تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به ارتقای کیفیت آموزشی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به ارتقای کیفیت آموزشی
معاون آموزش متوسطه از استقرار پایه دهم و برنامه‌های کیفیت‌بخشی برای سال تحصیلی جدید خبر داد.


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری ساختمان شهید بهشتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های سال‌ آینده اظهار داشت: افزودن 15 پژوهش‌سرا در دستور کار قرار دارد که با هدف خلاقیت و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تدوین شده و امسال نیز اولین جشنواره المپیاد سلول‌های بنیادی با حضور 30 هزار دانش‌آموزان برگزار شد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارتقای مدیریت آموزش عالی بیان کرد: اجرای برنامه تعالی در افق چشم‌انداز صنعت تحول قرار دارد که 7 هزار و 582 مدرسه تحت پوشش برنامه تعالی قرار دارند و در سال آینده افزایش 6 هزار و 526 مدرسه جدید را داریم که تعداد کل آن به 14 هزار و 108 مدرسه می‌رسد همچنین آموزش مدیران در طول تابستان نیز از برنامه‌های دیگر تعالی است که ارزیابی، پیشرفت و بهبود مدرسه را شامل می‌شود.


وی افزود: افزایش مدارس تحت پوشش از برنامه‌های جدید طرح تعالی است همچنین ارزیابی مدارس برتر در دستور کار قرار دارد که دانشگاه فرهنگیان آمادگی خود را در این رابطه اعلام کرده  است و در سال گذشته نیز از 6 مدرسه مفتخر به نشان اهتمام در همایش ملی توسعه منابع انسانی تقدیر شد.


زرافشان بیان کرد: ارتقای کیفیت یکی از دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت است که در این رابطه استقرار دوره دوم متوسطه، افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از 2 سال به 3 سال و برخوردار شدن از شایستگی‌های علمی و اثر بخشی انجام شده که بنابر آن دانش‌آموزان کار و دانش پس از اتمام دوره تحصیلی بلافاصله وارد بازار کار می‌شوند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با ورود فارغ‌التحصیلان کار و دانش و فنی و حرفه‌ای کمک زیادی به اقتصادی کردن تولیدات و پیشرفت وضعیت اقتصادی کشور می‌شود که با تربیت 3 هزار نیروهای استاد کار در سال 95 بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود، این نیروها برخی از طریق آزمون استخدامی و برخی دیگر از طریق دانشگاه شهید رجائی ورود پیدا کرده‌اند.


وی در خصوص اقدامات قابل توجه در دولت یازدهم عنوان کرد: اصلاح ماده 91 مصوبه سال 71 وزیران یکی از اقدامات مؤثر بود چرا که اختصاص ردیف اختصاصی برای تأمین هنرجو و ردیف آموزش و پرورش برای تأمین منابع مالی در دستور کار قرار گرفت که با اعمال تغییرات در این مصوبه امیدواریم در سال تحصیلی 95 – 96 کیفیت دستگاه اجرایی ارتقا پیدا کند.


وی با بیان این كه كار آفرینی یكی از غدغه‌های ملی است، تصریح كرد: دنبال كردن كار آفرینی و اشتغال‌زایی كمك شایانی به بهبود وضعیت اقتصادی كشور می‌كند كه تهیه برنامه جامع كارآفرینی و ایجاد پژوهش سرا به عنوان قطب كارآفرینی در منطقه ٣ تهران از جمله اقدامات در این رابطه به شمار می رود.


زرافشان اذعان كرد: تاكنون ٢ هزار و 800 داوطلب برای كارآفرینی انتخاب شدند كه از این میان برای ٢٥٠ نفر آموزش های لازم انجام شد و برای سایر افراد نیز برنامه هایی تدوین شده است.


معاون آموزش متوسطه افزود: ایجاد بازارچه‌های كسب و كار نیز از دیگر اقدامات برای كارآفرینان است و امسال نیز آموزش همراه با تولید برای همه هنرستان ها در دستور كار قرار دارد كه افزایش مهارت و تولیدات آموزشی از اهداف تدوین برنامه ها است.


وی ادامه داد: استقرار پایه دهم نیز حائز اهمیت است كه تصویب جداول موارد درسی با هدف مهارت آموزی و كاربردی شدن مباحث تغییر پیدا كرد و در این رابطه بسته‌های آموزشی تولید شده همچنین تراز و توازن نیروی انسانی در دستور كار قرار دارد.


زرافشان عنوان كرد: برای هدایت تحصیلی سامانه‌ای ایجاد شده كه مبنی بر امتیازات درسی دانش آموزان عملیات هدایت تحصیلی انجام می شود.





این خبر در حال تکمیل است.





۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن