تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816274913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت اطلاعات: ما پيامك تهديدآميز نفرستادیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وزارت اطلاعات: ما پيامك تهديدآميز نفرستادیم
شرق در گزارشی به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران و برخی فعالان سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب پرداخته است؛
به گزارش نامه‌‌نیوز، منشأ ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای خبرنگاران و برخی فعالان سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب، همچنان نامعلوم است و در این شرایط و درحالی‌که دیروز در صحن مجلس نیز برخی نمایندگان نسبت به این موضوع تذکر دادند، وزارت اطلاعات رسماً اعلام کرده که ارسال‌کننده این پیامک‌ها نبوده است. دیروز ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، اعلام کرد ارسال هرگونه پیامک تهدیدآمیز برای شهروندان یا فعالان رسانه‌ای از سوی این وزارتخانه تکذیب شده و وزارت اطلاعات، آن را مغایر مشی این وزارتخانه در حفظ حقوق شهروندی دانسته است. ایرنا در ادامه این خبر به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات آورده است: «همان‌گونه که مقام عالی وزارت بارها تأکید کرده‌‌اند، حفظ حقوق شهروندی و ایجاد آرامش در کشور سرلوحه فعالیت‌های این وزارتخانه قرار دارد».

وزارت اطلاعات باید منشأ پیامک‌ها را شناسایی کند

از سوی دیگر و درحالی‌که دیروز محمود واعظی برای ارائه گزارشی درباره وضعیت فعالیت‌های وزارت ارتباطات در صحن مجلس حاضر شده بود، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در اخطاری با استناد به مواد ٢٢ و ٢٤ قانون اساسی، پس از ارائه گزارش وزیر ارتباطات در مجلس گفت: «آقای رئیس اخیرا پیامکی تهدیدآمیز برای خبرنگاران ارسال شده که ما وقتی از وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد و پلیس فتا درباره منشأ آن جست‌وجو کردیم، آنها اظهار بی‌اطلاعی کردند. از وزیر ارتباطات خواهش می‌کنیم منشأ این اقدام که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران را تهدید کرده، پیگیری کنند؛ چرا‌که اگر تذکر لازم است، باید این تذکر از جایگاه خود مطرح شود». علی مطهری هم که اداره جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: «معتقدم اگر وزارت اطلاعات هم در‌باره پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید این پیامک‌ها کار ما نیست؛ به‌هر‌حال مسئولیت دارد تا منشأ این پیامک‌ها را شناسایی کند.

البته اگر وزارت ارتباطات هم می‌تواند در این موضوع کمک کند، باید تبعا اقدامات لازم را انجام دهد». تأکید نایب‌رئیس دوم مجلس بر لزوم پیگیری موضوع و پیداکردن منشأ ارسال پیامک‌ها از سوی وزارت اطلاعات، در حالی بود که همچنان تنها موضع اعلام‌شده از سوی وزارت اطلاعات این است که این وزارتخانه ارسال‌کننده پیامک‌هایی که با یک شماره ایرانسل شخصی برای بسیاری از خبرنگاران به صورت هم‌زمان ارسال شده، نبوده است.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی شیخ، از اعضای فراکسیون امید و کمیسیون فرهنگی مجلس، در حاشیه جلسه روز گذشته درباره ماجرای پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران، به «شرق» گفت: «انتظار می‌رود مسئولان امنیتی، اگر خودشان در جریان منشأ ارسال این پیامک‌ها هستند و به‌نوعی از طرف خود آنها این پیامک‌ها ارسال شده، این موضوع را صریح و شفاف اعلام کنند تا شهروندان احساس نا‌امنی نکنند و تذکرشان نیز توجه و پذیرش شود؛ اما اگر نهادها و دستگاه‌های مسئول در حوزه امنیتی و قضائی، نقشی در ارسال این پیامک‌ها نداشته‌‌اند، باید با سرعت و جدیت، این موضوع را پیگیری کنند؛ چون اگر هر فردی بتواند خودسرانه، به گروهی از شهروندان پیامک‌های امنیتی ارسال کند و با این نوع رفتارها برخورد نشود، ممکن است این نوع اقدامات در قالب‌های دیگر هم تکرار شود که نه به صلاح امنیت ملی است و نه بازتاب خوبی در جهان دارد».

خبرنگارانی که تهدید شده‌‌اند، شکایت کنند

در حاشیه جلسه علنی روز گذشته مجلس همچنين، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به «خانه ملت» گفت: «افرادی که برای آنها پیامک تهدیدکننده آمده، باید شکایت خود را به مراجع قضائی یا وزارت فرهنگ اعلام کنند؛ چراکه در دولت «کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» با اعضایی متشکل از دستگاه‌هایی مانند وزارت فرهنگ و دستگاه‌های قضائی و امنیتی وجود دارد؛ بنابراین مسئولان وزارتخانه شکایت اهالی رسانه را در این کمیته طرح و پیگیری می‌کنند تا مرجع نامشخص پیامک‌های تهدیدآمیز ردیابی شود و نهادهای امنیتی نیز باید موضوع را با جدیت پیگیری کنند». نوش‌آبادی با بیان اینکه اگر خبرنگاری جرم و تخلفی کرده باشد، باید طبق قوانین موجود تعقیب و تنبیه شود، نه آنکه با پیامک تهدیدآمیز بدون منبع در راستای القای ناامنی حرکت کرد، افزود: «اگر این پیامک‌ها از سوی نهادهای امنیتی صورت نگرفته است، باید هرچه سریع‌تر این موضوع را رسانه‌ای کنند، مرجع پیامک‌های ارسالی مشخص نیست و بعید هم می‌دانیم که چنین پیامک‌هایی از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به خبرنگاران ارسال شده باشد؛ اما مشخص است که این رفتار نباید در کشور باب شود و اشخاصی بخواهند با یک‌سری رفتارهای غیرقانونی، موجب تشویش جامعه شوند».


منبع: روزنامه شرق

مطالب مرتبط
ارسال پیامک های تهدید آمیز از سوی وزارت اطلاعات تکذیب شد
ماجرای پیامک‌های تهدیدآمیز و واکنش نمایندگان



۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن