تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805703465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: نکته به نکته، مو به مو
با انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید




واقعیت این است که وقتی قرار است کاری روی پوست، مو یا هر عضوی از بدن ما انجام گیرد، این حق ماست که بدانیم دقیقا چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ چقدر زمان می برد؟ چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟ و چه هزینه ای خواهدداشت؟





هفته نامه سلامت - ترجمه هانیه زائر رضایی: حتما باری شما هم پیش آمده که برای یک کار ساده مثل رنگ کردن مو یا مرتب کردن ابرو به آرایشگاه رفته باشید و در آنجا با انواع و اقسام پیشنهادات آرایشگران مواجه شوید که تحت اصطلاحات عجیب و غریب و نامانوسی از ارائه می شوند. اصطلاحاتی که ممکن است اغلب آنها را نشنیده باشید یا اینکه به گوشتان خورده باشد، ممکن است در پایان کار با چهره ای از خود روبرو شوند که دلخواهشان نیست یا مجبور به پرداختن رقمی شوند که فکرش را نمی کردند.

 واقعیت این است که وقتی قرار است کاری روی پوست، مو یا هر عضوی از بدن ما انجام گیرد، این حق ماست که بدانیم دقیقا چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ چقدر زمان می برد؟ چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟ و چه هزینه ای خواهدداشت؟ در این مطلب با این اصطلاحات و عوارض آنها آشنا می شوید.


با رایج ترین انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید



دکلره

تعریف: خارج کردن پیگمنت ها یا رنگدانه های طبیعی مو از ساختمان آن و بیرنگ شدن تدریجی مو در پایه های مختلف (از 2 تا 11) را دکلره می گویند. اگر بخواهیم موی طبیعی را بیش از 4 درجه روشن کنیم، ابتدا باید موها را دکلره و سپس از رنگ انتخابی، استفاده کنیم.

زمان انتظار برای پراکنده شدن و خارج کردن رنگدانه های طبیعی مو از ساختمان مو به جنس و مقاومت مو بستگی دارد (معمولا 30-20 دقیقه).

عارضه: این کار آسیب های شدیدی به مو وارد می کند، مخصوصا در افرادی که دارای پوست حساسی هستند، دکلره کردن منجر به آسیب به پوست سر می شود و در مواردی حتی فرد دچار ریزش مو خواهدشد.

خشکی و شکنندگی مو و موخوره نیز از عوارض دکلره کردن هستند. پودرهای دکلره تنوع زیادی دارند ولی به 2 نوع عمده تقسیم می شوند؛ 1- پودر دکلره سفید که ضعیف تر است و برای موهای حساس، نازک و رنگ شده استفاده می شود. 2- پودر دکلره آبی که قوی تر است و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد. معمولا اگر مو به طور طبیعی مشکی باشد، از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو، روشن باشد، از دکلره ضعیف استفاده می کنند.

با رایج ترین انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید




دکاپاژ

تعریف: پاک کردن رنگ موی قبلی از روی مو که نوعی دکلره ضعیف است را دکاپاژ می گویند. اگر دکلره روی موی رنگ شده انجام شود به آن دکاپاژ می گویند.

عارضه: میزان آسیبی که دکاپاژ به مو وارد می کند کمتر از دکلره است اما هزینه آن بسیار بالاست.


با رایج ترین انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید




هایلایت

تعریف: به رنگ و مش همزمان هایلایت گفته می شود که در این حالت، مو حالتی سایه روشن پیدا می کند. درواقع، اگر تفاوت رنگ موی پایه و تکه های انتخابی تا حدود 3 درجه باشد (که توسط رنگ مو ایجاد می شود) به آن در اصطلاح هایلایت و اگر این تفاوت رنگ تا 7 درجه باشد، به آن مش می گویند. (که با استفاده از دکلره ایجاد می شود).

عارضه: استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ کردن، دکلره، مش و هیایلایت کردن موها می تواند سبب آسیب رسیدن جدی به پوست سر و مو و شکنندگی تار مو، موخوره، خشک شدن و کاهش درخشندگی طبیعی مو شود.


با رایج ترین انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید




لولایت

تعریف: این کار برعکس هایلات است؛ یعنی میان موهای بلوند، کیه هایی را با رنگ (شماره 3 یا 4) تیره می کنند. در این روش مو باید 1 سانتی متر رشد ریشه داشته باشد و معمولا از سری رنگ های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می شود. این کار می تواند با فویل یا کلاه مش انجام شود و بیشتر در مواقعی کاربرد دارد که مو بسیار روشن شده و زردی زیاد آن نوعی زنندگی ایجاد کرده است. در این صورت، آرایشگر می تواند با ایجاد قسمت های تیره، نوعی سایه روشن روی مو ایجاد کند. یکی از کاربردهای لولایت زمانی است که فرد مو را بلوند کرده و حالا رشد ریشه دارد.

عارضه: انواع مختلف لایت نیست به دکلره کردن کل مو آسیب کمتری به مو وارد می کنند زیرا روی قسمت های کوچکی از مو انجام می شوند.


با رایج ترین انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید




لایت ها

سان لایت: این اصطلاح به بلوندکردن (دکلره کردن) به شکل بیضی، در ناحیه بالای سر (از رستنگاه تا تاج سر) گفته می شود که پهنای آن به سلیقه و خواست شخص بستگی دارد.
مون لایت: این کار برعکس سان لایت است و قسمت زیرین مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می شود.

هاف لایت: روشی است که نوک موها را به شکل های مختلف (مثلا ردیفی یا یکی در میان مثل مش) از 3 تا 10 سانتی متر به رنگ بلوند یا رنگ های فانتزی در می آورند.

مووی لایت: یک کار بسیار فانتزی است که موها را دکلره می کنید، سپس به 3 تا 7 قسمت افقی تقسیم و با رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ می کنید و می شویید که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد.

عارضه: مشابه عوارض هایلایت.


با رایج ترین انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید




میزانپلی

تعریف: مرتب کردن پل های گوگردی مو به وسیله بیگودی های مخصوص را میزانپلی گویند. در این روش، پل های شیمیایی و طبیعی مو طوری شکسته می شوند که موی پیچیده شده در بیگودی، فر شود. پس میزانپلی همان پیچیدن و فرم دادن به موهاست.

مدل های میزانپلی متنوع اند اما در کل 3 مدل دارند؛ مدل جمع، مدل باز و مدل جمع و باز که در آن قسمتی از مو شنیون می شود و قسمتی باز می ماند.

عارضه: میزانپلی با شکستن پیوندهای گوگردی موجود در ساختمان موها باعث می شود موها قدرت خود را از دست بدهند و به راحتی بشکنند. پس از انجام این کار قدرت موها قابل برگشت نیست و آسیب وارد شده به آن قسمت از ساقه مو دایمی خواهدبود.


با رایج ترین انواع آرایش مو و عارضه های آن آشنا شوید








تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن