تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820498847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قزوین به عنوان مرکز شهروندان جهانی جاده ابریشم معرفی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شهردار قزوین:
قزوین به عنوان مرکز شهروندان جهانی جاده ابریشم معرفی می‌شود

قزوین


شناسهٔ خبر: 3687599 - پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
استانها > قزوین

.jwplayer { display: inline-block; } قزوین- شهردار قزوین گفت: در یازدهمین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم که در شهریورماه امسال در قزوین برگزار خواهد شد، شهر قزوین به عنوان مرکز شهروندان جهانی جاده ابریشم معرفی می شود. به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نصرتی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: جاده ابریشم به عنوان یک سرمایه نمادین برای شهر قزوین است که با سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف می‌توان از ظرفیت‌های این سرمایه نمادین استفاده کرد.   وی بیان کرد: ایران، کره جنوبی و روم در مسیر جاده ابریشم در یک دوره هزار و ۷۰۰ ساله نقش مهمی داشتند که حدود ۲۰۰ شهر از این جاده عبور می‌کردند. نصرتی افزود: جاده ابریشم در گذشته یک مسیر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده که ایران نیز در این مسیر نقش تعیین‌کننده‌ای داشته هر چند مسیر جاده ابریشم در ۲ دوره زمانی تغییر کرده که در هر تغییر، ایران در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است.

شهردار قزوین ادامه داد: از سال ۲۰۰۵ تاکنون کشورهای چین و کره جنوبی برای احیاء جاده ابریشم برنامه‌های متعددی داشتند که یازدهمین اجلاس جاده ابریشم شهریور ماه امسال در قزوین برگزار خواهد شد. وی بیان کرد: برگزاری این اجلاس در شهر قزوین یکی از برنامه‌های مهم کشور است که در تفاهم‌ نامه‌ بین چین و ایران امضاء شده به موضوع جاده ابریشم در این تفاهم‌نامه اشاره شده است. نصرتی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه ایران و چین و کشور چین قطب اقتصادی جهان در سال‌های آینده خواهد بود لذا تلاش خواهیم کرد با این کشور همکاری بیشتری داشته باشیم. وی بیان کرد: نقش ایران در فرهنگ و اقتصاد باید حرف اول را بزند و در تفاهم‌نامه ۱۳ بندی شهرداری قزوین با سازمان شهروند جهانی جاده ابریشم به موضوعات کاملی درباره اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم و همکاری متقابل توجه شده که مورد حمایت استاندار قزوین هم قرار گرفته است.   شهردار قزوین افزود: در سال گذشته اتحادیه شورای همبستگی شهرهای آبی و خاکی جاده ابریشم با حمایت دولت چین و با حضور ۱۱ شهر از ۱۱ کشور تشکیل شد که شهر قزوین به عنوان عضو و هیئت مؤسس  این اتحادیه تعیین شده و ۵ آژانس از سازمان ملل در کنار این اتحادیه فعالیت خواهند کرد. نصرتی با تقدیر از حجت‌الاسلام ابوترابی عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا و نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت مسئولان از برگزاری اجلاس در قزوین و مطرح شدن در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی در برخی از وزارت‌خانه‌ها برگزار شده است.

شهردار قزوین خواستار همکاری مسئولان استانی در برگزاری این اجلاس در شهریورماه شد و گفت: برگزاری این اجلاس با نگاه ملی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا قزوین در این اجلاس نماینده جمهوری اسلامی ایران است. نصرتی تصریح کرد: در راستای برگزاری این اجلاس چند جلسه به صورت گردشی در شهرهای تهران، کاشان و همدان هم برگزار شده و جلسه اینده در شهر سمنان برگزار خواهد شد. شهردار قزوین تاکید کرد: با استقرار دبیرخانه دائمی این اجلاس در شهر قزوین، ۲۹ شهر و ۷ منطقه آزاد گردشگری می‌توانند در این دبیرخانه عضو شوند و در برگزاری این اجلاس در شهر قزوین باید انتظارات ملی برآورده شود زیرا این رویداد بهترین فرصت برای معرفی شهر قزوین است. وی گفت: با استقرار دبیرخانه این اجلاس در شهر قزوین، صندوق، بانک و بودجه‌های جاده ابریشم از سوی قزوین هدایت می شود که این موضوع نیز برای شهر قزوین مهم است.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن