تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804884053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانواده مدیرعامل سابق بانک رفاه ١٧٠ میلیارد تومان بدهی بإنکی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور تازه ترین نتایج رسیدگی به موضوع فیش‌های نجومی را تشریح کرد.



میزان نوشت: قاضی ناصر سراج با حضور در برنامه «تیتر امشب» که به بررسی موضوع فیش‌های حقوقی نجومی اختصاص داشت، تازه ترین نتایج رسیدگی به موضوع فیش‌های نجومی را تشریح کرد. وی با اشاره به وظایف دستگاه های نظارتی در این زمینه اظهار کرد: شورای دستگاه نظارتی طبق ماده 21 قانون برنامه پنجم تشکیل شده که هفت عضو دارد و رئیس این شورا یکساله است و اگر رای داشته باشد می توان آن را تمدید کرد و در حال حاضر آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت حدود دو سال است که ریاست شورای دستگاه نظارتی را برعهده دارد.

قاضی سراج تصریح کرد: از قوه قضائیه دو عضو در این شورا حضور دارند که یکی سازمان بازرسی و دیگری دیوان عدالت اداری است. از مجلس شورای اسلامی نیز دو عضو یکی رئیس دیوان محاسبات کشور و دیگری معاون نظارت مجلس شورای اسلامی از قوه مجریه و دولت نیز سه عضو شامل رئیس سازمان مدیریت، وزیر اطلاعات و رئیس سازمان حسابرسی عضو این شورا هستند.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه اعضای شورای دستگاه نطارتی هفت نفر هستند به تشریح وظایف مجلس شورای اسلامی در این زمینه پرداخت و گفت: دیوان محاسبات مسئول تفریغ بودجه است که در آخر سال بودجه کشور را بررسی می کند که آیا بودجه انحرافی داشته و در محل خودش خرج شده است یا خیر؟ و پس از آن فرصت دارد که تفریغ بودجه را به مجلس شورای اسلامی اعلام کند پس پرداخت حقوقها جز بودجه است که مجلس شورای اسلامی باید اقدام می کرد و اگر اشکالی داشت تصویب نمی کرد و معاون نظارت هم که عضو هیات نظارت است و مسئولیت دارد که بررسی و نظارت کند و موضوعات را منعکس کند. مجلس شورای اسلامی همچنین تطبیق مصوبات با قانون را در این زمینه بر عهده دارد.

سراج به وظایف قوه مجریه اشاره کرد و گفت: طبق اصل 174 قانون اساسی نظارت بر امور و اجرای صحیح قوانین بر عهده مجریه است. که سه عضو این قوه در این شورا باید موضوع را بررسی می کردند. سازمان حسابرسی نیز در این میان وظایف مهمی دارد باید دقیقا بررسی کند و هرجا خلاف قانون تشخیص داد اقدام کند از جمله رئیس سازمان حسابرسی در صندوق توسعه ملی عضو هیات نظارت آن صندوق است که باید این موضوع بررسی می کرد و اگر جایی خلاف قانون صورت گرفته است باید به ما اطلاع می داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه این سازمان نظارت بر اجرای صحیح قوانین را بر عهده دارد، گفت: گزارش های سازمان بازرسی به دلیل اینکه حکم قطعی نشده محرمانه است و حق نداریم هویت فرد را به عنوان متهم افشا کنیم.

وی با اشاره به برخی از گزارش های سازمان بازرسی گفت: سازمان بازرسی وظیفه دارد گزارش را تهیه کند و به مراجع تحویل دهد. سازمان بازرسی این گزارش ها را به صورت مکتوب و تلفنی به دستگاه ها ارسال کرد.یکی از گزارش ها مربوط به بانک رفاه کارگران است، طی نامه شماره 236050 به تاریخ 10 دی 1393 به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رونوشت این نامه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس بانک مرکزی در خصوص انتصاب مدیرعامل سابق بانک رفاه کارگران هشدار داده شد که نامبرده در زمان تصدی مدیرعامل بانک ملی ایران مرتکب تخلفاتی شده است و هم اکنون مواردی اتهامی وی در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی مفتوح است و در جریان رسیدگی است. متاسفانه در این زمینه به هشدارهای سازمان بازرسی توجه نشد و با توجه به دریافت حقوق غیرمتعارف در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت و دولت عملا هزینه این انتصاب را پرداخت کرد.آقای طیب نیا به نامه من پاسخ داد که با توجه به اینکه این بانک مربوط به تامین اجتماعی است ارتباطی با ما ندارد منتهی در ذیل نامه نوشت که حضوری با وزیر تعاون صحبت می کنم. بنده دو بار با وزیر رفاه صحبت کردم ولی متاسفانه توجهی نشد و اینگونه نبود که سازمان بازرسی خواب بوده یا اقدامی انجام نداده است. قاضی سراج گفت: بنده چند روز پیش قبل از اینکه با رئیس جمهور صحبت کنم سوال کردم که خانواده این آقا که ایشان تسهیلات برایشان درنظر گرفته چقدر بدهی دارد که عنوان کردند 170 میلیارد تومان اعلام شد. سازمان بازرسی کل کشور که محاکمه و مجازات نمی تواند کند بکه وظیفه اش این است که گزارش را تهیه و به مبادی ذیربط اعلام کند و در قانون این سازمان احصا شده که گزارش ها باید به کجا تحویل داده شود. رئیس سازمان بازرسی ادامه داد: در خصوص سوء جریانات منجر به نقص قوانین و مقررات در شبکه بانکی کشور گزارش شماره 67627 مورخ 15 تیر 1393 اعلام شد که مصوبه غیرقانونی مورخ 5 اردیبهشت 1392 هیات وزیران در خصوث نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایا وجوه قابل توجهی به اعضای هیات مدیره بانک های دولتی پرداخت شده است همچنین در همین فرآیند به مجلس پیشنهاد شد که جهت اصلاح قانون مربوط اقدام کنند. خبر تکمیل می شود...


دوشنبه 21 تیر 1395 ساعت 23:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن