تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816918559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکاتی درباره حضور زنان در ورزشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
نکاتی درباره حضور زنان در ورزشگاه ها




حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بايد با انديشيدن تدابيري ‌همراه باشد تا آنها هم بتوانند به راحتي، فراغ خاطر و بدون مشكل در سالن‌هاي ورزشي حضور داشته باشند.





روزنامه آرمان - زهرا ساعي: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بايد با انديشيدن تدابيري ‌همراه باشد تا آنها هم بتوانند به راحتي، فراغ خاطر و بدون مشكل در سالن‌هاي ورزشي حضور داشته باشند.

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به جز درباره ورزش‌هايي مثل كشتي كه از نظر شرعي مشكل دارد، با رعايت مسائل قانوني بلامانع است، يعني در ورزش‌هاي گروهي بانوان مي‌توانند به عنوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و در اين زمينه فقط بايد لوازم و مقدمات حضور آنها از جهت نظم و ترتيب، ورود و خروج، تعبيه جايگاه ويژه و... مهيا شود. اين در حالي است كه حتي ما هنوز هم اين بي‌نظمي‌ها را در قسمت آقايان مي‌بينيم.

با اين وجود، بايد حضور بانوان در چارچوب ضوابط در ورزشگاه‌ها محقق شود، چرا كه ورزش زن و مرد نمي‌شناسد. بايد زنان هم به موازات مردان از ديدن مسابقات ورزشي لذت ببرند. در سال‌هاي اخير شاهد اين بوده‌ايم كه بسياري از بانوان ما در رشته‌هاي مختلف ورزشي در داخل و خارج از كشور درخشيده و صاحب مقام شده‌اند و بارها و بارها پرچم كشورمان را به اهتزاز درآوردند. بر اين اساس بسيار حائز اهميت است كه بانوان علاقه‌مند هم به عنوان ورزشكار و هم به عنوان تماشاچي بتوانند در ورزشگاه‌ها بدون دغدغه فكري و حواشي حضور يابند.

از طرف ديگر، زماني كه مبحث اوقات فراغت مطرح مي‌شود مي‌توان عنوان كرد كه تماشاي مسابقات ورزشي تفريحي سالم است، چرا كه اين مساله آنها را به ورزش كردن تشويق مي‌كند. اين موضوع خود باعث مي‌شود آمار افسردگي كاهش يافته و در آنها انگيزه ايجاد كند. اكنون بايد مقدمات حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم كنيم. ما در اين زمينه در سال‌هاي اخير بسيار ضعيف عمل كرده‌ و به جاي پرداخت كارشناسي به موضوع هميشه آن را جنجالي و رسانه‌اي كرده‌ايم.

بايد بدون اينكه حواشي ايجاد كنيم، زمينه ضابطه مند را براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها به عنوان يك حق طبيعي فراهم كنيم. اگر در اين زمينه نيازمند تصويب يا اصلاح قانون هستيم بايد تسهيل‌گري كنيم و دستگاه‌ها و سازمان‌هاي متولي موظف هستند كه اين زمينه را مهيا كنند تا بانوان هم از حقوق شهروندي بهره ببرند و به عنوان يك شهروند مثل آقايان براي ديدن مسابقات به ورزشگاه بروند. دستگاه‌هاي مجري بايد تصميم بگيرند كه اين اتفاق بيفتد و در اين صورت است كه مقدمات كار فراهم مي‌شود.

 اخيرا در جريان بازي‌هاي واليبال كه در ايران برگزار مي‌شود شاهد حضور تعدادي از بانوان در ورزشگاه بوديم و مشاهده كرديم كه اين حضور هيچ مشكلي به وجود نياورد. با اين همه نبايد اين مساله را فراموش كرد كه تغييرات اينچنيني يك فرايند زمان‌بر است و بايد افكار عمومي جامعه هم پذيراي اين اتفاق باشند.

ممكن است برخي از افراد و گروه‌ها با حضور بانوان در ورزشگاه مخالف باشند. در اين موارد هم بايد فرهنگسازي صورت بگيرد و اين امر نهادينه شود. اگر يك عزم جدي براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها ايجاد شود و سازمان ورزش و جوانان هم به عنوان يكي از نهادهاي مسئول در بحث اوقات فراغت براي حضور بانوان در ورزشگاه تسهيل‌گري كند، اين امر به زودي محقق مي‌شود.







تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن