تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798683912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت اخلاقی زنان سرپرست خانوار در معرض خطر جدی قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سلامت اخلاقی زنان سرپرست خانوار در معرض خطر جدی قرار دارد
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سلامت اخلاقی زنان سرپرست خانوار بنابر آمارهای گزارش شده در معرض خطر جدی قرار دارد.
الهه راستگو درباره وضعیت زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: اگرچه اشتغال و افزایش تولید به عنوان یکی از مهم‌ترین متغیرهای اقتصادی موثر در توسعه کشورها محسوب می شود اما باید در نظر داشت به تناسب این امر قطعا بیکاری و عدم برنامه ریزی جهت ارتقاء تولید داخل روند توسعه را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت.

وی تولید ناخالص داخل را متغیر مهم و اساسی برای ارزیابی توانمندی اقتصادی یک کشور دانست و افزود: این در حالی است که در طول چند سال گذشته با تنزل در این حوزه مواجه بوده ایم و گرچه شرایط تحریمی و اقتصاد مقاومتی را نمی توان در این امر بی تاثیر دانست اما واقعیت آنست واردات بیش از حد و نامتعارف، امروز پدیده مصرف گرایی صرف را در جامعه ترویج داده است.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران تصریح کرد: ورود تولیدات نه تخصصی که ساده ترین و اولیه ترین محصولات کشورهایی که در گذشته از جایگاه بسیار پایین تری نسبت به ایران برخوردار بودند بیانگر آنست که مسئولین باید در سیاست اتخاذ شده تجدید نظر کنند چراکه این سیاستی است که امروز با انباشت سود هنگفت به وارد کننده ما را نیازمندم محصولاتی ساخته که قطعا با فراهم سازی شرایط اولیه، تولید با کیفیت تر آن در قالب مشاغل خانگی ممکن خواهد بود.

راستگو به وضعیت نامناسب صنعت اشاره کرد و گفت: ایران صنعتی امروز ایران مصرفی شده و این امر با توجه به افزایش مراجعات بیکاران به مراکز کار یابی بیانگر آنست که وضعیت فعلی ما نه به دلیل عدم خواست مردم جهت اشتغال در کارگاههای کوچک و تولیدات خانگی بلکه بیشتر به دلیل برخی بی برنامگی هاست.

وی تاکید کرد: قطعا در شرایطی که آمارها بیانگر افزایش بیش از پیش بیکاری مردان و قشر تحصیل کرده جامعه است این وضعیت درخصوص زنان سرپرست خانوار بسیار پرچالش تر خواهد بود چراکه از یک سو با روند صعودی میزان طلاق و افزایش کمی زنان سرپرست خانوار مواجهیم و از سویی دیگر با حمایت حداقلی از این گروه از جامعه.

رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در شرایطی که کاهش تولید داخل وابستگی به دیگر کشورها را به حداکثر ممکن خود رسانده انتظار تجربه رفاه نسبی از سوی این بخش از جامعه نه واقعیتی برخاسته از دید ژرف نگرانه که توقعی بی جا و آرزو مابانه است.
راستگو با بیان اینکه فقرناشی از بیکاری زنان سرپرست خانوار در پاره ای از شرایط گسترش دامنه آسیبهای اجتماعی را به همراه داشته یادآورشد: صرف نظر از افزایش احتمال بروز رفتارهای پرخطر از سوی فرزندان این افراد در ساعات اشتغال به کار مادران قطعا باتوجه به بعد آسیب پذیری زن نمی‌توان منکر عدم آسیب دیدگی این گروه از زنان بود.
وی گفت: سلامت اخلاقی زنان سرپرست خانوار بنابر آمارهای گزارش شده در معرض خطر جدی قرار دارد و در پاره‌ای از شرایط وقوع برخی از این رفتارها بیش از آنکه به دلیل خواست این افراد باشد ناشی از قرار گیری در شرایط اجبار به دلیل عدم حمایت نهادهای مسئول است و براین اساس قطعا آموزش حرفه و توانمند سازی خواهد توانست جبرانگر بخشی از چالش‌های اقتصادی آنان و دیگر اقشار ضعیف جامعه محسوب شود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به موارد پیش بینی شده در قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام درخصوص حمایت از زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: از یک سو خدمات حمایتی موجود قادر به رفع وکاهش مشکلات این خانواده‌ها نیست و از سوی دیگر روند رو به افزایش زنان سرپرست خانوار، امکان ارائه خدمات حمایتی همه جانبه از سوی سازمان های دولتی را عملا ناممکن ساخته و شاید به همین دلیل بوده که امروز باید سمن‌ها را گره گشای این وضعیت دانست.

راستگو با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد در طول چندسال گذشته با توجه به برخورداری از توان تخصصی و ماهیت داوطلبانه خود اقدامات درخور توجهی را به انجام رسانده‌اند افزود: به جرات می‌توان ادعا کرد یکی از بخش‌هایی که حضور این گروههای مردمی در آن نه تنها بسیار پررنگ بوده که حتی بار بسیاری از کم کاری‌های سازمان‌های مسئول را نیز به دوش کشیده‌اند حوزه آسیبهای اجتماعی است به طوریکه خیریه‌ها و سمن‌های فعال در این بخش امروز ضمن ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم به اقشار ضعیف جامعه و آسیب دیدگان اجتماعی بستری امن را با ایجاد کارگاههای تولیدی و مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار فراهم ساخته‌اند.

وی تصریح کرد: کیفیت تولیدات و دستاورد زنان سرپرست خانوار امروز به حدی است که در بسیاری از نمایشگاههای برگزارشده با برابری این تولیدات با بسیاری از برندهای مطرح مواجهیم و بی شک در این شرایط دولت با واگذاری اختیارات بیشتر به سازمانهای مردم نهاد و حمایت های لازم از آنها ضمن کاهش آسیبهای اجتماعی امکان خودکفایی کشور در بسیاری از حوزه‌ها را فراهم خواهد ساخت.

راستگو در ادامه جشنواره خیریه توانمندسازی در دریاچه خلیج فارس را نمونه ای از برنامه های ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ذکر کرد و گفت: در این نمایشگاه که به مدت ده روز از ساعت 21 در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس برپاست انواع خوراکیها، شیرینی و ترشیجات خانگی، صنایع دستی ، سوغات اقوام ، لوازم بهداشتی و زینتی، وسایل خانه و آشپزخانه، پوشاک، پارچه و کیف و کفش و نوشت افزار از تولید به مصرف عرضه می شود.

وی همچنین به غرفه های حمایت از زندانیان زن با جرائم غیر عمد در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: دستاوردها بیانگر آنست که زنان و جوانان ما از ظر فیت و پتانسیل بالقوه برخوردارند و تنها لازم است شرایط لازم برای بالفعل سازی فراهم شود.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه این جشنواره با هماهنگی خیرین تهرانی و موسسات خیریه برپا شده خاطرنشان کرد: بانوان سرپرست خانواده و آسیب دیده اجتماعی پس از معرفی به موسسات خیریه مردم نهاد و کسب آموزشهای لازم کالاها و محصولات تولیدی خود را در این نمایشگاه با قیمتهای مصوب و پایین تر از بازار به فروش می‌رساند.

منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن