تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812071775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تراژدی انقراض در کمین فسیل زنده دریای خزر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تراژدی انقراض در کمین فسیل زنده دریای خزر
ماهیان خاویاری چندسالی است که به دلیل آلودگی دریای خزر و قاچاق این گونه از ماهیان در معرض انقراض قرار دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ماهیان خاویار فسیل‌های زنده‌ای هستند که در یک میلیون سال پیش پا به عرصه آبی گذاشته‌اند دریایی خزر 5 گونه از این ماهی‌ها شامل قره برون، اوزون برون، ماهی شیپ، ماهی سیبری و فیل ماهی را در خود جای داده است مهمترین آنها فیل ماهی و با کیفیت ترین خاویار از آن به عمل می آورد.


نغمه نظری مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سازمان شیلات ایران پرورش ماهیان خاویاری را با هدف بازسازی ذخایر دریایی خزر و پرورش در محیط های پرورشی انجام می دهد.


وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 50 واحد در کشور  مشغول پرورش این ماهیان هستند، افزود: اکثر استان های ساحلی همچنین استان های غیر ساحلی از جمله اصفهان، قزوین، فارس و تهران کم و بیش در پرورش ماهیان خاویاری فعالیت می کنند.


نظری با اشاره به اینکه در این طرح پیش بینی می کنیم که امسال 30 تن تولید داشته باشیم، ادامه داد: طبق آخرین آمار سازمان شیلات ایران در کل کشور 1000 تن گوشت ماهی و خاویار از انواع گونه ها و 2 تن خاویار پرورشی تولید کرده است.


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در راستای سال اقتصاد مقاومتی سازمان شیلات در بخش ماهیان خاویاری توجه ویژه‌ای داشته است با توجه به اینکه استان تهران با کمبود آب شدیدی مواجه است سعی بر آن شده تا ماهیانی که نیاز آبی کمتری دارند پرورش داده شود.


وی افزود: هم اکنون یک سایت پرورش ماهی در استان تهران وجود دارد و تلاش می کنیم که تعداد این سایت ها را افزایش دهیم.


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: تولید گوشت ماهی خاویار هنوز به میزانی نرسیده که نیاز داخلی را پوشش دهد اما خود خاویار پرورشی صادر می شود. همچنین در صورت تولید گوشت ماهی خاویار و تامین نیاز داخلی به طور یقین اقداماتی را برای صادرات انجام خواهد شد.


**پرورش ماهی خاویار با آب چاه کشاورزی


یکی از سایت های پرورش ماهی خاویاری در اسلامشهر تهران با استفاده از آب چاه همزمان با آب کشاورزی اقدام به پرورش ماهی خاویار می کند.


عمار صالحی کارشناس شیلات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: به دلایل مشکلاتی که در سال های اخیر در دریای خزر از جمله آلودگی دریا به وجود آمده  است برهمین اساس سازمان شیلات بر آن شد تا ماهیان خاویاری را به آبهای داخلی معرفی کند.


وی با بیان اینکه آبزیان به دلیل داشتن پروتئین سالم نیاز به سرمایه گذاری دارد، افزود: امکان تولید مثل برای ماهیان خاویاری بسیار کم شده است چرا که ایجاد سدها بر روی رودخانه ولگا، سفید رود و سایر رودخانه هایی که محل تخم ریزی آنها بوده و این امر سبب شده تا نسل ماهیان  افزایش پیا نکند.


این کارشناس شیلات با اشاره به اینکه از سالیان دور بازسازی ذخایر این ماهیان انجام شده است، تصریح کرد: دلیل اصلی انقراض قرار گرفتن ماهیان خاویار در دریای خزر و ایجاد سد بوده است.


صالحی ادامه داد: طی سال های گذشته در مکان هایی نظیر تکثیر گاههای سد سنگرود و همچنین در کشور شوروی سابق اقدام به تولید بچه ماهی و رهاسازی به دریایی خزر شده است که البته مشکلات دریای خزر بسیار جدی تر از اینهاست که با این مساله حل شود.


وی با اشاره به اینکه قیمت بالای این محصول باعث افزایش قاچاق این ماهیان شده است گفت: تولید و پرورش ماهیان خاویار علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی زمینه را برای اشتغالزایی فراهم می کند.


صالحی با تاکید براینکه در حوزه صادرات بسیار ضعیف هستیم اظهار داشت: تولید کنندگان به تنهایی قادر به حل این مشکل موجود نیستند باید سیاست ها و برنامه هایی توسط دولت در جهت رفع این موانع اجرایی شود تا بستر برای رونق صادرات این محصول هموار شود. 





۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن