تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798999887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایگاه های اطفاء حریق در جتگل های سراسر کشور راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پایگاه های اطفاء حریق در جتگل های سراسر کشور راه اندازی می شود
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: در حال حاضر پایگاه های اطفاء حریق در برخی استان ها راه اندازی شده که تا پایان سال در تمامی نقاط کشور راه اندازی خواهد شد.

ایران مقام چهل‌وپنجمین جنگل در جهان را داراست/ پایگاه های اطفاء حریق در سراسر کشور راه اندازی می شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی در نشست خبری امروز با اشاره به وضعیت اقلیمی سرزمین و قرار گرفتن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک اظهار داشت:  طی این سال ها شاهد تخریب بسیار جدی اراضی ملی، جنگل ها و مراتع بوده ایم و حال باید روند به جایی برسد که شاهد وضعیت بهتر در حوزه منابع طبیعی و عرصه های طبیعی باشیم.


وی با اشاره به اهداف سازمان جنگل ها و مراتع گفت: اهداف سازمان بر آن است تا با بهره گیری از مشارکت همه جانبه جوامع محلی و انجمن های صنفی بتوانیم اهداف خود را عملیاتی کنیم چراکه با نگاه صرفا دولتی به توفیقی در سطح کشور دست نخواهیم یافت و این درحالی است که با حضور فیزیکی و همه جانبه مردم در عرصه ها و طرح ها می توان شاهد رشد و بالندگی بود.


سبزعلی با اشاره به ایجاد 9هزار تشکل و کارگروه در سراسر کشور بیان کرد: در حال حاضر در سراسر کشور اقدامات گسترده ای در خصوص جذب کانون و جوامع محلی انجام داده ایم به طوری که تشکیل 9هزار کارگروه در سراسر کشور همواره موضوعات مختلف را رصد می کنند.


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به گسترش بحث حفاظت درتمامی نقاط کشور گفت: اگر اقتصاد مردم به منابع طبیعی گره بخورد قطعا شاهد کاهش خسارت خواهیم بود و از طرفی هماهنگی و تعاملات بر تمامی دستگاه ها به ویژه دستگاه قضا صورت گرفته که این امر تاثیر جدی در برخورد با متخلفان در بر دارد.


وی با اشاره به آنکه در سنوات گذشته شاهد تخریب بسیار جدی عرصه های ملی بوده ایم گفت: حدود 15هزار هکتار اراضی ملی طعمه حریق شدند که طی گزارشات به عمل آمده بیش از 95 درصد دلایل حریق عامل انسانی بوده که از این رقم بیش از 70 درصد آن بر اثر سهل انگاری و بی توجهی صورت گرفته که حال لازم است با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی وآموزش این رقم را به حداقل رسانیم.


وی با اشاره تاثیر تعدد سفرهای استانی در افزایش حریق عنوان کرد: طی آمارهای اعلام شده در سنوات گذشته و سال جاری بوده ایم که با افزایش سفرهای استانی شاهد افزایش درصد حریق در سطح کشور هستیم که با آموزش اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و فراهم نمودن تفرج های لازم برای شهروندان در اقصی نقاط ایران این موضوع را به حداقل خواهد رساند.


**14 نقطه کشور  مجهز به بالگرد هستند


وی با اشاره به اقدامات به سازمان در خصوص تهیه تجهیزات و ادوات بیان کرد: سال گذشته 30 هزار قلم تجهیزات در اختیار استان ها قرار گرفت که این رقم مناسبی نیست و همواره باید طی برنامه های پیش بینی شده در سال جاری افزایش یابد.


سبز علی ادامه داد: با توجه به وضعیت مساعد هوا و بارش های مستمر که رشد فزاینده پوشش گیاهی را در بر داشته اقدامات اساسی در 14 نقطه کشور صورت گرفته تا بتوانند در صورت لزوم عملیات اطفاء را انجام دهند.


***پایگاه اطفاء حریق در نقاط مختلف کشور راه اندازی خواهد شد


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به طرح مدیریت اطفاء حریق یادآور شد: در سنوات گذشته طرح جامع مدیریت اطفاء حریق تهیه شده که متاسفانه اعتبارات، بودجه و نیروی لازم در اختیار سازمان برای عملیات پیشگیری و مقابله با حریق قرار نگرفته که همواره لازم است دولت اعتبارات ویژه ای را در اختیار دستگاه های مجری قرار دهد.


وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطفاء حریق گفت: در حال حاضر پایگاه اطفاء حریق در استان های کرمانشاه ، گیلان و گلستان راه اندازی شده ضمن آنکه در استان سمنان نیز یک پایگاه فرعی ایجاد شده و هم اکنون برنامه سازمان بر آن است که پایگاه های اطفاء حریق را در تمامی استان های کشور راه اندازی کنند.


سبزعلی با اشاره به آنکه در سال 94 و 95 شاهد کاهش حریق بوده ایم گفت: با توجه به وضعیت گرم شدن هوا از سال گذشته و جاری نیز به سبب استفاده و بهره گیری از جوامع محلی و امکانات بالگرد شاهد کاهش حریق بوده ایم.


فرمانده یگانه حفاظت منابع طبیعی با بیان اینکه کمتر از 30 درصد آتش سوزی در جنگل ها اتفاق افتاده افزود: سال گذشته 18هزار هکتار اراضی سطح کشور در معرض حریق قرار گرفته اند که کمتر از 30 درصد آن در جنگل ها و مراتع اتفاق افتاد، گفتنی است که سال گذشته15 درصد جنگل ها آسیب جدی وارد شد.


وی با اشاره به کاهش حریق در 3 ماه نخست سال جاری اظهار داشت: 3ماهه نخست سال گذشته 2هزار و 977 هکتار از اراضی کشور در معرض حریق قرار گرفته اند که خوشبختانه با اطلاع رسانی موضوعات حریق این رقم در 3ماهه سال جاری به 2هزار و 273 هکتار رسیده است.


سبز علی با اشاره به آنکه ایران در بین 156 کشور دارای جنگل در جهان مقام چهل و پنجم را داراست بیان کرد: با توجه به وسعت 135 میلیون هکتار اراضی سرزمین ملی، بضاعت و امکانات دولتی در بحث نیرو بسیار ناچیز است که همواره بایستی به این موضوع نگاه جدی شود.


وی با اشاره افزایش قاچاق چوب گفت: قاچاق چوب علیرغم عوامل بازدارنده ای که در کشور وجود دارد روند آن رو به فزونی است به طوری که از سال 90 تا 95، 2هزار و 11 پرونده در این خصوص وجود دارد که همواره موانع اصلی تهدید برای عرصه ها به شمار می آید.





۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن