تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798300322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستانی از یک عزم جدی در هشتمین برنامه «ماه نشان» شبکه افق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: داستانی از یک عزم جدی در هشتمین برنامه «ماه نشان» شبکه افق
هشتمین شب «ماه نشان» از شبکه افق، همراه بود با روایتی از بازگشت به زندگی توسط کسانی که شاید روزگاری دست از زندگی شسته بودند.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه افق، برنامه «ماه ‌نشان» در هشتمین قسمت خود میزبان امیرمحمد اژدری مدیر مجموعه توانمندسازی معتادان بهاران و عباس مرحمتی یکی از معتادین پاک شده از مواد مخدر و دارای توانایی در جامعه بود.
 
امیرمحمد اژدری مدیر مجموعه توانمندسازی معتادان بهاران در ابتدای این برنامه در خصوص چگونگی شکل ‌گیری این مجموعه گفت: حدود 10 سال گذشته معلمی در یکی از کلاس‌ها درباره اردوهای جهادی و اقدامات این گروه‌های مردمی با ما صحبت کرد که همان سال برنامه‌ریزی برای سفر به مناطق محرومی از جمله بیرجند، خراسان جنوبی، بشاگرد و... را انجام دادیم؛ در سفر به بشاگرد قرار گذاشتیم عده‌ای ادامه‌دهنده راه مرحوم حاج‌ عبدالله والی باشند که گروه‌های جهادی از همین سفرها شکل گرفتند.
 
وی افزود: با گستردگی فعالیت نیروهای انقلابی در حال حاضر گروه جهادی به 85 دسته رسیده که مشغول فعالیت در جهت توسعه رفاه اجتماعی هستند.
 
وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این مجموعه در ابتدا به صورت اختیاری با حضور در پارک‌های مختلف سنجشی از وضعیت معتادان و نوع فعالیت‌های کمپ‌های مختلف ترک اعتیاد انجام دادیم که در مجموع به پارک محله دروازه‌غار که محل پاتوق بسیاری از این افراد بود رسیدیم و با مشورت دوستان مجتمع بهاران را راه‌اندازی کردیم تا محلی برای توانمندسازی افراد معتاد برای ورود به اجتماع و همچنین خانواده‌های خود باشند.  
 
اژدری با بیان اینکه «خانواده»‌ محور فعالیت‌های گروه جهادی ما بوده است، گفت: اعتمادسازی افراد و خانواده‌ها برای ما مهم بوده که در مرحله اول چندین مددجو را در اختیار گرفتیم و با ایجاد کارگاه‌های خیاطی، معرق‌کاری، نجاری و آشپزخانه صنعتی با اشتغال معتادین به این نوع فعالیت‌ها به نوعی توانمندی و توانایی‌های خود را باور کردند و به آن رسیدند.
 
وی گفت: در 6 ماه گذشته حدود 170 مددجو پذیرش کردیم که 50  نفر با ایجاد توانمند سازی آنها به کانون گرم خانواده بازگشتند و مشغول فعالیت هستند.
 
اژدری با بیان اینکه خارج از مجموعه بهاران نیز بنا به تعهداتی که داریم از آنها حمایت می‌کنیم عنوان کرد: جامعه ما متاسفانه معتاد را مجرم می‌داند و نه مریض که این نوع نگاه آسیب‌های اجتماعی بسیاری در مرحله اول به فرد و در مرحله بعد به جامعه وارد می‌کند. این اعتماد بسیار مهم بود به این دلیل که در کمپ‌های ترک اعتیاد اینقدر بی‌اعتمادی دیده بودند که اعتماد به ما بسیار سخت بود.  
 
وی گفت: هدف‌گذاری که روز اول در محله دروازه غار گذاشته بودیم با این افق پیش رفتیم که بهاران‌هایی داشته باشیم که دیگری نیازی به ما نباشد و توسط خود افراد مدیریت شود و کار در سراسر تهران و کشور ادامه پیدا کند.
 
مصرف مواد مخدر مانع حضور در تشییع جنازه مادرم شد
عباس مرحمتی از بیماران بهبود یافته در مجموعه بهاران است که به دلیل توانمندسازی به عنوان مسئول حراست مشغول به فعالیت بوده گفت: به دلیل نادیده گرفتن از سوی خانواده در 15سالگی به سمت مصرف مواد مخدر روی آوردم و زمانی که برای اولین بار مواد مصرف کردم دچار تنگی نفس شدم که باعث شد در مصرف دوم و برای جلوگیری از این حالت به گونه‌ای مصرف مواد را ادامه دادم که بتوانم خود را کنترل کنم تا مورد تایید جمع قرار بگیرم و این تایید طلبی از سوی افراد برای من مهم بود که اگر این حمایت از سوی خانواده صورت می‌گرفت در جامعه موفق بودم.  
 
مرحمتی در ادامه به بدترین خاطره خود در طول زندگی اشاره کرد و گفت: به خاطر مصرف مواد مخدر بیش از حد و عدم توانایی در ایستادن هرگز نتوانستم در تشییع جنازه مادرم شرکت کنم که این بزرگترین درد زندگی‌ام بوده است.  
 
وی افزود: در حال حاضر سرپرستی حراست مجموعه بهاران را برعهده دارم؛ اینجا بیشتر از درآمد، مسئولیت، امید، اعتماد و شخصیتی که  به من داده شده ارزشمند است.
 
در پایان این گفت‌وگوی صمیمی و ساده، هدیه‌ای از سوی تولیت آستان قدس رضوی به میزبان امیرمحمد اژدری مدیر مجموعه توانمندسازی معتادان بهاران و عباس مرحمتی تقدیم شد تا یک روز به صورت خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) حضور داشته باشند.






۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن