تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804687631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد آزمون سخت برای برخورد با بزرگترین تخلف ساختمانی بیرجند/ هلال یا شورا؛ کدام یک پیروز میدان خواهند بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدآزمون سخت برای برخورد با بزرگترین تخلف ساختمانی بیرجند/ هلال یا شورا؛ کدام یک پیروز میدان خواهند بود
خبرگزاری فارس: آزمون سخت برای برخورد با بزرگترین تخلف ساختمانی بیرجند/ هلال یا شورا؛ کدام یک پیروز میدان خواهند بود
29 ماه از پایان مهلت قانونی ساخت پروژه هلال بیرجند می‌گذرد و حالا برخی از اعضای شورای شهر با هدف دفاع از حقوق مردم تخلف این پروژه بزرگ را به صحن شورا برده تا شورای شهر و شهرداری را در آستانه آزمونی بزرگ قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ساخت مجتمع تجاری اداری هلال بیرجند در 6 طبقه با زیر بنای 14 هزار متر مربع با کاربری تجاری از سال 91 آغاز شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در همان سال گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی مجتمع بزرگ تجاری هلال در بیرجند، به 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم. محمد رحیم شهریاری بر اساس آنچه یکی از رسانه‌ها روایت کرده بود در جریان بازدید دبیرکل جمعیت هلال جمهوری اسلامی ایران از روند احداث این ساختمان در بیرجند، افزود: پیش‌بینی می‌شود این ساختمان ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد.  وی گفت: این بنای اداری تجاری در زمینی به مساحت 2 هزار و 800 متر مربع و با زیربنای 14 هزار متر مربع در دست ساخت است.  محمدظاهر رستمی دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز گفت: برای تکمیل این پروژه از هیچ کمک و مساعدت مالی و معنوی مضایقه نخواهیم کرد. این پروژه که گویا کاملاً خصوصی بود استارت جدی خورد و تا حدی که نگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرد و فقط یک آگهی پیش فروش کافی بود که بسیاری از واحدها پیش فروش شود که انجام هم شد. ساخت این پروژه بدون دردسر هم نبود. هم برای مردم مشکلاتی ایجاد کرد و هم برای بیماران بیمارستان امام رضا(ع) که سبب سلب آسایش آنان شد و هم برای یکی از خانواده‌های کارگران که سبب از دست دادن فرزند خود در حین کار در این پروژه شدند. حالا از وعده سه ساله مدیران هلال احمر هم گذشته و خبری از افتتاح این پروژه بزرگ نیست. اما اخبار مهمی را برخی از اعضای شورای شهر بیرجند برای مردم دارند که حکایت از یک تخلف بزرگ دارد. با پیگیری خبرنگار فارس نیز مستنداتی به دست آمده که گوشه‌ای از تخلفات را تأیید می‌کند. به عنوان نمونه نامه غضنفر فروزانفر رئیس سابق شورای شهر که 17 خرداد 90 به شهردار بیرجند همه توافقات با مسؤولان هلال احمر را واضح بیان کرده است.
در این نامه خطاب به جواد وحدتی‌فرد شهردار وقت بیرجند چنین آمده است:
«احتراما پیشنهاد شماره 834/90/1-20/1/90 به انضمام یک برگه توافقنامه تنظیمی فی مابین مسؤولان محترم هلال احمر و شهرداری در خصوص عقب‌نشینی املاک متعلق به هلال احمر واقع در خیابان طالقانی در جلسه مورخ 11/3/90 شورا مطرح، به پیوست رونوشت مصوبه بند(1) مستخرجه از صورت‌جلسه شماره 255 مورخ 11/3/90 شورای اسلامی شهر بیرجند در رابطه با موضوع جهت اطلاع و دستور اجرای مفاد ارسال می‌گردد.

و اما بند یک مستخرجه صورت جلسه شماره 255 مورخ 11/3/90 شورای اسلامی شهر بیرجند به شرح زیر است:
«نامه شماره 834/90/1- 20/1/1390 شهرداری به انضمام فتوکپی توافقنامه تنظیمی فی مابین مسؤولان محترم هلال احمر و شهرداری در خصوص عقب‌نشینی املاک متعلق به هلال احمر واقع در خیابان طالقانی مطرح، با توجه به توضیحات ارائه شده مندرج در بند دو توافقنامه مذکور و با عنایت به اختیارات حاصله از ماده 19 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها پس از بحث و مذاکرات مفصل، وارد مشروحه ذیل به اتفاق آراء مورد موافقت واقع و مقرر شد طرفین نسبت به اجرای آن اقدامات لازم را معمول نماید. الف: الزاماً تأمین پارکینگ طبق ضوابط طرح تفصیلی به مأخذ صددرصد باید توسط هلال احمر انجام شود(25 درصد در محل و مابقی پارکینگ در محدوده خیابان طالقانی صرفاً داخل بلوک)
ب: بخشودگی عوارض متعلقه شهرداری تا صدی 50 درصد صورت پذیرد.
ج: حداکثر زمان ساخت ملک فوق‌الذکر سی(30) ماه تعیین در غیر این صورت مصوبه صدرالذکر لغو و کان لم یکن تلقی خواهد شد».

اکنون تعدادی از اعضای شورای شهر معتقدند که شرکت هلال تخلف کرده است. هم در تأمین پارکینگ و هم چون پروژه ظرف 30 ماه ساخته شده باید تکلیف بند «ج» مصوبه شورا مشخص شود. به همین 4 نفر از اعضای شورا (مهدی بهترین، رضا حسنی‌صفت، مهدی عبدالرزاق‌نژاد و فاطمه زهرا هلال بیرجندی) از شورای شهر خواسته‌اند که ضمن بررسی تخلف فوق با خاطیان برخورد شود. تعدادی از اعضای شورا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: اگر با متخلفان در این زمینه برخورد نشود یعنی به مردم ظلم شده است. آنان حالا رئیس شورای شهر را وادار به نوشتن نامه‌ای به شهرداری کرده‌اند. رئیس شورای شهر بیرجند نیز به شهرداری بیرجند در 5 اردیبهشت 95 نامه نوشته که متن آن به شرح زیر است: شهرداری محترم بیرجند احتراما، پیرو نامه 2750/94/ش-8/12/94 به پیوست رونوشت مصوبه بند یک(1) مستخرجه از صورت‌جلسه شماره 151 مورخ 04/02/95شواری اسلامی شهر بیرجند در خصوص پروژه هلال بیرجند به لحاظ ارتباط موضوع جهت اطلاع و اقدام لازم قانونی ارسال می‌گردد. بدیهی است این مصوبه پس از سیر مراحل قانونی لازم‌الاجرا خواهد بود.

و اما بند یک مستخرجه از صورت‌جلسه شماره 151مورخ 04/2/95 شورای شهر بیرجند به قرار زیر است: نامه مورخ 04/2/95 آقایان دکتر مهدی بهترین، رضا حسنی‌صفت، مهدی عبدالرزاق‌نژاد و سرکار خانم فاطمه زهرا هلال بیرجندی اعضای محترم شورا مبنی بر پلمپ پروژه هلال بیرجند به دلیل اتمام مهلت تعیین شده در مصوبه بند یک(1) صورت‌جلسه شماره 255 مورخ 11/3/90 شورا و همچنین عدم اجرای تعهدات شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر در موعد مقرر مطرح، با توجه به توضیحات ارائه شده و بررسی‌های لازم پس از بحث و تبادل نظر با اکثریت آراء مقرر گردید شهرداری حداکثر ظرف مدت دو هفته برابر مصوبه فوق‌الذکر که طی نامه شماره 127/1/1/-17/3/90 به شهرداری ابلاغ گردیده اقدام لازم به‌عمل و نتیجه را به شورا گزارش نمایند.

اما حالا دو هفته از ارسال نامه شورای شهر به شهرداری هم گذشت. یعنی اگر قرار بود مجتمع هلال پلمب شود باید پلمب می‌شد، در حالی که در لحظه انتشار این خبر هم این پروژه باز بوده و در دست ساخت است. یکی از اعضای شورای شهر بیرجند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برابر قانون باید دوشنبه 22 اردیبهشت این پروژه پلمب می‌شد و ما پیگیر این موضوع هستیم. حالا باید هفته مهمی برای شورانشینان، شهرداری بیرجند و عوامل پروژه هلال پیش‌بینی کرد، زیرا حالا که موضوع رسانه‌ای می‌شود مردم هم خواستار برخورد جدی با تخلفات این پروژه هستند. البته به اعتقاد بسیاری ممکن است دست‌های فشار باری دیگر مانع از اجرای حکم پلمب شوند و زور شورا و شهرداری به هلال نرسد. انتهای پیام/2248/ت40

95/02/22 :: 10:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن