تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821057692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وضعيت جسماني معروف ترين سينماگر مصر رو به وخامت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وضعيت جسماني معروف ترين سينماگر مصر رو به وخامت
پزشكان معالج "يوسف شاهين" معروف ترين سينماگر مصر، وضعيت جسماني وي را وخيم اعلام كردند.


به گزارش سرويس هنري برنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، پزشكان معالج "يوسف شاهين" چهره برجسته سينماي مصر، وضعيت وي را وخيم اعلام كردند.

براساس اين گزارش، "يوسف شاهين" كه در دنياي غرب معروف ترين سينماگر مصر محسوب مي شود، روز شنبه در سن هشتاد و دو سالگي دچار خونريزي مغزي شده و به كما رفت. پزشكان معالج "شاهين" وضعيت وي، كه در حال حاضر در يك بيمارستان حومه پاريس بستري است را وخيم اعلام كرده اند.

بعد از انتشار خبر بيهوشي "شاهين"، مهم ترين مقامات دولت مصر ابراز نگراني كرده و تاكيد نمودند كه از هيچ كوششي براي نجات جان وي دريغ نخواهند كرد. حتي "حسني مبارك" رئيس جمهوري مصر دستور داده كه "يوسف شاهين" با هزينه دولت مصر درمان شود. "حسني مبارك" به ويژه بر سهم قابل توجه شاهين در سينماي مصر تأكيد كرد.
"فاروق حسني" وزير فرهنگ مصر نيز كه براي افتتاح نمايشگاهي به پاريس سفر كرده است، صبح روز گذشته طي سخناني گفت: "دولت تمام مسئوليت موقعيت كنوني را به عهده مي گيرد".

با اين حال، بايد گفت؛ كه دولتمردان مصري هيچ گاه لحن بي پرواي اين فيلمساز آزادمنش را نپسنديده اند.

"يوسف شاهين" از مخالفان سرسخت آمريكا و سياست هاي "جرج بوش" و رژيم صهيونيستي به شمار مي رود، وي چندي پيش طي سخناني؛ هجوم رژيم صهيونيستي به لبنان را عكس العمل زشت شكست آمريكا در عراق و افغانستان دانست.
وي به همين دليل همواره درخارج از ميهن خود عزت و اعتبار بيشتري داشته است.

او كه در سال1926 در شهر اسكندريه متولد شد، از همان ابتدا با فرهنگ و زبان هاي فرانسه و انگليسي خو گرفت. در پاريس درس سينما خواند و سپس نخستين فيلم هاي خود را تحت تأثير نئورئاليسم ايتاليا در كشورش كارگرداني كرد.

"عمرشريف" بازيگر بلندآوازه مصري يكي ازكساني است كه كار هنري خود را به لطف "شاهين" آغاز كرد.

از ميان آخرين كارهاي "شاهين" مي توان به فيلم "سرنوشت" اشاره كرد كه در سال 1997 بر اساس زندگي "ابن رشد" ساخته شد. اين فيلم كه انتقاد صريحي است از تعصب مذهبي، خشم اسلام گرايان مصري را برانگيخت. شاهين تاكنون چندبار توسط همين گروه هاي متعصب، تهديد به مرگ شده است.

نور الشريف در نقش ابن رشد در فيلم "سرنوشت"

آخرين فيلم شاهين كه سال گذشته ساخته شد، "هرج و مرج" نام دارد و داستان پليس فاسدي است كه به شيوه هاي غيرقانوني، يكي از محلات قاهره را در چنگ خود گرفته است.

"يوسف شاهين" در سال 1997جايزه پنجاهمين سال جشنواره كن را به خاطر مجموعه آثارش بدست آورد.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن