تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802451040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 14 درصدی پرونده های قاچاق استان در سال گذشته - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
کالای قاچاق
استاندار اصفهان گفت: گوشی تلفن همراه، برنج، پوشاک و سوخت بیشترین کالاهایی است که در استان اصفهان قاچاق می‌شود.  به گزارش خبرنگار ایسنا، رسول زرگرپور امروز (شنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، اظهار کرد: 14 سال قبل درست در  روزِ 12 تیر ماه مقام معظم رهبری فرمانی را صادر کردند مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و از آن زمان دولت موظف شد مبارزه گسترده‌ای را برعلیه قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار دهد. همان‌طور که رهبری فرمودند قاچاق کالا یک بلا برای کشور، یک درد برای اقتصاد و از نظر شرعی نیز حرام قطعی است. 

وی افزود: به‌منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ستاد با عنوان کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی نظارت بر کالا و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور و استان اصفهان تشکیل شده است که حدود 20 دستگاه عضو این ستاد هستند. 

استاندار اصفهان بابیان اینکه اقتصاد کشور مصرفی و وارد محور است، گفت: متأسفانه اگر اقتصاد کشور این‌گونه باشد، با اصل اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد. یک نظام بهره‌وری باید در کشور داشته باشیم که متأسفانه نداریم و شاهد یک اقتصاد غیر رقابتی هستیم. 

زرگرپور تصریح کرد: هیچ شفافیتی در گردش مالی کشور وجود ندارد و به همین دلیل یارانه را به برخی کالاها اختصاص داده‌ایم که به دلیل همین اختصاص یارانه، بسیاری از این کالاها قاچاق می‌شود. البته به نظر می‌رسد یک مدیریت یکپارچه باید در گمرک کشور وجود داشته باشد که آن را هم نداریم. 

وی اضافه کرد: یکی از عواملی که سبب افزایش قاچاق کالا می‌شود آمار بالای بیکاری در مناطق مرزی کشور است که باید تدبیری عاجل برای حل این مشکل اندیشیده شود. 

استاندار اصفهان اظهار کرد: موظف شده‌ایم یک برنامه راهبردی پنج‌ساله را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه کنیم که تعیین اولویت‌های کالایی از اصول این برنامه راهبردی است. 

زرگرپور گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هفت کارگروه دارد که به شکل تخصصی عمل می‌کنند. از جمله این کارگروه‌ها، کارگروه مبارزه با فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی است که نظارت ویژه‌ای بر قاچاق فلزات و سنگ‌های قیمتی دارد. 

وی به دیگر کارگروه‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: کارگروه مقابله با عرضه فراورده‌های نفتی، کارگروه حقوقی- قضایی و کارگروه فرهنگی و تبلیغات از دیگر کار گروه‌های مهم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال 94 در اصفهان 78 جلسه در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است، گفت: در مجموع این جلسات 457 مصوبه داشته‌ایم که 347 مصوبه آن اجرایی شده و 110 مصوبه نیز در حال پیگیری است.

زرگرپور ادامه داد: با توجه به نوع کالاهایی که وارد استان اصفهان می‌شود، چند بسته کالایی را طراحی کرده‌ایم. یکی از این بسته‌ها بسته ویژه مبارزه با فراورده‌های نفتی یارانه‌ای است که در این بسته بیش از 400 پرونده بررسی شده است. یکی دیگر از این بسته‌ها بسته کالایی گروه نساجی است که با توجه به اینکه یک چهارم صنایع اصفهان را صنایع نساجی تشکیل می‌دهد، قاچاق کالاهای نساجی نیز در استان زیاد انجام می‌شود که در این خصوص یک راهبرد کلان و 33 برنامه اجرایی برای  مبارزه با قاچاق کالاهای نساجی طراحی شده است. 

وی افزود: یکی دیگر از این بسته‌های ویژه، بسته ویژه کالاهای دخانی است. در کشور سالیانه 55 میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود که بسیار نگران کننده است. از این تعداد حدود 3.8 میلیارد نخ سیگار در استان اصفهان به مصرف می‌رسد که بسیاری از این سیگارها به صورت قاچاق وارد می‌شود. 

استاندار اصفهان اظهار کرد: بسته ویژه گوشی همراه نیز طراحی شده است. بسیاری از کالاهایی که در استان اصفهان قاچاق می‌شود مربوط به گوشی همراه است که یک عزم جدی برای مبارزه با قاچاق گوشی‌های همراه در اصفهان وجود دارد. 

زرگرپور تصریح کرد: در سال 94 بیش از پنج هزار و 425 پرونده قاچاق در استان اصفهان تشکیل شده است که چهار هزار و 500 پرونده‌ را ناجا تشکیل داده است که نسبت به سال 93 تعداد پرونده‌های تشکیل شده در استان اصفهان 14 درصد افزایش داشته است. 

وی در همین خصوص گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها 780 میلیارد ریال است که بخشی از پرونده‌ها برائت می‌خورد. 

استاندار اصفهان به برخی از کالاهای کشف شده قاچاق در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال 94 یک هزار و 500 تن برنج قاچاق کشف و ضبط شده است. همچنین بیش از 280 هزار لیتر سوخت قاچاق در سال 94 کشف و ضبط شد. 

زرگرپور به دیگر کالاهای کشف شده قاچاق در سال 94 اشاره کرد و گفت: برای مثال لوازم آرایشی و بهداشتی که در سال 94 کشف و ضبط شدند، 420 هزار قلم بوده است که متأسفانه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، مشکلات بهداشتی زیادی را برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد. همچنین شش هزار و 600 بطری مشروبات الکلی و 210 تن پرتقال و نارنگی قاچاق نیز در سال 94 کشف و ضبط شد.  

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پارسال، 9 باند سازمان یافته قاچاق کالا متلاشی شد و در این رابطه بیش از چهار هزار و 800 نفر دستگیر شدند که البته هیچ یک از افراد دستگیر شده کارکنان دولت نبوده‌اند. 

استاندار اصفهان به عملکرد کارگروه حقوقی و قضایی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این کارگروه  20 پرونده مهم را مورد بررسی قرار داده است که در این خصوص 206 دادنامه برائت نیز بررسی شده است. 
زرگرپور با بیان اینکه دو کار خیلی بزرگ و مهم در حال انجام است که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار تأثیرگذار می‌باشد، افزود: یک سیستم آنلاین با عنوان "پنجره واحد امور گمرکی" راه‌اندازی شده است که با راه‌اندازی این سیستم آنلاین، سیستم کاغذی از گمرک حذف می‌شود. بر این اساس تمام عملیاتی که در گمرک انجام می‌شود الکترونیکی است و خوشبختانه از اول تیرماه سیستم کاغذی در گمرکات کشور حذف شده است که به همین دلیل جلوی بسیاری از موارد فساد در قاچاق کالا و ارز گرفته می‌شود. 

وی ادامه داد: همچنین یک سامانه مرتبط با نظارت جامع سیستم هوشمند بر حمل‌ونقل کشور راه‌اندازی شده است که هر کامیونی که واردات را انجام می‌دهد، این سامانه بر تخلیه بار آن نظارت کامل دارد و درنتیجه ارتقای ضریب نفوذ بارنامه افزایش پیدا می‌کند. 

استاندار اصفهان بابیان اینکه خوشبختانه در استان اصفهان  قاچاق ارز نداشته‌ایم، اضافه کرد: در استان اصفهان تنها با پدیده شوم قاچاق کالا روبرو هستیم که متأسفانه 39 قلم کالا را در بر می‌گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است که کشفیات کالاهای قاچاق نباید به هیچ وجه وارد بازار تولید شود. البته این نکته را هم باید اضافه کنیم که گوشی تلفن همراه، برنج، پوشاک و سوخت بیشترین کالاهایی است که در استان اصفهان قاچاق می‌شود. 
زرگرپور خاطرنشان کرد: در استان اصفهان چهار گلوگاه مهم برای جلوگیری از قاچاق کالا وجود دارد که این گلوگاه‌ها در شهرستان‌های شهرضا، فریدن و سمیرم وجود دارد که برای مثال گلوگاهی که در فریدن است، در مبارزه با قاچاق اسلحه که در آن ناحیه انجام می‌شود، فعالیت می‌کند. انتهای پیام


شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن