تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798684903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور داد‌خواست علیه مسئولان دولت قبل


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
صدور داد‌خواست علیه مسئولان دولت قبل




پرونده بورسیه‌های غیر‌قانونی در دیوان محاسبات بسته شده و دادستان این دیوان روز گذشته خبر صـدور دادخـواسـت علیـه ۱۷ مدیر سابق وزارت علوم را صادر کرده است. یکی از این مدیران کامران دانشجو‌ست.





روزنامه وقایع اتفاقیه: پرونده بورسیه‌های غیر‌قانونی در دیوان محاسبات بسته شده و دادستان این دیوان روز گذشته خبر صـدور دادخـواسـت علیـه ۱۷ مدیر سابق وزارت علوم را صادر کرده است. یکی از این مدیران کامران دانشجو‌ست.

وزیر علوم در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد که پس از ریاست بر ستاد انتخابات سال 1388 به وزارت علوم آمد و منشأ تغییرات و حواشی خاصی شد. در همین رابطه دادستان دیوان محاسبات می‌گوید در این پرونده، دادخواستی علیه 17 فردی که در این پرونده مسئولیت داشتند و از مسئولان و متولیان وقت وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان به شمار می‌رفتند، صادر کردیم و حتی یکی از آنها از مسئولان فعلی است و دلیل آن هم این است که گفتیم از زمانی که ما موضوع را اعلام کردیم چرا مجددا پرداخت صورت گرفت، آقای دانشجو هم یکی از مسئولان ذی‌مدخل است که تصمیمات‌شان این موضوع را به اینجا رساند.

دادخواست صادر شده در هیئت مستشاری در حال رسیدگی است و ما منتظر نظر رأی هیئت مستشاری هستیم. علاوه بر این محرز شدن تخلفات بورسیه‌ای برای 200 نفر و صدور حکم بازگشت بیش از پنج‌میلیارد تومان از هزینه‌های بورسیه به حساب خزانه از جمله مهم‌ترین احکام دیوان محاسبات است. با این حال فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات درباره سرنوشت پرونده بورسیه‌ها در دیوان محاسبات، گفت: در سال 1393 گزارشی در این زمینه دریافت کردیم، البته قبل از این گزارش مبتنی بر پرداخت برخی رسانه‌ها به موضوع بورسیه‌ها، دیوان محاسبات به موضوع حساس شده بود لذا به واحدهای فنی حسابرسی اعلام کردیم به این پرونده رسیدگی کنند و اگر به تخلفی برخورد کردند گزارش آن را به دادسرای دیوان ارسال تا فرآیند رسیدگی به پرونده کامل شود.

او افزود: «در این راستا در سال 93 گزارشی مبنی بر محورهایی که مدنظر بود، دریافت کردیم. رسانه‌ها در این زمان از زوایای مختلف به پرونده پرداخته بودند؛ تخلف 3هزار و 700 نفری را مطرح می‌کردند و از طرفی هم مجلس به حق از دیوان، این موضوع را پیگیری می‌کرد که منجر به برگزاری چندین جلسه با اعضای کمیسیون اصل نود و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیوان محاسبات شد. همچنین جلسه دیگری که جلسه اصلی بود با حضور برخی از اعضای کمیسیون اصل نود، آموزش، روسای دو کمیسیون و نماینده وزارت علوم برگزار و صورتجلسه‌ای در این زمینه تنظیم شد.

شجاعی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات پس از ابطال بورسیه‌ای از سوی متولی آموزشی کشور براساس رسالت خود به پرونده ورود می‌کند، گفت: اگر متولی آموزشی به این نتیجه رسید بورس فردی به دلیل عدم رعایت مسائل علمی باطل است، چون بر امر باطل اثر مالی نباید بار شود، دیوان محاسبات می‌تواند به پرونده ورود کند. زیرا هدف بورسیه این است که فردی آموزش ببیند و در آینده مشکلی از کشور حل کند، به نوعی سرمایه‌گذاری دولتی است و لذا اگر بگویند این سرمایه‌گذاری باطل است باید ریالی که پرداخت شده به حساب بیت‌المال برگردد و هزینه‌ها جبران شود.

او افزود: پس از جمع‌بندی و محاسبه ریال‌های پرداخت شده نهایتا در دو بخش بورسیه‌های ابطالی و شاغل، عدد پنج‌میلیارد و 200 میلیون تومان استخراج شد. این رقم برای دانشجویان هر دو بخش متفاوت است.

دادستان دیوان محاسبات خبر داد برای این پرونده دادخواست صادر شده است. او گفت: در دادخواستی که صادر شد، رقم هر دو بخش مجزا آمده است. اینکه آقای صادقی گفتند بنده جرأت نمی‌کنم دادخواست صادر کنم، اصلا درست نیست. وقتی فرآیند بررسی در پرونده‌ها کامل شد منجر به صدور دادخواست می‌شود و این دادخواست از سوی رئیس کل دیوان به هیئت مستشاری ارسال می‌شود. سخنان آقای صادقی ناشی از ناآشنایی او نسبت به فرآیند رسیدگی به این پرونده‌هاست، مگر می‌شود دادخواستی تنظیم شود، اما صادر نشود؟

شجاعی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد تخلفات صورت گرفته در این پرونده گفت: این مسئله در دادخواست صادر شده قید شده اما چون دادخواست هم اکنون نزد من نیست دقیقا نمی‌توانم بگویم چه تعداد است اما احساس می‌کنم تعدادشان مجموعا در هر دو بخش کمتر از 200 دانشجو باشد، البته از مبلغ و ریال پرونده هم می‌شود تا حدودی به نتیجه رسید. یعنی اگر هزینه بورس تحصیلی هر دانشجوی را حدود 40 یا 50 میلیون در نظر بگیریم تعداد دانشجویان مشخص می‌شود، قطعا تعداد دانشجویان سه هزار و 700 نفر نبوده است.







تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب