تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820230457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داروهایی مانند مسکن و دیازپام بلای جان کودکان استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: داروهایی مانند مسکن و دیازپام بلای جان کودکان استان فارس جامعه > شهری - «خبرجنوب» نوشت: دستیار دوره تخصصی رشته کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 30 درصد مسمومیت های کودکان در فارس مربوط به سنین یک تا 3 سالگی است.

دكتر شفي خاني افزود: طبق آخرين مطالعه اي كه در اين خصوص توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز دكتر حقيقت، دكتر فلاح زاده و دكتر صالحي در سالهاي مختلف در فارس انجام شده به طور كلي مسموميت با شهرنشيني ارتباط دارد و اكثر مسموميت هاي كودكان در گروه سني زير 3 سال استان است.
وي يادآور شد: طبق اين مطالعات اين مسموميت ها در 80 درصد موارد در منزل اتفاق افتاده است و عامل نيمي از آن ها داروهايي بوده كه در منزل نگهداري مي شود. دكتر شفي خاني گفت: در اين موارد به طور مثال دارو به دليل در دسترس بودن توسط خود كودك به عنوان يك خوراكي مصرف شده است.
وي افزود: بر همين اساس در يازده درصد موارد مسموميت گروه سني يك تا 16 سال نيز به دنبال مصرف سهوي مواد مخدر كه در منزل در دسترس بوده، اتفاق افتاده است.
اين دستيار دوره تخصصي رشته كودكان دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: 8 درصد موارد مسموميت هاي كودكان استان به دنبال مصرف اتفاقي مشتقات نفتي رخ مي دهد به طوري كه نگهداري مواد نفتي و بنزين در بطري هاي نوشابه از دلايل اصلي اين اتفاق است.
شفي خاني گفت: 8 درصد موارد مسموميت هاي كودكان نيز با سموم علف كش ها و حشره كش ها اتفاق مي افتد و در حال حاضر مسموميت با قرص متادون و تركيبات متادون نيز در كودكان افزايش يافته است.
وي يادآور شد: مسموميت با جوهر نمك نيز در بين كودكاني كه به مراكز درماني استان مراجعه مي كنند مشاهده مي شود به طوري كه نگهداري اين مواد در ظروف رنگي كودك را جذب كرده و مانند خوراكي اقدام به مصرف اين مواد خطرناك مي كنند.
دكتر شفي خاني گفت: سوختگي شديد ناي و مري جزو عوارض جبرانناپذير خوردن اين مواد توسط كودكان است به طوري كه باعث چسبندگي هاي مجراي ناي و نياز به جراحي هاي مكرر مي شود و ضايعات جبران ناپذيري را براي كودك به همراه دارد و گاهي اين مشكلات تا پايان عمر ادامه خواهد داشت.
اين دستيار دوره تخصصي رشته كودكان دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: شايع ترين علائمي كه به دنبال مسموميت با داروها به مراكز درماني مراجعه مي شود گيجي و خواب آلودگي و بيشترين زمان مسموم شدن بچه ها بين ساعات 12 ظهر تا 6 بعدازظهر است و به والدين توصيه مي كنيم كه در اين ساعت ها مراقبت بيشتري از كودكان داشته باشند.
دكتر شفي خاني آگاهي دادن به والدين به ويژه مادران را از جمله راهكارهاي پيشگيري از مسموميت كودكان دانست.

کلید واژه ها: استان فارس -




سه شنبه 25 خرداد 1395 - 00:50:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن