق هسته‌اي، تداوم تحريم‌ها و افزايش فشارها بود، اظهار داشت: اگر آن روند قرار بود ادامه پيدا كند، امروز فروش نفت در كشور به صفر مي‌رسيد، تحريم‌ها و تهديدات روز به روز بيشتر و فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، از ديد آنها غيرقانوني تلقي مي‌شد. دكتر روحاني با تاكيد بر اينكه يكي از موفقيت‌هاي برجام برداشتن سايه تهديد از سر مردم بود، گفت: پرونده ايران در شوراي امنيت، در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده شده بود كه زمينه را براي حمله نظامي به ايران آماده كنند و حتي در اين زمينه به تفاهم هم رسيده بودند.

مذاكرات توانست بهانه براي تهديدات را برطرف و قدرت سياسي، حقوقي و فني ما را براي جهانيان آشكار كند و روشن شد فعاليت هسته‌اي و غني‌سازي، حق مسلم ملت ايران است. دكتر روحاني با بيان اينكه پيش از توافق هسته‌اي دشمنان ما را به موضوعي واهي و بي‌ريشه مبني بر ساخت سلاح هسته‌اي متهم مي‌كردند و با تبليغات اين موضوع را در افكار عمومي جهان توسعه مي‌دادند، گفت: با حل مساله پي.‌ام. دي روشن شد كه اتهامات به ايران، بي‌اساس بوده و ما هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي نبوده و نخواهيم بود و موضوع حائز اهميت براي ما توانمندي در غني‌سازي به عنوان مساله‌اي فني و علمي بوده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه به واسطه توافق، تحريم‌هاي مربوط به هسته‌اي در همه زمينه‌ها برداشته شده، خاطرنشان كرد: البته در برخي زمينه‌ها از جمله بانك‌ها هنوز به روال مد نظر و مورد انتظار نرسيده‌ايم، هر چند قدم‌هاي خوبي در اين راستا برداشته شده و ارتباطاتي با بانك‌هاي بزرگ دنيا برقرار شده است. وي با اشاره به اينكه ضروري است از اين فضا براي افزايش رفاه و حل مشكلات اقتصادي مردم به بهترين شكل استفاده كنيم، اظهارداشت: اينكه امروز عده‌اي بخواهند راجع به واژه‌ها و كلمات در برجام بحث كنند در جاي خود اشكالي ندارد، اما لازم است به جاي پرداختن به حاشيه، به استفاده مطلوب از اين فرصت بپردازيم.









تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن