تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816844141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسلمانان آمریکا ترامپ را محکوم کردند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
مسلمانان آمریکا ترامپ را محکوم کردند




رهبران جامعه مسلمانان آمریکا از اظهارات «دونالد ترامپ» علیه جامعه مسلمانان به خشم آمدند و تأکید کردند که این نامزد جمهوری‌خواه تلاش می‌کند تا در راستای پیشبرد منافع سیاسی خود، علیه اقلیت مسلمانان را اهریمن جلوه دهد.





خبرگزاری فارس: قرار بود روز سه‌شنبه این هفته شورای روابط اسلامی آمریکایی طی یک کنفرانس خبری گزارشی در زمینه اسلام‌هراسی منتشر کند که شامل ظهور تجارت بدون حضور مسلمانان، برگزاری راهپیمایی‌های معترضان مسلح علیه مسلمانان، حمله مستقیم به مسلمانان و خرابکاری در مساجد می‌شد.

به نوشته روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، با اینحال روز یکشنبه هفته جاری حادثه مرگبار تیراندازی «اورلاندو» در ایالت «فلوریدا» آمریکا به وقوع پیوست و شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) تصمیم به تعویق انتشار این گزارش گرفت. هدف از این تصمیم، تمرکز کشور بر وحدت اعلام شده است.

با اینحال، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز دوشنبه در سخنرانی خود در «نیوهمپشایر»، با الفاظی تند، مسلمانان آمریکا را خطاب قرار داد و آن‌ها را همچون یک دشمن داخلی به تصویر کشید که مستعد ایدئولوژی افراطی هستند و مقصر پناه دادن به تروریست‌ها است.

ترامپ مدعی شد اگر خانواده «عمر متین» عامل تیراندازی اورلاندو، اجازه مهاجرت از افغانستان به آمریکا را پیدا نکرده بودند، هیچ‌گاه حادثه تروریستی اورلاندو به وقوع نمی‌پیوست.

اظهارات تند و ضداسلامی ترامپ موجی از خشم و واکنش‌های رهبران مسلمان آمریکا را به همراه داشت به طوریکه مقامات شورای روابط اسلامی آمریکایی واکنش نشان دادند.

«ابراهیم هوپر» سخنگوی CAIR درباره سخنرانی ترامپ گفت: «این تلاشی برای اهریمن جلوه دادن و لکه‌دار کردن اعتقادات یک مذهب اقلیت خاص است تا بتواند در مقابل رقیب خود، منفعت سیاسی کسب کند. این مسئله نفرت‌انگیز است».

«کوری سیلور» یکی دیگر از سخنگویان CAIR گفت که ترامپ با گفتن اینکه مسلمانان افراد مشکوکی که در بین آن‌ها حضور دارند را معرفی نمی‌کنند، در حال دروغ‌پراکنی است.

وی در توضیح صحبت‌های خود گفت که خود او شخصاً فردی را که ممکن بود افراطی شود به دفتر تحقیقات فدرال یا همان «اف بی آی» معرفی کرد و این فرد سپس دستگیر شد.

«یاسر قاضی» مدیر مؤسسه «المغرب» و استاد دانشکده «رودز» در «ممفیس» هم تصریح کرد: «ترامپ یک نژادپرست است که به صورت خطرناکی با نفرت‌پراکنی تلاش می‌کند تا در انتخابات پیروز شود. او از یک تراژدی در راستای اهداف سیاسی خود بهره‌برداری می‌کند».

از طرف دیگر طبق این گزارش، عامل تیراندازی اورلاندو ظاهراً فرد مذهبی نبوده است و به صورت مذهبی لباس نمی‌پوشیده و محاسن بلند نداشته است و تنها به صورت پراکنده به مسجد می‌رفته است. حتی برخی از آشنایان او، گفته بودند که او یک همجنسگرا بوده و به صورت مداوم در باشگاه شبانه همجنسگرایان که به آن حمله کرد، رفت و آمد داشته است.

واشنگتن‌پست اعلام کرد که گرچه ترامپ در سخنان خود، مسلمانان را بi عنوان یک اجتماع یکپارچه معرفی کرد، اما حقایقی وجود دارد که نشان می‌دهد مسلمانان پراکندگی جمعیتی متنوعی دارند و در کشورهای مختلفی و از اجداد مختلفی به وجود آمده‌اند.

طبق این گزارش، آمار دقیق مسلمانان آمریکا قابل تخمین نیست اما CAIR برآورد کرده است که حدود 6 تا 7 میلیون مسلمان در آمریکا هستند که تنها دو درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

برآورد موسسه تحقیقاتی «پیو» حکایت از حضور 3.3 میلیون مسلمان در آمریکا است. نظرسنجی پیو در سال 2011 نشان می‌دهد که حدود 61 درصد از مسلمانان آمریکا خیلی زیاد یا تاحدودی از پیدایش افراط‌گرایی در سراسر آمریکا نگران بودند.






تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن