تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798946023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور تنها


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور تنها
فراجناحی بودن باعث شده است هیچ کدام از دو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب تمام قد در دفاع از روحانی وارد صحنه رقابت نشوند. هر چند اصلاح طلبان کمی بیشتر در میدان هستند و سعی می‌کنند از روحانی دفاع کنند.
عصر ایران؛ مصطفی داننده- اعتراض مجید انصاری معاون پارلمان روحانی به تیم رسانه‌ای دولت نشان داد که اوضاع درونی دولت روحانی چندان خوب نیست و خود آنها نیز از شرایط به وجود آمده گلایه دارند. معاون رئیس جمهور می‌گوید:ـ«با دلسوزان روحانی موافقم؛ تیم رسانه ای دولت ضعیف است و باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد. برخی در تیم رسانه‌ای می‌گویند دستاوردها را اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم. به دلیل ضعف همین تیم است که برخی فکر می کنند دولت در این 3 سال دستاوردی نداشته» رئیس دولت یازدهم آماج حملات گسترده از سوی مخالفان خود است. مخالفان بر اساس تقابل سیاسی و تلاش برای بازگشت به قدرت سعی می‌کنند وجه دولت روحانی را در برابر مردم تخریب کنند اما در مقابل بسیاری بر این باور هستند دولت روحانی نتوانسته است در برابر«تک‌» های مخالفان از «پاتک‌»های مناسب استفاده کنند. در این میان مشکل کجاست؟ آیا واقعا تمام تقصیرها گردن تیم رسانه‌ای دولت است؟ برای پاسخ باید گفت: خیر! اصلی ترین مشکل امروز روحانی و دولتش این است که سعی کرده است آن چهره فراجناحی سال 92 را حفظ کند. فراجناحی بودن باعث شده است هیچ کدام از دو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب تمام قد در دفاع از روحانی وارد صحنه رقابت نشوند.هر چند اصلاح طلبان کمی بیشتر در میدان هستند و سعی می‌کنند از روحانی دفاع کنند اما این دفاع تمام قد نیست و برخی نیز یا از گفت و گو منع شده اند یا اگر نظر دهند امکان انتشار نیست.

حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور تنها


این عدم حضور دو جناح سیاسی در حمایت از رئیس جمهور باعث شده است که روحانی بیش از هر رئیس جمهور دیگری احساس تنهایی کند. هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هر کدام به هر طریقی مورد حمایت نهادهای مختلف و احزاب نزدیک به خود بودند اما فراجناحی بودن روحانی باعث شده است، هیچ جناحی و جریانی به صورت تشکیلاتی از او حمایت نکنند و رئیس دولت را در تنگناها تنها بگذارند البته محدودیت های تشکیلاتی اصلاح طلبان را نیز نمی توان نادیده انگاشت .  این تنهایی روحانی شاید بیش از هرچیزی این موضوع را متبادر می‌کند، رئیس جمهور روحانی باید به فکر تشکیل یک جریان سیاسی می‌بود. اگر «اعتدال» را یک گفتمان می داند برای رواج و تئوریزه کردن آن بکوشد و اگر یک روش که ذیل گفتمان اصلاحات قابل تعریف است یا قرائت دیگری از ان می داند این را نیز اعلام نکرده و همین فقدان تئوریک شاید او را تا اندازه ای تنها گذاشته است.این کار شاید سه سال پیش باید انجام می‌شد اما هنوز هم برای روحانی دیر نیست. او اگر می‌خواهد دولتش را تداوم ببخشد، باید سعی کند جریان  فکری و سیاسی وابسته به خود را شکل دهد. جریانی که بشود آنها را حامیان روحانی یا همان «روحانی چی» نامید. کسانی که بتوانند بار دفاع از دولت را به دوش بکشند و اجازه بدهند روحانی به جای درگیری با مخالفان به مسائل مهم کشوری و جهانی برسد. 

انتقاد درون دولتی از شرایط حاکم به ویژه رفتار تیم رسانه‌ای به خوبی حکایت از این معنا دارد. روحانی می‌تواند با مشی سیاسی که دارد یا طیف سومی را در فضای سیاسی ایران شکل دهد- جریانی که نه اصلاح طلب صرف است نه اصول‌گرا- یا به یکی از دو قطب اصلی نزدیک تر شود. بخشی از تنهایی را می توان به موضع دو گانه یا مبهم در قبال حضور عارف در مجلس نسبت داد که این ذهنیت را در جامعه ایجاد کرده که فراکسیون امید به دو بخش اصلاح طلبان و حامیان دولت تقسیم شده و بخش اول کمی فاصله گرفته اند.
نه تنها روحانی بلکه هر کسی که می‌خواهد بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند باید جریانی سیاسی را با خود همراه داشته باشد تا بتواند در برابر مخالفان خود ایستادگی کند. این نکته را هم نباید نادیده گرفت که روحانی عمل گراست و عمل گرایی برای نظریه پردازان چندان جذاب نیست.

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 11 July 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن