تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802729368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود مجدد میوه‌های قاچاق و دستور وزیر


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ورود مجدد میوه‌های قاچاق و دستور وزیر
طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی این ستاد موظف است وضعیت قاچاق محصولات کشاورزی را به طور مستمر رصد کند و راهکارهای مقابله با آن را از طریق مراجع مسئول پیگیری کند و نتایج آن را ماهانه به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کند.
در پی عرضه مجدد محصولات قاچاق به ویژه میوه در بازار مصرف،‌ وزیر کشاورزی دستور داد ستاد پایش قاچاق محصولات کشاورزی در وزارتخانه متبوعش تشکیل شود تا به صورت ویژه معضل قاچاق محصولات کشاورزی پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، میوه‌های عجیب و غریب خارجی بعد از سر و صدایی که چند ماه پیش در بازار مصرف کردند که منجر به امحای آنها شد، مدتی بود واردات و عرضه‌شان در بازار کم شده بود اما گویا دوباره سر و کله‌شان پیدا شده است، چراکه همزمان با فصل برداشت محصولاتی همچون لیموترش و آلبالو، مشابه خارجی‌شان در میدان میوه و تره بار عرضه می‌شود که هیچ مجوز وارداتی ندارند لذا محمود حجتی، وزیر کشاورزی طی حکمی به قائم مقام خود در امور بازرگانی ماموریت داد تا نسبت به تشکیل "ستاد پایش قاچاق محصولات کشاورزی" در وزارت جهاد کشاورزی اقدام کند.

بر اساس حکم وزیر جهاد کشاورزی، این ستاد با عضویت معاونان امو زراعت، امور باغبانی، امور تولیدات دامی، شیلات، رؤسای سازمان های دامپزشکی و حفظ نباتات، رؤسای سازمان های جهاد کشاورزی استان های مرتبط (عندالزوم) و مدیران کل دفاتر حراست و بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تشکیل می شود.

طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی این ستاد موظف است وضعیت قاچاق محصولات کشاورزی را به طور مستمر رصد کند و راهکارهای مقابله با آن را از طریق مراجع مسئول پیگیری کند و نتایج آن را ماهانه به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کند.

به گزارش ایسنا، عرضه مجدد میوه‌های قاچاق باعث شد که پرونده میوه‌های قاچاق مجددا روی میز پیگیری و محاکمه بیاید و حساسیت بیشتر مسئولان مربوطه را برانگیزد لذا مسئولانی که در بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی، گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا فعال هستند در تیر رس انتظار پیگیری این موضوع قرار دارند.

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی و نظارت بر عرضه میوه‌های قاچاق در بازار میوه و تره‌بار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، چراکه طبق قانون تمرکز وظایف وزارت جهاد کشاورزی که کلیه مراحل تولید، فروش، توزیع و تجارت در این حوزه را بر عهده این وزارتخانه گذاشته است، موضوع میوه های قاچاق مربوط به آنها می‌شود که در حوزه تخصص خود باید آن را بررسی کنند.

لازم به ذکر است که میوه‌های عجیب و غریب خارجی بعد از سر و صدایی که چند ماه پیش در بازار مصرف کردند که منجر به امحای آنها شد، مدتی بود واردات و عرضه‌شان در بازار کم شده بود اما گویا دوباره سر و کله‌شان پیدا شده است، چراکه همزمان با فصل برداشت محصولاتی همچون لیموترش و آلبالو، مشابه خارجی‌شان در میدان میوه و تره بار عرضه می‌شود که هیچ مجوز وارداتی ندارند و به گفته رییس اتحادیه میوه و تره‌بار از سه محور ترکیه، آفریقا و برزیل به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که علاوه بر خسارت به تولید داخلی و تولیدکنندگان، سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد و برای باغات کشور نیز تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد، چراکه همراه با ورود میوه‌های قاچاق در بسیاری از موارد آفات و بیماری‌های گیاهی و نباتی همچون جاروک جادوگر لیموترش، مگس زیتون، مگس مدیترانه و سن گندم وارد کشور می‌شود.

به عنوان نمونه بیماری جاروک جادوگر لیموترش که در دهه ۷۰ همراه با لیموترش‌های قاچاق، میهمان ناخوانده باغات شد و تا جایی پیش رفت که با وجود قطع هزاران درختان آسیب‌دیده، هنوز این بیماری ریشه‌کن نشده و باعث کاهش تولید و گرانی این محصول و خسارت مالی به باغداران شده است. 




تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 13 July 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن