تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833118929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام علی(ع) مرکز صفات متضاده در حد أعلا بوده است - سایت خبری تحلیلی قم پرس


واضح آرشیو وب فارسی:قم پرس: به گزارش خبرگزاری « حوزه »، حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی امروز در جمع کارکنان جامعه المصطفی(ص) ضمن بیان فضائل شب قدر و عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (علیه السلام) ابراز داشت: حضرت در نهایت اعلا حکیم و شجاع بوده و قلب رئوفی داشتند که همچون پدر بر یتیمان نوازش می کردند. وی با اشاره به کتاب قانون ابن سینا در بیان مزاج شناسی و تأثیر مزاج ها بر رفتار و صفات انسان ها، اظهار داشت: ابن سینا در یکی از فصل های این کتاب به بیان مزاج ها می پردازد که در بخشی از آن تمام حالات نفسانی در حوزه های مختلف را مرهون اخلاق و صفات می داند. معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) به بیان چگونگی اخلاط اربعه ابن سینا پرداخت و افزود: اخلاط اربعه شامل چهار امر " دم، صفرا، سودا و بلغم " می باشد که غلبه یکی از اخلاط اربعه شامل صفات خاصی می باشد؛ همچون شخص دانشمند که دانشمند بودن او به دلیل غلبه خلط صفرایی او می باشد. حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با بیان اینکه هیچ گاه اخلاط اربعه با یکدیگر جمع نمی شوند، ابراز داشت: ابن سینا اعتقاد دارد در اخلاط اربعه یکی غالب و سه امر دیگر مغلوب است و هیچ کدام در یکدیگر جمع نمی شوند؛ همچون نهایت علم و شجاعت که در یکدیگر جمع نمی شود و همین تعبیر را نیکسون، دانشمند انگلیسی داشته و بشر را به سه قوه عاقلانه، عاملانه و منفعلانه تقسیم می کند. وی در ادامه با اشاره به نظریه نیکسون، خاطرنشان ساخت: همواره اگر قوه منفعلانه بر کسی غلبه کند، هنرمند و اگر قوه عاملانه غلبه کند، مستعد کارهای فیزیکی است و یا کسی که قوه عاقلانه بر او غلبه کند، در علوم فیزیک و ریاضی تبحر پیدا می کند. معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی افزود: همیشه یکی از قوا رشد کرده و قوه های دیگر مغلوب هستند؛ همچون اشخاصی که روح شاعرانه دارند، نمی توانند به حد اعلای شجاعت دست یابند. حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با بیان مقدمه ابن ابی الحدید بر شرح نهج البلاغه، تصریح کرد: وی در مقدمه خود می گوید: دلیل این که مادر دهر عاجز است کسی همچون حضرت علی علیه السلام را بیاورد به این جهت است که ایشان توانسته اند جمع بین صفات را داشته باشد؛ چرا که به حسب عادی امکان جمع این صفات در انسان وجود ندارد. وی در ادامه افزود: با این که ابن سینا از نظر علم و دانش در نهایت علم و ذکاوت بوده؛ اما ترسو بود؛ چراکه در تاریخ نقل شده پادشاهی نیاز به طبیب داشت، وی چون باید سوار کشتی می شد و از آن واهمه داشت، لذا امتناع می ورزید؛ بنابراین به حسب ظاهر ملکات و صفات در انسان به صورت یکجا جمع نمی شود و تنها کسی که توانسته صفات و صفات متضاده را در خود جمع کند، امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) می باشد. معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی در پایان اظهار داشت: صفات متضاده به حسب عادی و طبیعی نمی تواند در یک انسان جمع شود؛ اما حضرت علی(علیه السلام) توانستند این صفت متضاده را در حد أعلا در خود تجمیع نمایند.


یکشنبه ، ۶تیر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قم پرس]
[مشاهده در: www.qumpress.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن