تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817352300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

العبادی: ساکنان نینوا برای آزادی آماده باشند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: العبادی: ساکنان نینوا برای آزادی آماده باشند
نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور ضمن اعلام آمادگی پایگاه هوایی القیاره برای عملیات ضد داعش، این مرکز را نقطه آغاز عملیات آزادسازی موصل دانست و در ادامه از ساکنان نینوا خواست خود را برای آزادی شهرهایشان آماده کنند.
به گزارش نامه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در بیانیه‌ای از آزادی پایگاه القیاره واقع در جنوب موصل از کنترل داعش خبر داد و القیاره را پایگاه مهمی برای آزادی موصل دانست.

العبادی در جریان دیدار با نیروهای شجاع سازمان مبارزه با تروریسم از ساکنان نینوا خواست خود را برای عملیات آزادسازی شهرشان از کنترل داعش مانند شهر فلوجه آماده کنند.

وی تعهد داد: همانگونه که فلوجه آزاد شد و داعشی‌ها مانند موش‌هایی به صحرا گریختند ما در موصل نیز آنها را شکست خواهیم داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای ما بدون هیچ تبلیغات رسانه‌ای داعشی‌ها را تعقیب کرده و در چند روز گذشته برنامه ریزی‌ها و عملیاتی داشتیم که منجر به پیشروی‌ها تا 100 کیلومتر شد و این انتقام بزرگی از گروه‌های تروریستی است که به زودی آنها را نابود کرده و در آینده‌ای نزدیک تمامی مناطق کشور را از وجود آنها پاکسازی خواهیم کرد.

العبادی در ادامه تاکید کرد: ما به زودی داعشی‌ها و تمامی کسانی که از آنها پشتیبانی می‌کنند را نابود خواهیم کرد. برخی قصد دارند با خون عراقی‌ها معامله کرده و از این وضعیت سوء استفاده کنند اما ما هرگز به آنها اجازه نخواهیم داد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود: جای اسلحه در میادین نبرد است نه در بغداد. نیروهای شجاع ما به آزادسازی مناطق مختلف ادامه داده و پیروزی‌های مستمری را خلق می‌کنند.

نوفل حمادی العاکوب، استاندار نینوا روز شنبه از آزادی پایگاه هوایی القیاره از کنترل داعش خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امنیتی بدون هیچ مقاومتی وارد پایگاه شدند.

استاندار نینوا نیز افزود: نیروهای مشترک عراق موفق شدند با فرار همه اعضای داعش از پایگاه قیاره کنترل این پایگاه را به دست بگیرند داعشی‌ها بیشتر تجهیزات و اسلحه‌های خود را نیز در این پایگاه رها کردند.

العاکوب ادامه داد: در حال حاضر نیروهای دستگاه امنیتی کشور در داخل پایگاه که نقطه آغاز عملیات آزادسازی موصل و بیرون راندن داعش از این شهر محسوب می‌شود، مستقر شده‌اند.

ماجد جبار، یکی از اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز آزادی پایگاه القیاره را گامی مهم در مسیر آزادسازی موصل دانست و گفت: این پایگاه هوایی نقطه آغاز حرکت نیروهای عراقی محسوب می‌شود.

این منبع امنیتی فاش کرد: پس از آزادی پایگاه هوایی القیاره که یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی و استراتژیک محسوب می‌شود، تشکیلات داعش نیروهایی که از جنوب موصل گریخته بودند را بازداشت کرده و به آنها اجازه ورود به موصل را نداد.

این اعضای داعش در جریان عملیات آزادسازی پایگاه القیاره به دست نیروهای عراقی، با خانواده‌هایشان از محل گریخته بودند.

منبع مذکور افزود: داعشی‌ها خانه‌ها، خودروها و اثاثیه منزلشان را به قیمت‌های بسیار نازل به فروش گذاشته‌اند و خود را برای فرار از شهر آماده می‌کنند. در حقیقت پس از آزاد شدن پایگاه القیاره، موجی از ترس و نگرانی در میان داعشی‌ها ایجاد شده است.

از سوی دیگر نورالدین حسین، یکی از فرماندهان پیشمرگ‌ها اعلام کرد که تعدادی از خانواده‌های عراقی شامل 250 تن که ساکن روستاهای واقع در دشت موصل بودند در ساعات پایانی شب به شکل گروهی به سمت مراکز پیشمرگ‌ها حرکت کردند.

حسین افزود: این خانواده‌ها از شهر موصل، مرکز استان نینوا که پایگاه اصلی داعش در عراق محسوب می‌شود، گریخته و خود را به پایگاه‌های پیشمرگ‌ها واقع در نزدیکی شهر رساندند.

نیروهای پیشمرگ‌ نیز پس از انجام بررسی‌های اولیه، آنها را به اردوگاه‌های مجاور و مناطقی در اقلیم کردستان عراق که نزدیکانشان حضور دارند، منتقل کردند.

زهرا احمد (65 ساله) یکی از این آوارگان گفت: زندگی خود را برای فرار از شهر به خطر انداختیم و در طول شب نزدیک به سه ساعت راه رفتیم تا توانستیم خود را به اینجا برسانیم.

داعشی‌ها در پایان مسیر متوجه این خانواده‌های فراری شده و به سمت آنها تیراندازی کردند اما پیشمرگ‌ها با تیراندازی متقابل اجازه ندادند حرکت این خانواده‌ها متوقف شود.

یکی دیگر از آواره‌ها از حضور تعداد زیادی شهروند بی‌دفاع در موصل خبر داد  و گفت: آنها هنوز فرصتی برای فرار از داعش نیافته‌اند و منتظر هستند که شهر هر چه زودتر آزاد شود.



منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
تظاهرات برای برکناری حیدر العبادی
عراق 5 عضو داعش را اعدام کرد
عراق از اعدام پنج تروریست خبر داد
انفجار مجدد در منطقه الکراده بغداد
العبادی دستور اعدام متهمان حمله تروریستی بغداد را صادر کرد
گفتگوی تلفنی نخست‌وزیر ترکیه با حیدر العبادی
اعلام ۳ روز عزای عمومی درعراق / توصیه‌های العبادی برای تقویت امنیت بغداد



۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن