تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803371710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز هر دولتی به رژیم صهیونیستی نزدیک شود، سخت مورد نفرت جهانیان است - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: تولیت آستان قدس رضوی گفت: در شرایطی که استکبار جهانی تلاش می‌کند دست دولت‌های منطقه را در دست اسرائیل بگذارد، اما امروز رژیم صهیونیستی آن چنان مورد نفرت مردم جهان است که هر کس به این حکومت منفور نزدیک شود، سخت مورد نفرت جهانیان خواهد بود.
حجت الاسلام رئیسی
به گزارش ایسنا منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار مدیران و ناظران شورای نگهبان در استان خراسان رضوی گفت: در چنین شرایطی، کشورهایی همچون عربستان سعودی و ترکیه که در حال نزدیک شدن به آن رژیم هستند، سخت مورد نفرت مردم خودشان و جهان خواهند بود.

وی افزود: استکبار جهانی قصد داشت از ده‌ها سال قبل، رژیم جعلی صهیونیستی را به خورد کشورهای منطقه بدهد. امروز 70 سال از آن قضایا می‌گذرد، اما اتفاقی که در فلسطین افتاده، این است که مرجعیت تصمیم‌گیر برای مردم فلسطین دیگر سازمان‌های آزادی‌بخش نیستند؛ بلکه خود مجاهدان در صحنه فلسطینی هستند. اتفاق دیگر این است که جریان انتفاضه‌های اول و دوم و سوم باعث شده امروز حقیقتاً ابتکار عمل در دست مردم فلسطین، غزه و جنوب لبنان بیفتد و جایگاه صهیونیست‌ها همچنان که مجاهد نستوه آقای سید حسن نصرالله بارها گفتند، همچون خانه عنکبوت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اتفاق دیگری که افتاده، این است که امروز مهاجرت به اسرائیل وجود ندارد. بلکه شکل آن معکوس است و از اسرائیل به سایر کشورهاست. از طرفی امنیت اسرائیل، مخاطره آمیزترین شرایط را دارد و با وجود گنبد آهنین، بسیار شکننده و آسیب پذیر است.

وی ادامه داد: امروز دو جبهه مهم وجود دارد که در حال شفاف شدن است. یکی جبهه مقاومت و ایستادگی و ضدیت با نظام صهیونیستی و استکباری؛ در این جبهه بسیاری از مردم مسلمان دنیا و آزادمردان و آزاد زنان در کنار ایران هستند. یک جبهه هم جبهه سازش و حامی حکومت جعلی اسرائیل است. این دو جبهه در حال شفاف شدن است و مردم دنیا به زودی آن را خواهند شناخت.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از افتخارات نظام اسلامی این است که همه نهادهایش برخاسته از رأی و نگاه مردم و جایگاهی است که بین مردم‌سالاری و دین تلفیق کرده است. از سویی انتخاب و اراده با مردم و تمام نهادهای برخاسته از رأی آنان است و از سوی دیگر این رأی با نگاه به دین و ارزش‌های دینی و ابتنا بر ارزش‌های دینی بر سرنوشت مردم است که نظام را در عالم ممتاز کرده و یک مدنیتی به نام دین رقم زده که 37 سال است امتحان خودش را در این سرزمین پس داده است.

وی تصریح کرد: مدل‌هایی که امروز از حکومت در جهان وجود دارد، یا مبتنی بر لیبرالیسم غربی است که هم در حوزه نظری و علمی دارای اشکال و آسیب و در محافل علمی مورد نقدهای بسیاری است و هم در حوزه عمل چیزهایی را که ادعا می‌کند، نمی‌تواند به اجرا درآورد. انتخاباتی که در مغرب زمین برگزار می‌شود، با میزان پایینی از مشارکت اجرا می‌شود. رئیسی افزود: مدل دیگر، نظام‌های سلطنتی است که نه پایه دینی دارد و نه پایه مردمی؛ مثل حکومت‌های سعودی و بحرین. یک خانواده بر سرنوشت مردم مسلط شده و تمام امکانات ملی را در جهت اهداف خود به کار می‌گیرند و در جهت عکس مصالح مردم قدم برمی‌دارند. متاسفانه نظام‌های غربی امروز به شدت خواستار این نظام‌ها و پشتیبان آن هستند. آنها از یک طرف مدعی رأی مردم هستند و از طرفی از نظام‌هایی طرفداری می‌کنند که هیچ پایگاه مردمی ندارند.

وی به نظام اسلامی به عنوان یک الگوی جدید در جهان اشاره و اظهار کرد: نظام مردم سالار ایران که در طول 37 سال گذشته به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار و به نحوی کار کرده که رأی مردم و سلامت انتخابات تضمین شود، به عنوان الگوی جدیدی در جهان مطرح شده است. هرچند ساز و کار انتخابات در ایران به گونه‌ای است که انتخابات در بهترین سطح از سلامت برگزار شود، اما همچنان این نظام مورد خشم نظام استکباری و غرب است. بنابراین، معلوم است که مسأله مردم نیستند و بحث رأی و توجه به آنان، ادعایی بیش نیست.

رئیسی اظهار کرد: در کشورهای غربی که خود را مردم سالار می‌دانند، اغلب انتخابات با مشارکت بسیار پایین شکل می‌گیرد. پس مسئله مردم نیستند. آنچه مدنظر آنهاست این است که مردم طبق خواست آنان عمل کنند. اما خواست مردم ما دین و ارزش‌های دینی است. از روز اول انقلاب فریاد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر داده‌اند و این شعار، همواره مبنای حکومت ما خواهد بود.

وی گفت: در سفری که به آفریقا داشتم، با شخصی از دوستان نزدیک نلسون ماندلا آشنا شدم که از طرف ماندلا مأمور شده بود قانون اساسی آفریقا را بنویسد. ایشان که تمامی قوانین اساسی دنیا را مطالعه کرده بود، گفت در تمام دنیا، جمهوری اسلامی ایران کاملترین قانون را دارد و بسیار مترقی است؛ چرا که بین دموکراسی و آرمان خواهی جمع بسته است. از نظر او بسیار مشکل است که یک کشور هم آرمانخواه و هم دموکراتیک باشد.

رئیسی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، اظهار کرد: اگر کشورهایی که در جریان این بیداری متضرر شده‌اند، می‌گذاشتند تردید نداشته باشید مردم مسلمان منطقه مدلی که از نظام اسلامی ما الگو گرفته‌اند را انتخاب و پیاده می‌کردند. کما این که در یمن، مصر و بسیاری از کشورها، می‌بینید که نوع خواسته‌ها و شعارها و اعلام مواضعشان دو نوید می‌دهد؛ یکی بازیافتن هویت اسلامی و دیگری حق مشارکت در حاکمیت و سرنوشت خود.

وی افزود: هر چند امپراتوری خبری استکبار تلاش کند که این اخبار را پوشش ندهد، اما خداوند متعال به خاطر حقانیت این دیدگاه و این پیام، آن را فراگیر و گسترده کرده و برای همه مردم جهان عمومیت داده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: ما معتقدیم که امروز امواج انقلاب شکوهمند اسلامی، پیام و مقصد و مقصود امام و راه ایشان و گفتمان رهبری معظم انقلاب در منطقه بیش از هر زمان رونق دارد. شما امروز ببینید در جهان اطراف چه خبر است. امروز توجه به نگاه و اهداف امام و دیدگاه‌های رهبری در هر نقطه از عالم موجب زمین گیر شدن استکبار شده است.

وی با اشاره به اتکای جوانان مسلمان به قدرت ایمان و ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان، تصریح کرد: آیا امروز به لحاظ قدرت نظامی، ضعیف‌تر از مردم یمن داریم؟ آنها در عین بی سلاحی و بی امکاناتی و در حالی که نه نیروی هوایی و دریایی دارند، بیش از یک سال است که آل سعود را به ستوه درآورده‌اند. این که آمریکا مستقیم در قضیه یمن ورود می‌کند، استیصال آنان را نشان می‌دهد. این در حالی است که سازمان دول که به دروغ اسمش را سازمان ملل گذاشته‌اند، حمایت می‌کند و با گرفتن رشوه در یک سند دست می‌برد و عبارت «رژیم کودک کش سعودی» را حذف می‌کنند.

وی تصریح کرد: این نظام حاکم بر رسانه‌ها و به ظاهر سازمان ملل است که اراده مستکبرین را دنبال می‌کند. اما آیا توانسته‌اند کاری از پیش ببرند؟ خیر. امروز در هر جای دنیا بروید، نام نظام اسلامی می‌درخشد. همین خانم کلینتون در خاطراتش گفته: هر جای دنیا رفتم گفتند ایران، ایران. اصلاً نمی‌فهمم در عالم چه خبر است. ما پول خرج می‌کنیم، اما نام ایران مطرح می‌شود. این حقیقتی منبعث از عدالت خواهی، حق خواهی و آزادی طلبی است که به برکت انقلاب اسلامی و پیام امام راحل و بصیرت آفرینی های رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.


رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان، گفت: تجربیاتی به دست آمد که نباید از دست برود. قانون انتخابات اشکالات، ابهامات و اجمالاتی دارد که مشکلات جدی برای ناظر و مجری به وجود آورده است. اصلاح قانون انتخابات امری بسیار ضروری است. این باید قبل از انتخابات آینده مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: نکته دیگر، توجه به جایگاه شورای نگهبان به عنوان تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است. این جایگاهی است که قانون برای مجلس خبرگان قرار داده تا نظام اسلامی از طرفی بر اسلامیتش و از طرف دیگر بر جمهوریتش تأکید شود.
انتهای پیام


جمعه / ۱۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن