تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820813922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاره فیلم «بربادرفته» 100 ساله شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ستاره فیلم «بربادرفته» 100 ساله شد




اول ژوئیه (11 تیر) مصادف با صدمین سالروز تولد الیویا دهاویلند بازیگر نقش ملانی در فیلم کلاسیک ˝بربادرفته˝ است.





هنرآنلاین: اول ژوئیه (11 تیر) مصادف با صدمین سالروز تولد الیویا دهاویلند بازیگر نقش ملانی در فیلم کلاسیک ˝بربادرفته˝ است.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد



 او زیبا و باوقار بود و اغلب نقش قهرمانان همدل با حال و هوای خانمانه را بازی می‌کرد، اما خارج از پرده سینما، یک مبارز بود که ماهرانه در نقش‌های سخت ظاهر می‌شد و در یک نبرد قانونی دشوار برابر یک استودیو بزرگ پیروز شد و این پیروزی بعد از 70 سال همچنان در هالیوود طنین‌انداز است.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد



الیویا دهاویلند امروز جمعه یک بار دیگر ثابت می‌کند که یک بازمانده عادی هالیوود نیست. بازیگر برنده اسکار به عنوان آخرین سوپراستار زن بازمانده از نسل طلایی سینما، صدمین سال تولد خود را جشن می‌گیرد. رقیب مرد اصلی او کرک داگلاس است که ماه دسامبر به باشگاه صدساله‌ها می‌پیوندد، اما دهاویلند یک دهه پیش از داگلاس وارد دنیای بازیگری شد.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد



به گزارش سی‌ان‌ان، او اولین بار با بازی مقابل ارول فلین در فیلم‌های ماجرایی چون "کاپیتان بلاد" (1935) و "ماجراهای رابین هود" (1938) به شهرت رسید، اما ماندگارترین نقش او در فیلم "بربادرفته" (1939) رقم خورد، فیلمی که با حساب نرخ تورم همچنان پولسازترین فیلم تاریخ هالیوود است.

شخصیت شیرین و آرام ملانی با بازی او به نظر آن قدر خوب بود که نمی‌توانست واقعی باشد، اما در برابر شخصیت آتشین اسکارت اوهارا خود را حفظ کرد.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد



دهاویلند دو بار برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد – برای "هر کس مال خودش" (1946) و "وارثه" (1949) – و این اتفاق بعد از رهایی از نقش‌های به زعم دهاویلند بی‌ارزش که شرکت برادران وارنر به او پیشنهاد می‌کرد، روی داد.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد



بعد از اینکه برادران وارنر سعی کرد قرارداد دهاویلند را هفت سال تمدید کند، او در 1943 از این شرکت شکایت کرد و در نهایت در دادگاه پیروز شد.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد



برابر با سیستم قدیمی قرارداد، استودیوها در برابر بازیگران، قدرت زیادی داشتند و آن‌ها را وادار به پذیرش نقش‌ها می‌کردند و اگر نمی‌پذیرفتند، بدون پرداخت دستمزد آن‌ها را معلق می‌کردند.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد



پرونده دهاویلند کمک کرد قدرت از استودیوهای بزرگ آن زمان به چهره‌های بسیار معروف و موسسه‌های استعدادیابی پرقدرت منتقل شود.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد



بانوی بزرگ هالیوود شش دهه است در پاریس زندگی می‌کند. او بیشتر از همدوره‌های خود زندگی کرده است، از جمله خواهر کوچکش جون فونتین بازیگر برنده اسکار که رابطه‌ای پرفراز و نشیب با او داشت.


ستاره فیلم ˝بربادرفته˝ 100 ساله شد









تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن