تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804345338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها یک گام تا توقف کامل معادن شن و ماسه در پایتخت باقی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تنها یک گام تا توقف کامل معادن شن و ماسه در پایتخت باقی است
معادن شن و ماسه مشکلاتی را در بافت زمین و حریم رودخانه ایجاد کرده و گاهاً به کانون تولید گرد و غبار در تهران تبدیل شده است.

تنها یک گام تا توقف کامل معادن شن و ماسه در پایتخت باقی است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارن جوان؛ سالیان سال است که معادن شن و ماسه در حاشیه بافت شهر حضور پررنگی دارند و در حال حاضر با گسترش شهرنشینی پای این مخزن‌های آلوده به بافت اصلی شهر باز شده است به طوریکه می‌توان به صراحت گفت: خاک شهر به دست معادن شن و ماسه برباد رفته است.


محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در این باره می‌گوید: مناطقی که از جانب معادن شن و ماسه احاطه شده و در حال برداشت می‌باشد بخشی از شهر و جزء طرح جامع شهر تهران است و باید کاربری‌هایی که برای آن در تعریف مصوب شده پیاده شود.


این درحالی است که اگر سری به معاون شن و ماسه فعال در مجاورت بزنیم، آنها را همچنان مشغول برداشت خواهیم دید و اینجا سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا کاربری‌ها تعریف شده برای این معادن که جزئی از شهر و منابع تولید گرد و غبار هستند همچنان در خاموشی مطلق به سر می‌برد؟


وقتی از شورای شهر تهران جویا شدیم، در یافتیم که مسئولان این مرکز 2 سالی می‌شود که در حالی بررسی طرح ساماندهی معادن شن و ماسه شهر هستند.


رحمت‌الله حافظی عضو و رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: در تاریخ 29 اردیبهشت امسال، فرمانداری تهران طی ابلاغی، فعالیت معادن شن و ماسه را متوقف اعلام کرده‌اند.


وقتی جویای فعالیت کنونی آن‌ها در پی ابلاغ دستور توقف شدیم، محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت:‌ شورای تأمین فرصتی بسیار محدود در اختیار معادن شن و ماسه گذاشته تا مصالح تولید شده از قبل را خالی کنند.


*آثار مخرب معادن شن وماسه در دل طبیعت زخم‍‌‌‌ هایی برجای


آثار مخرب معادن شن و ماسه در دل طبیعت زخم هایی برجای گزاشته که  شاید جبرانش به مراتب کاری سخت و زمان بر باشد چراکه هرچه در حریم رودخانه‌ها قدم برمی‌داریم متوجه می‌شویم که حریم رودخانه با معادن شن‌ و‌ ماسه باریکتر شده و واقعاً در برخی نقاط حتی تفاوتی هم بایکدیگر ندارند.


بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در این باره می‌گوید: معاون شن‌و‌ماسه به حریم رودخانه تجاوز کرده و به راحتی قابل رؤیت است که رودخانه در ارتفاعی بالاتر، سوی یک لبه دیوار حرکت می‌کند، آن هم رودخانه‌ای که کاملاً وحشی و طبیعی است وهر لحظه امکان طغیان آن وجود دارد و حالا تکلیف رفع خسارات وارده بر محیط زیست چه می‌شود؟


حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید: سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شده تا خسارات ناشی از برداشت‌های غیر قانونی از این معادن را که به عمق 130 متری فعالیت داشته‌اند، برآورده کرده و ظرف مدت 3 ماه اعلام کند و در نهایت پیگیری جبران خسارت وارده محقق شود.


اما متاسفانه سازمان صنعت، معدن و تجارت پای کار نمی‌آید که سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص گفت:‌ با توجه به شرایط پیش‌آمده در سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان اخطار و اعلان‌های مختلفی به وزارت صنایع در زمینه مدیریت صنایع داشته است و اداره کل محیط زیست تهران نیز در سال گذشته به جهت جلوگیری از افزایش میزان آلودگی و عبور از شرایط هشدار، تعداد بسیار زیادی از معادن را تعطیل کرده است.


شاید سودهای میلیاردی معادن شن و ماسه باعث سکوت انفعال در اجرای قانون شده تا جایی که نفس‌هایی با بی‌قانونی در معرض خطر قرار گرفته است و حالا  یک گام تا توقف کامل معادن شن و ماسه در پایتخت باقی مانده است.





۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن