تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805743653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه ویژه دولت به موضوع آلودگی هوا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست: توجه ویژه دولت به موضوع آلودگی هوا معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی هوا یکی از عوامل بروز بیماری ها و دلایل مرگ و میر در شهرهای صنعتی محسوب می شود که تلاش ویژه ای در راستای کاهش آلودگی هوا از سوی دولت بعمل آمده است.
۱۳۹۵ جمعه ۲۸ خرداد ساعت 10:40

خبرگزاری پانا+ابتکار +ورامین

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران  وبه نقل ازاداره حفاظت محیط زیست استان تهران،معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به اینکه دولت در یک شرایط دشوار اقتصادی با تورم 40% و رکود در بخشهای مختلف اقتصادی کار خود را آغاز کرد، افزود: این موضوع در مسائل مختلف بخصوص اشتغال تاثیر منفی داشته و همینطوردرمسائل توسعه ای و مسائل بین المللی در حوزه های مختلف بخصوص محیط زیست بحران های زیادی را داشتیم.
وی اظهارکرد:خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته،مشارکت مردم و حمایتهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، دولت در بسیاری از حوزه ها دستاوردهای خوبی داشته و در بسیاری دیگر ازحوزه ها نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت داریم، اما در مجموع رشد قابل قبولی در بخشهای مختلف خدماتی،اداری و دیگر بخش ها داشتیم.
ابتکار در ادامه به شفافیت دولت در بیان مسائل و مشکلات مقابله با فساد اداری و گفت: هیچگونه موضوعی از سوی دولت کتمان نشده و تلاش برای ایجاد یک فضای سالم و در چارچوب قانون برای انواع گفتمان های اجتماعی بخصوص برای قشر جوان کشور از دیگر رویکردهای قابل توجه دولت تدبیر و امید است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در کنار همه این اقدامات ،رویکرد مهم دولت یازدهم توجه به مسائل محیط زیست بوده ،ادامه داد:کشور ما با دشواری ها و مسائل و چالش های زیادی در این حوزه مواجه بوده و اگر برنامه ریزی مشخص در حوزه های مختلف انجام نشود و اگر فرآیندها اصلاح نشوند منابع مهم آب و هوا و اقتصاد از دست خواهد رفت و به نوعی ثروت ملی از دست می رود.
وی در بخشی از سخنان خود به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و تصریح کرد:دولت موضوعات مختلف محیط زیست  را جدی گرفته و از جمله آن توجه ویژه به موضوع آلودگی هوا است.
معاون رئیس جمهور افزود: آلودگی هوا یکی از عوامل بروز بیماری ها و دلایل مرگ و میر در شهرهای صنعتی محسوب می شود که تلاش ویژه ای در راستای کاهش آلودگی هوا از سوی دولت بعمل آمده و نه تنها ضوابط و استانداردها در بخش های شهری ابلاغ شده بلکه این ضوابط و دستورالعمل ها به صنایع نیز ابلاغ گردیده است.
ابتکار با بیان اینکه آلودگی محیط زیست و تخریب آن هزینه بر است و تلاش ما برای حفظ محیط زیست یک نوع سرمایه گذاری و بازگشت آن به اقتصاد و مصرف بهینه منابع است،گفت: اگر بتوانیم فرآیندها را اصلاح کنیم و بتوانیم زباله را درست مدیریت کنیم،به چرخه تولید مجدد باز می گردد، نگاه دورریزی زباله و دفن آن نگاه مناسبی نیست بلکه بازیافت زباله و تبدیل به انرژی یکی از رویکردهای مهم در تمام کشورهاست.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امروزه با توجه به پدیده تغییر اقلیم و کاهش منابع آب، موضوع تصفیه و بازچرخانی آب چه از لحاظ تصفیه فاضلاب شهری و چه صنعتی و حتی زه آب کشاورزی مهم است و بخشی از اقتصاد سبز محسوب می گردد، اظهار کرد: در کنار این موضوع کشاورزی و صنعت مورد حمایت دولت بوده و در اینخصوص اقداماتی در خصوص اصلاح فرآیندها در بخش ها قوت گرفته و در حوزه محیط زیست به انجام رسیده است.
وی اصلاع الگوی کشت و آبیاری را از دغدغه های دولت در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات در حوزه آب و خاک، نگاه دولت به تغییر الگوهای مناسب و همسو با محیط زیست و منابع طبیعی است.
ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود به جاذبه های گردشگری شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهرستان منطقه حفاظت شده کویر، تالاب بندعلیخان و پارک ملی کویر است که امکان بهره مندی از این جاذبه ها وجود دارد و باید در این حوزه نیز برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم ساز و کار اقتصادی تکمیل طرح های فاضلاب با مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش های خصوصی اجرایی شود، گفت: تصفیه و استفاده از بسیاری از این فاضلابها می تواند گردش مالی و اقتصادی خوبی را به همراه داشته باشد.
وی بااشاره به اینکه درعصرپسابرجام توجه ویژه ای به کشور ما برای سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه های مختلف صنعتی،کشاورزی از سوی دیگر کشور ها خواهد شد، افزود: در این میان با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های موجود در کشور بویژه در حوزه محیط زیست و حوزه فناوری های سبز،زمینه همکاری های مشترک با سایر کشورها وجود دارد واین همکاری های بین المللی می تواند هم افزایی خوبی در حوزه های مختلف بخصوص حوزه محیط زیست ایجاد نماید.
ابتکار موضوع آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست را بسیار مهم و با اهمیت دانست و گفت: دولت در این حوزه توجه ویژه ای داشته و چه فعالیتهای سازمان های مردم نهاد و چه در آموزشهای رسمی زمینه های خوبی وجود دارد و خوشبختانه باحمایتهای ویژه ای که از تشکل ها توسط دولت صورت می گیرد شاهد افزایش این نهادهای مردمی هستیم، محیط زیست بخشی نبوده و همه در آن سهم داریم و طبق قانون یک وظیفه عمومی است ولیکن مشارکت  و نقش مردم در حوزه محیط زیست بسیار مهم است.
در ادامه این جلسه، محمد هادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای ما در لکه های صنعتی حفظ وضعیت موجود بر اساس ضوابط استقرار می باشد،افزود: شهرک صنعتی چرمشهر  با مشکلات زیست محیطی عدیده ای روبروست و درخواست ما این است که پیگیری لازم در خصوص بهره برداری تصفیه خانه چرمشهر بعمل آید  و ماژول 1 و 2 بطورکامل راه اندازی گردد.
وی با بیان اینکه تاکنون طرح مطالعاتی دقیق در خصوص توزیع سهم منابع آلاینده در تهران بطور ویژه وجود نداشته، اظهار کرد: در حال حاضر چند طرح مطالعاتی در حال انجام است که بر اساس آن عوارض آلایندگی به شهرستانهای مشمول تعلق خواهد گرفت.
حیدرزاده در خصوص نیروگاه خورشیدی ورامین گفت: این یک طرحی است که ماهیتا دارای ظرفیت زیست محیطی است و امیدواریم که مسائل مربوط به اراضی این نیروگاه در سطح سازمان حفاظت محیط زیست بزودی مرتفع شود.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن