تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798465600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسمومیت مرگبار با تریاک آلوده شایعه نبود/در حال شناسایی ودرمان دانش آموزان معتاد هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مسمومیت مرگبار با تریاک آلوده شایعه نبود/در حال شناسایی ودرمان دانش آموزان معتاد هستیم
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:متاسفانه مسمومیت تریاک آلوده به سرب شایعه نبوده و سه نفر از هموطنان با استعمال این مخدر جان خود را از دست دادند.

مسمومیت مرگبار با تریاک آلوده شایعه نبود/در حال شناسایی ودرمان دانش آموزان معتاد هستیم
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا آذر نیا دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در  نشست خبری که امروز(چهارشنبه)برگزار شد،اظهار داشت: سال 95 از سوی مقام معظم رهبری بحث مبارزه با مواد مخدر در اولویت حوزه آسیبهای اجتماعی قرار گرفت.


وی افزود:در طول ماه جلساتی را در این خصوص با مسئولان تراز اول برگزار میکنند و موضوعات مرتبط و گزارشات را رصد می کنند، بر اساس نظرخواهی انجام شده اولین دغدغه ی 98 درصد مردم بحث شیوع اعتیاد است که این نشان می دهد ورود ایشان بی جهت نیست.


وی ادامه داد: حوزه مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از مصادیق عینی در بخش تهاجم فرهنگی است و آسیبها و خطرات آن کمتر از جنگ تحمیلی نیست چرا که حدود6 میلیارد دلار گردش مالی در این حوزه صورت می گیرد همچنین چهارمین معضل دنیا بعد از فقر،نفت و اسلحه چهارمین منبع اقتصادی برای گردانندگان آن به حساب می‌آید. ده میلیون شاغل در این بخش بیانگر حساسیت این موضوع و دلیلی برای ورود مسئولان نظام برای جلوگیری از این امر است.


آذر نیا اظهار داشت: در استان تهران نرخ شیوع اعتیاد 2.93 درصد است و نباید به راحتی از آن گذشت، پاک بودن بیش از97  درصد مردم موضوع مهمی است اما همین حدود 3 درصد نیز جای نگرانی دارد چرا که براساس برآورد و آمارها حدود ده هزارمیلیاردخسارت وارد شده است.


دبیر شورای هماهنگی بیان کرد: مهمترین زمینه شرارت، سرقت و اعمال منافی عفت استعمال مواد مخدر بوده و در بحث مسائل بهداشتی بعد از تصادفات چهارمین عامل مرگ و میر، مواد مخدر است.

به گفته ی وی روزانه 10 نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.


محمد آذر نیا گفت: 4000هزار شهیدو12000جانباز در راه نبارزه با مواد مخدر داریم اما با این همه هنوز هم  اولین دغدغه مردم است.



آذر نیا با بیان اینکه  در سال 94 و دو ماهه سال 95  در بخشهای مختلف برنامه های بسیاری انجام گرفت،گفت: دربحث مقابله با عرضه مواد مخدر اقدامات بسیاری انجام شد که هفتاد و چهار هزار و 815 نفر خرده فروش در استان تهران دستگیر و برای اعمال قانون به دستگاه قضا تحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه این آمار در دو ماهه دوم سال 95 به پانزده هزار و 706نفر رسید بیان کرد:  در سال94، 27700 کیلو  مواد مخدر کشف شده که در اصل 28 تن بوده است اما در سال95، 7383کیلو مواد مخدر کشف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه در خصوص جمع آوری معتادان وساماندهی آنها در سال94 بیان کرد: سال گذشته بالغ بر 9760نفر را ساماندهی و تحت درمان قرار دادیم که از این میان 426 نفر آنها زن بودند، همچنین در دو ماهه اول سال 3827 نفر را ساماندهی کردیم.

 آمار دوماهه سال 95 در این بخش با مجموع آمار سال 93 برابری میکند.

*افزایش 10 برابری مراکز درمانی


وی در خصوص ایجاد مراکز درمانی اظهارداشت: ظرفیت استان تهران در جهت ایجاد مراکز درمانی و ساماندهی معتادان  400 نفر بود که امروزه 10 برابر شده و به 4000 نفر رسیده است که در این راستا شهرداری تهران و بهزیستی کمکهای بسیاری کرده اند.

وی تصریح کرد: بر اساس توافقی که با شهرداری و استانداری داشتیم درنظر داریم این ظرفیت را به 6000نفر برسانیم؛در همین راستا مرکزی در حکیمیه با گنجایش2000 نفر جهت درمان بازتوانی و حرفه آموزی معتادان در دست ساخت است.


وی ادامه داد:جهت درمان و بازتوانی این افراد سال گذشته ،44 مرکز بهاران با ظرفیت150 نفر ساخته شد که در حال حاضر بیش از 2000 نفر در 22 مرکز فعال شده مراحل درمان خوود را می گذرانند.



آذز نیا با بیان اینکه تا به امروز حدود 4 ماه از افتتاح مرکز بهاران گذشته است گفت: از آنجایی که طول مدت درمان 6 ماهه است تا کنون در حال حاضر شخصی از این مرکز مرخص نشده است.



دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در خصوص فراخوان دریافت شربت تریاک به جای تریاک گفت: نزدیک به 2000 مرکز سرپاسس داریم که تعدادی با شربت تریاک وتعدادی با متادون این کار را انجام میدهند. متاسفانه 3 نفر برد اساس مسمومیت فوت کردند. مراکز همچنان به همان ترتیب قبل فعالیت می‌کنند وفقط بنارا بر جلوگیری از رشد متادون گذاشته ایم واقداماتی را در اینرو استا انجام داده‌ایم ونظارت ها بیشتر شده است.


محمدرضاآذر نیا درخصوص نظارت بر فروش مواد اولیه ساخت شیشیه بیان کرد: بخشی ازمواد اولیه از طریق اصناف در ناصر خسرو به فروش میرسد که ترکیب آنها باعث شکل گیری مواد شیشه میشود. شورای تامین، نظارت بر ناصر خسرو را دستور کار خود قرارداده است.


وی ادامه داد: در دو ماهه اول سال 12 لابراتوار شناسایی شده که نسبت به قبل کاهش آمار داشته ایم ونظارت سخت تر شده است چراکه ما هر چه به این موضوع ورود میکنیم سازندگان از مرکزیت دور میشوند واز آنجایی که تولید شیشه میتواند در هر خانه ای اتفاق بیفتد وسعت آن از جنگ تحمیلی کمتر نیست.


آذر نیا اظهار داشست: 16 معتاد متجاهر داریم وتخمین زده ایم 10 درصد انها زن هستند.بیش از 90 درصد جرایم در حدی بود که مجرمان آزاد شدند.


وی درخصوص اموال ضبط شده از قاچاق چیان گفت: براساس قانون این اموال فروخته میشود وپول آن به خزانه برمیگردد. در تهران بیش از 60 خانه از جنوبی ترین تا شمالی ترین وجود دارد که به فروش رسیده است. در این دوماه 12 میلیارد ازحساب فرد محکوم به اعدام به خزانه کشور رفته و 13 واحد مسکونی را تحویل گرفته ایم. 63 دستگاه خودرو توبیخی و50 دستگاه خودرو مصادره ای وجود دارد. همچنین 60 پرونده در حوزه شناسایی داریم که بعد از استعلام و همچنین تحقیقات به صورت محسوس وغیر محسوس جهت تعیین تکلیف به مقامات قضایی واگذار مینیم. در مجموع630 خودرو موجود است وازپولدارترین قاچاقچی 124 کیلو شیشه بدست آمده است. در این میان چند خودروی مازراتی وپورشه که متعلق به قاچاقچیان است کشف شده است.


آذر نیا گفت:برای معتادان فرصتهای شغلی خوبی ایجاد کرده ایم واگر فردی بخواهد بعد از بهبود کار کند شرایط برایش مهیاست. اما مسئله این است که به دلیل تفاوت درآمد خرده فروشی با این مشاغل بسیاری از بهبود یافتگان رغبتی برای استفاده از این فرصتها ندارد.


وی در خصوص نرخ شیوع اعتیاد در مدارس گفت: 1.2   درصد دانش آموزان درگیر این مسئله هستند که در صدد شناسایی آنها بر آمدیم تا جدا شوند وتحت درمان قرار بگیرند ولطمه ای به درس آنها هم نخورد. بیمارستان خاصی برای درمان این دانش آموزان مد نظر قرار گرفته است.


وی درخصوص برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد:هفته را وسیع تر کرده ایم واز بیست خرداد تا ده تیر را مد نظر قرار داده ایم تا کارها و برنامه ها بصورت گسترده تری اجرا شود. براساس شیوه نامه‌ای نحوه عملکرد دستگاههای مختلف رامشخص کردیم و 28 خرداد ماه وزیر کشور ودبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در نماز جمعه سخنرانی میکنند همچنین فرماندهان وظیفه این کار را در شهرهای مختلف عهده دار شده اند. قرار شده تمامی روحانیون و علما که در ماه مبارک رمضان در جهت بیداری اجتماعی فعالیت میکنند. همچنین نمایشگاههای سیاری در سطح استان در محل مترو واتوبوس برپا میشود و گردهمایی های خانوادگی با محوریت نشاط اجتماعی و خانواده سالم را در دستور کار قرار داده‌ایم.





۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن