تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821189487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حد روزه‌داری برای ساکنان شهرهای بزرگ چقدر است؟ + فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حد روزه‌داری برای ساکنان شهرهای بزرگ چقدر است؟ + فیلم
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی از اعضای دفتر استفتائات مقام معظم رهبری به سؤالاتی درباره حد روزه داری در شهرهای بزرگ پاسخ داد.


به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی از اعضای دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در خصوص حد روزه داری در شهرهای بزرگ اظهار داشت: ساکنان شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ می‌گویند که ما در داخل شهر چهل کیلومتر مسافت طی می‌کنیم و به همین مقدار از محل سکونت دور می‌شویم و به اطراف شهر می‌رویم.


وی ادامه داد: به طور مثال اگر از شمال شهر تهران به جنوب شهر (حرم حضرت عبد العظیم) برویم، فاصله 22 و نیم کیلومتر ( که فاصله ایست که یک شهروند می تواند پیش از ظهر برود و نمازش شکسته نشود و روزه اش صحیح باشد) را باید از محل سکونت حساب کنیم یا از آخرین نقطه شهر؟ در اینجا تکلیف چه خواهد بود؟


رضایی تصریح کرد: کسانی که مقلد امام خمینی(ره) هستند و در این مسئله از ایشان تقلید می‌کنند، اگر ساکن تهران هستند امام تهران را بلاد کبیره می‌دانند و می گویند مسافت 22 و نیم کیلومتر باید از محل سکونت محاسبه شود.


عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری افزود: امام خمینی (ره) می‌فرماید اگر مسافت از 22 و نیم کیلومتر بیشتر باشد، روزه باطل و نماز شکسته است.


وی عنوان کرد: اما کسانی که مقلد امام نیستند و در این مساله از مقام معظم رهبری یا سایر مراجع عظام تقلید می کنند، باید بدانند که این مراجع تهران را بلاد کبیره نمی‌دانند و آنها تهران را شهر می‌دانند.


رضایی اظهار داشت: به این معنا که اگر کسی بخواهد از شمال شهر تهران به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (که در جنوبی‌ترین نقطه قرار دارد) برود، نباید 22 و نیم کیلومتر را از محل سکونت حساب کند و باید آن را از آخر شهر محاسبه کند.


وی خاطر نشان کرد: منظور از آخر شهر آن منطقه‌ای است که اگر شخص دو طرف را نگاه کند شهر نیست و دیگر خانه‌ای در آنجا وجود ندارد.





لینک دانلود








لینک


۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن