تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798454467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«رشد اقتصادي بدون ايجاد اشتغال» قابل ابتياع در سوپر تدبير و اميد اصل!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «رشد اقتصادي بدون ايجاد اشتغال» قابل ابتياع در سوپر تدبير و اميد اصل!
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم هميشه دوست داشت كه چيزهاي منحصربه‌فردي داشته باشد. مثلاً يكبار يك بيماري دامي گرفته بود كه فقط يك نفر ديگر هم 50 سال پيش در برزيل آن را گرفته بود و اولاد آدم به بيماري خود مباهات مي‌كرد و از صبح تا شب، در و همسايه مي‌آمدند ديدن اولاد آدم و با او سلفي مي‌گرفتند، (اصولاً اين روزها با هر جك و جانوري سلفي مي‌گيرند، اولاد آدم مريض كه جاي خود دارد!) الان هم كه نگاه مي‌كنم، مي‌بينم در اين كابينه، هستند افرادي كه مانند اولاد آدم فكر و عمل مي‌كنند و حرف مي‌زنند و راه مي‌روند و...
يعني ربيعي گشته و گشته و يك رشد اقتصادي پيدا كرده كه شقه‌اش را در دكان هيچ قصابي نمي‌توانيد پيدا كنيد! به آن مي‌گويند: رشد اقتصادي بدون ايجاد اشتغال سوپر تدبير و اميد اصل!
براي اينكه شاهد بياورم و مرا متهم نكنيد به اينكه از رقيب انحصارگرا بدم مي‌آيد و براي همين هم گير داده‌ام به ربيعي! برايتان يك شاهد عاقل بالغ از رده زير دست‌هاي ربيعي مي‌آورم. (با بالا دستي‌ها كاري ندارم، چراكه اين روزها سراغ هر كدام كه مي‌روي، در حال امحاي فيش‌هاي حقوقي خود هستند تا خداي نكرده جهانگيري در رقابت با لاريجاني براي كشف فيش، سراغ آنها نيايد و...)
معاون وزيركار با بيان اينكه محاسبات دقيقي علاوه بر گزارش مركز آمار درباره وضعيت بازار كار انجام شد، خالص اشتغال سال ۹۴ را ۵۰۰ هزار اعلام كرد و گفت: در دوران رشد اقتصادي بدون اشتغال قرار داريم. عيسي منصوري در خصوص اينكه آيا در حال حاضر اقتصاد ايران ظرفيت ايجاد سالانه يك ميليون شغل را دارد با توجه به اينكه پيش‌بيني‌هايي نيز در خصوص دستيابي به نرخ رشد اقتصادي ۵ يا ۶ درصد هم مطرح شده است. تجربه‌اي در دنيا وجود دارد كه از آن به عنوان رشد بدون اشتغال ياد مي‌شود. (يعني تيم ربيعي گشته‌اند و همين يك تجربه را به عنوان سوگلي از بوستان رشد اقتصادي چيده‌اند و آورده‌اند داخل ايران و كابينه توزيع كرده‌اند!)
اولاد آدم مانده است كه چرا اين همه تجربه‌هاي گوناگون رشد اقتصادي از مدل برزيلي، چيني، كره‌اي، امريكايي، آلماني و ژاپني گرفته تا حتي بوركينوفاسويي وجود دارد و ما رفته‌ايم فقط يك مدلي را براي ايران انتخاب كرده‌ايم كه نم هم پس نمي‌دهد!
بله! اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بشارت داده است كه ما در دوره حاضر اين شرايط را در اقتصاد ايران تجربه مي‌كنيم. بنابراين امسال حتي اگر رشد اقتصادي بالايي هم داشته باشيم انتظار ايجاد اشتغال از طريق رشد را نخواهيم داشت.
يعني بايد امسال اگر مي‌خواهيم توليد اشتغال داشته باشيم! يا رشد نكنيم! يا اشتغال را از طريقي غير رشد اقتصادي به دست بياوريم! يعني حالا كه همه كارخانه‌ها بي‌ارج شده‌اند و توليد هم سكه يك پول شده، چطوري اشتغال ايجاد كنيم كه ربيعي دلش نشكند و يك آماري براي نشان دادن داشته باشد!
از شما چه پنهان، از خدا كه نمي‌شود پنهان كرد! اولاد آدم در اين مقوله تحقيقات بسيار كرده و در هم‌انديشي‌هاي متعدد شركت و در پايان نامه‌هاي متعدد تأمل و تفكر كرده و هنوز به روشي كه بشود مثلاً با تقسيم ميتوز به ايجاد اشتغال مبادرت ورزيد دست پيدا نكرده است! اگر احيانا شما خواننده عزيز به فرمولي دست يافتيد كه در دوران حذف تحريم‌ها و پسابرجام و بسته‌هاي مشوق توسعه اقتصادي، بتوان براي يك نفر هم اشتغال ايجاد كرد، اطلاع‌رساني كنيد تا دست به دست كنيم و برسد دست صاحبش يعني وزير كار!(البته بايد مواظب باشيد كه فرمول حين انتقال در كابينه لو نرود. مثلاً همين وزير كشور كه سه تا فوق‌ليسانس بيكار در خانه انبار كرده، اگر به اين فرمول دست پيدا كند به ربيعي امان نمي‌دهد. مثلاً همين...)

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن