تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816255408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

13ساعت رياكاري هاليوودي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: 13ساعت رياكاري هاليوودي
اصولاً به جز سينماي ايران كه ساختن فيلم در جهت اهداف راهبردي ملي و بين‌المللي نظام سياسي حاكم را «فيلمسازي سفارشي» و «هنر سياست‌زده» مي‌دانند...
نویسنده : ميلاد نجفي 


اصولاً به جز سينماي ايران كه ساختن فيلم در جهت اهداف راهبردي ملي و بين‌المللي نظام سياسي حاكم را «فيلمسازي سفارشي» و «هنر سياست‌زده» مي‌دانند، در ديگر كشورهاي صاحب سينما و خصوصاً در ايالات متحده، نه‌تنها اين تصور خام وجود ندارد، بلكه بسياري از سينماگران سرشناس به طور رسمي يا غيررسمي سالانه دهها فيلم را در جهت مشروعيت بخشيدن به اقدامات اين كشور در قالب داستان‌هاي عمدتاً غيرواقعي و سرشار از دروغ و ريا توليد مي‌كنند كه عمده خط داستاني اين آثار مربوط به اقدامات «پنتاگون» يا سازمان جاسوسي امريكا «سيا» مي‌باشد. «مايكل بي» فيلمساز و افسرفرهنگي(!) 51ساله امريكايي كه قبلاً با ساخت آثاري چون آرماگدون و ترانسفورمرز، تعهد خود را براي ساخت آثار سينمايي هم سو با اهداف ايالات‌متحده ثابت كرده بود، اين بار در فيلم «13ساعت؛سربازان مخفي بنغازي» به روايت حادثه حمله به كنسولگري امريكا در بنغازي ليبي و كشتار سفير و برخي ديگر از كاركنان سفارت مي‌پردازد. در سال2012، پس از اقدامات امريكا در ليبي و همچنين انتشار فيلم موهن عليه پيامبر اسلام توسط امريكايي‌ها، عده‌اي با هويت ناشناس كه بعضاً پرچم‌هایی شبيه به گروه تروريستي «داعش» را در دست دارند به كنسولگري امريكا در بنغازي حمله می‌کنند و سفير امريكا را به قتل مي‌رسانند.

گروهي از نيروهاي عملياتي سازمان «سيا» كه در مقر اين سازمان در بنغازي ساكن هستند، با اعلام هشدار كنسولگري و به دليل نبود ديگر نيروهاي كمكي، براي حفاظت از جان سفير به معركه ورود مي‌كنند و پس از موفق نبودن در نجات جان سفير، خود در مقر «سيا» در بنغازي به محاصره متجاوزان در آمده و پس از 13ساعت دفاع جانانه نهايتاً جان سالم به در مي‌برند. در طول تاريخ حملات و تعرضات مختلفي به مراكز ديپلماتيك در كشورهاي ميزبان صورت گرفته، بسياري از كشورها قرباني اين پديده بوده‌اند، از جمله حمله به كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف و شهادت ديپلمات‌هاي ايراني، اما حجم حملات عليه مراكز ديپلماتيك ايالات متحده در كشورهاي مختلف در سال‌هاي اخير، نسبت به ديگر كشورها بسيار بيشتر بوده است، اما دليل اين همه تعرض به سفارتخانه‌هاي امريكا در كشورهاي مختلف چيست؟ مردم و حكومت كشورهاي ميزبان متهم هستند يا نحوه فعاليت مأموران امريكايي در خاك آن كشورها سبب اين حوادث مي‌شود؟

آيا اقدامات و دخالت‌هاي مأموران اطلاعاتي امريكا در قالب ديپلماتيك كه بخشي از آن در فيلم‌هايي مثل «13ساعت» نيز نمايش داده مي‌شود، عامل اصلي خروش مردم عليه اين مراكز نيست؟  فعاليت‌هاي خصمانه سفارتخانه‌هاي امريكا در كشورهاي مختلف آنقدر آشكار شده كه براي تلطيف فضا و ايجاد حس مظلوم نمايي، هاليوود با شيوه‌اي رياكارانه به كمك وزارت خارجه ايالات متحده آمده است. اما اين بار فقط توجيه اقدامات وزارت خارجه امريكا در كشورهاي مختلف و مظلوم‌نمايي در موضوع حمله به سفارتخانه‌هاي يانكي‌ها هدف ساخت يك اثر سينمايي نيست، شايد بتوان هدف اصلي ساخت اين فيلم را در پرچم‌هاي سياه‌رنگ داعش در دستان مهاجمان يافت، امروز مسئله «داعش» و وحشي‌گري‌هاي آن در دنيا بيش از پيش آشكار شده، ديگر امكان بازي دوگانه امريكايي‌ها با كارت داعش وجود ندارد، امريكايي‌ها مجبورند خود را نه‌تنها‌ در مقابل داعش، كه خود را قرباني اقدامات داعش، آن هم سال‌ها قبل‌تر از ديگران معرفي كنند، موضوعي كه قطعاً بهانه‌اي براي بازي سياستمداران ايالات متحده با كارت داعش خواهد بود، بازي با پول مردم امريكا و بازي با جان مردم منطقه خاورميانه.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن