تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820550373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاهی مسئولان فرهنگی خود مهاجم فرهنگی هستند/ برای پیاز سرخ کردن در تلویزیون برنامه داریم، اما برای موسیقی نه/برخی موسیقی ها خطرناکند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری تسنیم: حسین پرنیا آهنگساز و نوازنده سنتور با حضور در خبرگزاری تسنیم به بیان دیدگاه های خود درباره اوضاع کنونی موسیقی ایرانی پرداخت و برخی از ویژگی های مهم موسیقی ایرانی را شرح داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، هنوز هم و پس از گذشت حدود 15 سال از انتشار قطعه «گلپونه ها»، بسیاری از ما با شنیدن این قطعه زیر لب زمزمه می کنیم: «گل پونه های وحشی دشت امیدم وقت سحر شد خاموشی شب رفت فردایی دگر شد من مانده ام تنهای تنها من مانده ام تنها میان سیل غم ها» آهنگساز این قطعه حسین پرنیا است که در موسیقی ایرانی از آهنگسازان مؤلف به شمار می آید. شاید پرنیا برای عموم مردم شناخته شده نباشد، اما همین «گلپونه ها» و دیگر آثارِ او را بسیاری از ما شنیده ایم و در یادها هم مانده است. وقتی آهنگسازی اثری ماندگار میسازد، پس راه و رسم ماندگاری و ارتباط با مردم را می داند و بر اصول کارش مسلط است. پرنیا دفعالیت های خود را در سال های گذشته به حوزه موسیقی بی کلام و موسیقی نواحی هم گسترش داده و فضاهای تازه ای را تجربه کرده است. آخرین اثر حسین پرنیا «رقصانه» نام دارد که آوازش را شهرام ناظری خوانده و در ماه های اخیر منتشر شده است. پرنیا در «رقصانه » هم ثابت کرد که به دنبال فضاهای تازه و بدیع در موسیقی ایرانی است. برای آغازِ پرونده «چرا موسیقی ایرانی می شنویم؟» به سراغ حسین پرنیا رفتیم تا این کار را با او آغاز کنیم. در این گفت وگو زوایای مختلف موسیقی ایرانی را از دیدگاه حسین پرنیا بررسی کردیم و به بحث نشستیم. حسین پرنیا از معدود نوازندگانی است که خود را به سازش محدود نکرده و اهل کلام و مباحثه است. او از آن نوازندگانی است که روزگاری محمدرضا لطفی آرزو می کرد موسیقی ایرانی از آنان بیشتر به خود ببیند؛ یعنی کسانی که علاوه بر توانِ نواختن، توانِ سخن گفتن هم داشته باشند و صاحب دیدگاه باشند. پرنیا در صحبت هایش صریح سخن می گوید و ملاحظه کاری های معمول را ندارد، به همین دلیل است که پاسخ پرسش هایمان را به دقت و وسواس می دهد و پرسشی را بدون پاسخ نمی گذارد. بخش نخست گفت وگو با پرنیا را در ادامه می خوانید: تسنیم: می خواهیم بحث را با موسیقی ایرانی شروع کنیم. یکی از مباحثی که ما هم از آن حمایت می کنیم این است که می گوییم ...
[ مشاهده متن کامل خبر گاهی مسئولان فرهنگی خود مهاجم فرهنگی هستند/ برای پیاز سرخ کردن در تلویزیون برنامه داریم، اما برای موسیقی نه/برخی موسیقی ها خطرناکند در خبرگزاری تسنیم ]


سه شنبه ، ۸تیر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری تسنیم]
[مشاهده در: www.tn.ai]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن