تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802522975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه تهران-پرند تا پایان سال آینده به بهره بردار می رسد/ تحویل 40 هزار تن ریل ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پروژه تهران-پرند تا پایان سال آینده به بهره بردار می رسد/ تحویل 40 هزار تن ریل ایرانی
معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی گفت: 96 کیلومتر مسیر پروژه تهران-پرند 2-3 الی 4 خطه می شود و این پروژه تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمد زاده معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی در نشست خبری امروز با اشاره به مهمترین وظایف راه آهن اظهار داشت: حفظ و نگهداری ارتقای کیفیت و ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی از مهمترین وظایف راه آهن به شمار می رود.

وی با اشاره به 12 هزار شبکه اصلی و فرعی راه آهن گفت: در راستای ارتقای کیفیت خطوط تا دوره زمانی 10 الی 15 ساله بهسازی می شود به طوری که قطعات آسیب دیده و شکسته که دارای اشکالاتی هستند تعویض می شوند.


محمد زاده با اشاره به بازسازی خطوط راه آهن بیان کرد: مجموعه خطوط راه آهن بر حسب  میزان بار و سرعتی که از آن عبور می کند انتظار می رود که هر 20 تا 30 سال بازسازی شود و این امر بدان معنا است که کلیه خطوط جمع آوری شده و خطوط جدیدی مجدد گذاشته شود تا خط قابل بهره برداری ایمن باشد.


معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ادامه داد: با توجه به آنچه راه آهن کشور با تگناهای بسیاری مواجه است همواره نسبت به رفع آن اقدام کردیم به طوری که بخشی از خطوط راه آهن را به دو خطی و چهار خطی توسعه دادیم.


وی با اشاره به آنچه 500 کیلومتر خط مرکزی ایران در راه دو خطی کردن هستند بیان کرد: در حال حاضر 500 کیلومتر ار خطوط مرکزی ایران که در راه دو خط کردن هستند پیشرفت زیادی در آن حاصل شده به طوری که 400 کیلومتر آن آماده ریل گذاری است.


محمد زاده با اشاره به افزایش شبکه ریلی افزود: مجموعه پروژه افزایش شبکه به منظور بحث انتقال مسافر و خدمت به هم میهنان به کلانشهرها این خطوط راه آهن از جمله تهران- قزوین، زنجان و تهران-پرند در حال انجام است.


وی با اشاره به پروژه تهران-قزوین افزود: پروژه تهران-قزوین عملیات اجرایی ان در حال انجام است به طوری که 150 کیلومتر در مسیر بیش از 100 کیلومتر آماده ریل گذاری است.


معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی در ادامه یادآور شد: طی سال های گذشته پروژه مهم تهران-گرمسار آغاز شده به طوری که علاوه بر خط تهران- مشهد دو خط دیگر تهران تا گرمسار را آماده ریل گذاری هستیم که خوشبختانه بیش از 90 درصد این خطوط را ریل گذاری شده ولی امسال شاهد بهره برداری هر دو خط در این مسیر باشیم.


محمد زاده با اشاره به پروژه قطارهای حومه ای اطراف شهر اهواز بیان کرد: در راستای حومه ی در اطراف شهر اهواز که سبب تردد زیاد مسافر از اهواز-سربند و همچنین اهواز –اندیمشک خطوط  گذاری با درصد بالایی انجام شده که تا قبل از دهه فجر به بهره برداری می رسد.


وی با اشاره به پروژه تهران-پرند افزود:  کیلومتر از مسیر96 پروژه تهران-پرند 2-3 و 4 خطه میشوند و می توان گفت که این پروژه تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد که در این مسیر تمامی شهرهای سلطان آباد و اسلام شهر می توانند از این قطار حومه ای استفاده کنند.


**7 درصد خطوط ریلی ایران نیاز به تعمیر دارند


محمد زاده ادامه داد: پیمان کاران در این پروژه به شدت مشغول کار هستند به طوری که از سال گذشته موفق شدیم این مسیر را به 15 دقیقه کاهش دهیم و حال هدف گذاری شده که مسافران را مسیر ایستگاه تهران-قم در مدت زمان یک ساعت به مقصد برسانیم.


وی با بیان اینکه به صورت نرمال سالانه 5 الی 8 درصد شبکه های ریلی تعویض می شود اشاره کرد و گفت: با توجه به مناطق کوهستانی و پر پیچ خم بخش ریلی کشور ما سالانه نرن نیاز به تعمیر حدود 7 درصد است که این بدان معنا است بایستی هر ساله 50 تا 70 هزار تن ریل تعویض شوند.


معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به عملیاتی بازسازی شبکه ریلی بیان کرد: به صورت روتین در ایران باید بین 20 تا 30 سال خطوط ریلی نوسازی شوند که متاسفانه در شبکه راه آهن مسیرهای هستند که به سبب مسائل اقتصادی و تحریم های ظالمانه اخیر از دهه 40 تاکنون نوسازی نشده اند و طبیعی است که به منظور حفظ ایمنی مسافران باید تمهیدات گوناگونی بی اندیشیم.


وی ادامه داد: در مسیر محور جنوبی کشور به سبب آن که خطوط مدت زیادی بازسازی نشده اند شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که خوشبختانه با همت همکاران در استان زاگرس و ستاد راه اهن موفق شدیم نزدیک به 150 کیلومتر از مسیرهای پر پیچ و خم و سب العبور در طی دو سال اخیر بازسازی شده اند که همواره امیدواریم تا پایان سال بخش قابل توجهی از آن بازسازی شوند.


وی با اشاره به 1400 کیلومتر خطوطی که در آستانه بازسازی هستند، گفت: اگر امروز توان و پتانسیل به لحاظ منابع مالی و پیمان کار وجود داشته باشد می بایست به دنبال امنیت مردم هر ساله 400 الی 500 کیلومتر از خطوط ریلی را بازسازی کنیم، اما می توان گفت که این 400 کیلومتر خطوط به حدود 40 هزار تن ریل سالانه نیاز دارند.


**تجهیز3 هزار کیلومتر شبکه ریلی به خط دوم 


محمد زاده با اشاره به برنامه راه آهن تا سال 1400 بیان داشت: برنامه راه اهن این است که نزدیک به 4 هزار کیلومتر از خطوط ریلی خط 2-3 و 4 گذاشته شود و با توجه به آنکه این پروژه از سال های گذشته شروع شده و به طور مستمر در حال انجام است امیدواریم طی 5 سال گذشته 3 هزار کیلومتر خط دوم گذاشته شود.


وی با اشاره به توافق نامه راه آهن با شرکت ذوب آهن در سال 87 گفت: متاسفانه توافق نامه شرکت ذوب اهن با راه آهن در سال 87 به دلایل مختلفی امکان تحقق خطوط ریلی از سوی ذوب آهن فراهم نشد و در بهار 92 مجدد قرارداد جدیدی ما بین وزیر راه و شهر سازی، صنعت و ذوب آهن صورت گرفت که بر اساس آن قرار شد 25 هزار تن ریل در اختیار راه آهن قرار گیرد که تنها در سال 93 بخشی از آن از سوی ذوب آهن تامین شد و همواره امیدواریم که تا پایان سال 40 هزار تن ریل از سوی ذوب آهن در اختیار راه آهن قرار گیرد.

**خریداری 150 هزار تن ریل از هند

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به مجوز خرید 150 هزار تن ریل از خارج از کشور گفت: تنها 50  هزار تن از این میزان مجوز از خارج از کشور خریداری شده چرا که قرار بوده که 100 هزار تن آن از داخل تامین شود و به همین منظور در سال جاری قراردادی بین ذوب آهن و راه آهن به امضا رسید که بر اساس آن قرار است 40 هزار تن از اولین محوله تولیدی ذوب آهن به راه آهن واگذار شود.

وی با اشاره به خرید 150 هزار تن ریل از هند گفت: با توجه به آن که تکنولوژی ریل سخت کاری شده را تنها برخی تولید کنندگان خاص دارند از اینرو این میزان از هند خریداری می شود و می توان گفت که ایران از سال های قبل و بعد از انقلاب نیز از هند ریل خریداری کرده است.





۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن