تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806238609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرحوم دولابی: جنگ یعنی شش دانگ بدبختی! - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:بلاغ نیوز: مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: جنگ یعنی شش دانگ بدبختی. آنهایی که با خدا در جنگند، دائم در جنگ هستند. هیچ آرامشی ندارند. من و شما که گاهی اخم هایمان توی هم رفت این طور رسوایی برایمان به بار آمد. کسی که با خدا می جنگد، دیگر هیچ ندارد.به گزارش بلاغ ، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: در فرازی از حدیث داوود فرمود: ای داوود، تو چیزی را اراده می کنی، من هم چیزی را. این نمی شود، الاّ آن چیزی را که من اراده می کنم. اراده خدا مقدّم است، چون او به ما حیات داده است و ما را بهتر از خودمان می شناسد. اگر نپذیری در فتنه می افتی. اغلب شنیده اید که گلایه می کنند و می گویند: هر چه ما می خواهیم، خدا نمی خواهد. هرچه ما نمی خواهیم، خدا می خواهد. مچش را بگیر، حتّی اگر مچ خودت باشد. بگو آیا این خوب است؟ اِن هِیَ الافتنتُکَ این یک فتنه است. فتنه یعنی چاله های زیاد، چاله پس از چاله. خسته می شوی. آیا می دانی تا چه زمانی در این چاله هستی؟ وقت آن را هم تعیین کرده است. می گوید: تا زمانی که تسلیم شوی. وقتی تسلیم شدی، هر کاری را که تو بخواهی، من هم همان کار را می کنم. هر کاری هم که من بخواهم تو انجام می دهی. ببینید جنگ به آن شدیدی تبدیل به صلح به این لطیفی شد: گفت؛ خدایا چقدر تو آماده ای، هر کاری را که من می خواهم تو هم همان کار را انجام می دهی. خدا هم اگر بخواهد پاسخ دهد می فرماید: بنده من، تو هم هر کاری که انجام می دهی همان است که من می خواهم. ما با هم صلح کردیم. پیشتر همه اش جنگ بود. تا وقتی که انسان علم ندارد چیزهایی را می خواهد که ممکن است برایش ضرر داشته باشد. اما وقتی علم پیدا کرد، هرچه او می خوهد، خدا هم همان را انجام می دهد و بدین ترتیب صلح ایجاد می شود. گفت: چهل سال با خدا جنگیدیم، شکر که دیشب میان من و او صلح افتاد. حافظ چه خوب گفته: شکر ایزد که میان من و او صلح افتاد / صوفیان رقص کنان ساغر شکرانه زدند «مصلح»، «صلح»، در خلوت به این مفاهیم فکر کن. اغلب می شنوید که در دنیا به دنبال صلح می گردند. هر کدام از ما پنجاه سال، سی سال، آنها که سنّشان کمتر است ده سال با خدا جنگیدیم، حالا صلح شد. چه صلحی که خداوند می گوید بنده من چه در گذشته و چه در حال هرچه من می خواستم تو همان کردی. عبد هم می گوید: خدایا، این تو هستی که هر کاری من می خواهم می کنی. آیا یاد گرفتی که صلح یعنی چه و جنگ یعنی چه؟ جنگ یعنی شش دانگ بدبختی. آنهایی که با خدا در جنگند، دائم در جنگ هستند. هیچ آرامشی ندارند. من و شما که گاهی اخم هایمان توی هم رفت این طور رسوایی برایمان به بار آمد. کسی که با خدا می جنگد، دیگر هیچ ندارد. کسی هم که با خدا صلح کند، هیچ کمبودی ندارد. مصلح انسان این است که با خدا آشتی کند. فکر را به دل تحویل دهید. فکر را به باطن بدهید، نترسید. این شنوایی ظاهر را بدهید به باطن. باطن محّل محبّت خداست و از آن اسوت. کاش باطن های ما با خداکار داشت. آن قوت این درس ها خودش می آمد باطن مال خداست. ظاهر برای عبادت خداست و اینکه فرمان ببرد گوش بشنود، چشم ببیند. اما باطن اختصاص به محبّت خدا دارد این دل است که مثل برق می گیرد و تصدیق می کند و می گوید درست است، درست است و تو را تشویق می کند و می گوید: بگیر، بگیر. می دانی از کجا به کجا آمده ای؟ معنای آن این است که با این صلح اگر پیر پانصدساله باشی، بر می گردی به جوانی. فقیر بودی، غنی شدی. کتاب طوبای محبّت – ص 50 مجالس حاج محمّد اسماعیل دولابی


دوشنبه ، ۷تیر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بلاغ نیوز]
[مشاهده در: www.bloghnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن