تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804394618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی صادرات پاسوز حمل و نقل هوایی ضعیف می شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وقتی صادرات پاسوز حمل و نقل هوایی ضعیف می شود
رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ گفت:هزینه حمل ونقل هوایی بسیار بالاست که به سبب نداشتن صرفه اقتصادی برای تولیدکنندگان و نبود حمایت های لازم، صادرات قارچ با کاهش مواجه شده است.


محمد حسن افشار رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت تولید اظهار داشت:  روزانه به طور متوسط  500 تن قارچ در کشور تولید می شود که  از این میزان تنها 300 تن در بازار داخلی مصرف می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو قارچ به سبب مازاد تولید در بورس کیلویی 4 الی 4 هزار و 500 تومان داد و ستد می شود که براساس آخرین محاسبات قیمت تمام شده محصول در مرداد سال گذشته ، تولیدکنندگان با زیان هزار و 300 تومانی در فروش هر کیلو قارچ مواجه هستند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ با اشاره به اینکه صادرات قارچ به عراق به سبب گرمای شدید هوا با افت شدید تقاضا مواجه شده است،گفت: با توجه به مازاد تولید لازم است که تمهیداتی برای صادرات این محصول به کشورهای هدف بویژه روسیه بیندیشیم.

افشار با اشاره به ارزآوری صادرات این محصول بیان کرد: سال گذشته  مجموع صادرات 20 هزارتنی قارچ به عراق و 7 هزار تنی به حوزه خلیج فارس نزدیک به 75 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی در ادامه به هزینه بالای حمل و نقل هوایی در بحث صادرات اشاره کرد و افزود: هزینه حمل ونقل هوایی بسیار بالاست به طوریکه برای صادرات هر کیلو قارچ 5 هزار تومان هزینه در بردارد که این امر با توجه به قیمت فروش 10 الی 12 هزار تومانی قارچ در بازار روسیه و هزینه های تولید ، صرفه اقتصادی برای تولیدکنندگان  ندارد.

افشار ادامه داد: حمایت دولت و پرداخت سوبسید به حمل و نقل موجب می شود تا  صادرکنندگان جای پای خود را در بازارهای هدف همچون روسیه بازکنند و سپس به رقابت با سایر رقبا بپردازند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ با اشاره به آنکه دولت هیچ گونه حمایتی از صادرکنندگان نمی کند، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه های حمل ونقل امکان رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف وجود ندارد و این درحالیست که دولت چین به سبب پرداخت هزینه حمل ونقل  و یارانه به تولید کنندگان توانسته جایگاه خوبی در صادرات به دست آورد.

وی با اشاره به نبود هواپیماهای باری در کشور عنوان کرد:  زمانیکه میزان بار مسافر زیاد است از حمل بار صادراتی خودداری می شود و این امر منجر به فاسد شدن محصول می شود از این رو لازم است که در راستای موفقیت در صادرات ناوگان حمل و نقل هوایی باری راه اندازی شود.

*** نبود برنامه ریزی نوسانات قیمت را رقم زد

افشار گفت: در چند سال اخیر به سبب نابرابری عرضه و تقاضا و خرید کامپوست از سوی واحد های غیر مجاز تولید با نوسانات شدیدی روبه رو شده که این امر ناشی از عدم برنامه ریزی دولت در صدور مجوز های بی رویه تولید است که به تعطیلی برخی از واحد ها منجر شده است.

افشاراظهارکرد: براساس آمار وزارت جهاد 50 درصد واحد های تولیدی با نصف ظرفیت کار می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بازار قزاقستان  می تواند از دیگر بازارهای صادراتی قارچ مورد هدف ما باشد که  همواره پیشنهادات مبادله توافقی علوفه دامی با محصولات کشاورزی از جمله قارچ را از این کشور داشته ایم چرا که اکثر علوفه دامی مورد نیاز از قزاقستان تامین می شود.

***حمل و نقل هوایی امری مهم در توسعه صادرات

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مهم ترین اصول توسعه صادرات، حمل و نقل دریایی، جاده ای و هوایی است که متاسفانه در بخش حمل و نقل هوایی ، هواپیمای باربری وجود ندارد.


وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از طریق حمل و نقل هوایی افزود: خوشبختانه در دهه 70، بخش عمده محصولات فساد پذیر از طریق حمل و نقل هوایی به اروپا صادر شده  و می توان گفت که طی آن دوران بخشی از هزینه ها از طریق یارانه به صادرکنندگان اختصاص می یافت که متاسفانه با شروع تحریم ها و فرسودگی هواپیماهای کارگو بازارهای صادراتی را از دست دادیم.


نورانی ادامه داد: لازم است که دولت در کنار هواپیماهای بوئینگ تعدادی هواپیمای کارگو خریداری می کرد تا مجددا در بازارهای صادراتی با رقبا به رقابت می پرداختیم.


رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه دولت باید بخشی از هزینه های صادراتی را پرداخت کند، بیان کرد: در تمام دنیا دولت ها به صادر کنندگان خود یارانه پرداخت می کنند از این رو لازم است که این امر در کشور ما صورت گیرد چرا که در بسیاری از بازارهای حوزه خلیج فارس نیز مشکلات متعددی در امر صادرات داریم که متاسفانه کسی پاسخگو نیست.


نورانی در ادامه یادآور شد: از دولت انتظار داریم تا با حل مشکلات صادراتی از قبیل حمل و نقل هوایی و..در راستای اقتصاد مقاومتی به امر صادرات رونق بخشد.


وی با اشاره به هزینه بالای حمل و نقل هوایی گفت:با توجه به نبود زیرساخت های لازم صادرکنندگان برای صادرات محصولات فساد پذیر به ناچار باید محصولات خود را از طریق هواپیماهای مسافری صادرکنند که در صورت ازدیاد بار مسافر از حمل بار صادراتی خود داری می کنندضمن آنکه با هواپیمای مسافری تنها یک الی دو پالت صادر می شود.


گفتنی است که حمل و نقل هوایی به سبب بالا بودن هزینه ها و نبود حمایت از سوی دولت مقرون به صرفه نیست.


***حمل ونقل زمینی کاهش کیفیت محصول صادراتی را به دنبال دارد


همچنین علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:بخشی از محصولات کشاورزی باید از طریق حمل و نقل هوایی صادر شود و برای این امر دو موضوع را پیگیری نموده ایم.


وی افزود: برای صادرات از این طریق باید پایانه های صادراتی برای محصولات فساد پذیر ایجاد شود که خوشبختانه مجوزهایی در خصوص پایانه صادراتی صیفی و سبزی صادر شده و از طرفی با پیگیری های صورت گرفته تسهیلات 2 میلیارد ریالی برای متقاضیان از سوی بانک کشاورزی پرداخت می شود.


منصوری با اشاره به هزینه بالای حمل و نقل هوایی بیان کرد: به فراخور نوع محصول ناگریز هستیم که برخی از آنها را تنها از طریق حمل ونقل هوایی صادرکنیم چرا که حمل و نقل زمینی کیفیت محصولات صادراتی را کاهش می دهد.







۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن