تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802736074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آگهي رايگان ماهواره‌اي براي جلوگيري از برخورد با متخلفان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آگهي رايگان ماهواره‌اي براي جلوگيري از برخورد با متخلفان!
پخش تيزر‌هاي تبليغاتي فيلم‌هاي «ايستاده در غبار» و «رسوايي 2» از شبكه ماهواره‌اي GEM پيامدها و بازتاب‌هايي از جمله بيانيه مؤسسه اوج و روابط عمومي فيلم رسوايي را در پي داشت، در اين دو بيانيه بر عدم اطلاع سازندگان اين دو فيلم از اقدام شبكه ماهواره‌اي تأكيد شده است. ...
نویسنده : محمدصادق عابديني 
پخش تيزر‌هاي تبليغاتي فيلم‌هاي «ايستاده در غبار» و «رسوايي 2» از شبكه ماهواره‌اي GEM  پيامدها و بازتاب‌هايي از جمله بيانيه مؤسسه اوج و روابط عمومي فيلم رسوايي را در پي داشت، در اين دو بيانيه بر عدم اطلاع سازندگان اين دو فيلم از اقدام شبكه ماهواره‌اي تأكيد شده است. محتواي اين دو فيلم و جامعه مخاطب احتمالي آنها نيز پخش تيزر تبليغاتي‌شان را از GEM كمي غير‌عادي نشان مي‌داد. پس چرا بايد اين شبكه ماهواره‌اي اقدام به پخش تيزرهاي تبليغاتي فيلم‌هايي بكند كه قرابتي با محتواي آن ندارد؟! آن هم تيزرهايي كه سازندگان فيلم‌ها مي‌گويند سفارشي براي پخش آنها به GEM نداده‌اند.
   برخورد با آگهي‌دهندگان به  GEM
يك روند غلط مدتي است در سينما باب شده و آن ارائه تيزرهاي تبليغاتي به شبكه ماهواره‌اي GEM  است. در هر دوره از اكران سينماها صاحبان چند فيلم سينمايي به اين شبكه ماهواره‌اي سفارش پخش تيزر مي‌دهند. اين اقدام داراي دو تعريف كاملاً متضاد است. تعريف اول را تهيه‌كنندگان ارائه مي‌دهند و معتقدند تبليغ در  GEMبه بالا رفتن فروش فيلم‌ها كمك مي‌كند و البته تعرفه پخش آگهي در اين شبكه ماهواره‌اي بسيار پايين‌تر از تعرفه گرانقيمت صداوسيما است. تهيه‌كننده يكي از فيلم‌هاي درحال اكران اين روزهاي سينما در گفت و گو با «جوان» از قيمت بالاي آگهي‌هاي تلويزيوني شكايت مي‌كند و مي‌گويد: صداوسيما براي پخش هر تيزر يك ميليون تومان از من مي‌خواست كه با اين وضع بايد 500 ميليون تومان فقط به تلويزيون پرداخت مي‌كردم تا در طول اكران فيلم هر روز چند تيزر فيلم از شبكه‌هاي مختلف پخش شود. با وضعيت فروش سينما پرداخت اين پول يعني ضرر كامل!
در مقابل اين درخواست، شبكه GEM تعرفه‌هاي ارزان‌قيمتي دارد. تهيه‌كننده يكي از فيلم‌هايي كه اكرانش به تازگي تمام شده و در شبكه‌هاي ماهواره‌اي تبليغات گسترده‌اي داشته است، به «جوان» مي‌گويد: GEM  به نسبت تلويزيون تعرفه خيلي ارزاني دارد به طوري كه مي‌شود با حدود 10 ميليون تومان يك ماه آگهي از اين شبكه پخش كرد.  جاذبه GEM باعث شده تا تهيه‌كنندگان سينما به سمت همكاري با اين شبكه كشيده شوند اما در مقابل قانون، همكاري با شبكه‌هاي ماهواره‌اي و ارائه آگهي به آنها را جرم مي‌داند. حسين نوش‌آبادي معاون حقوقي وزارت ارشاد و سخنگوي اين وزارتخانه مي‌گويد: ما همواره متذكر شده‌ايم كه هرگونه همكاري با شبكه‌هاي ماهواره‌اي خارج از كشور كه غالباً هم شبكه‌هاي ضد انقلاب، معاند و مخالف جمهوري اسلامي ايران هستند، تخلف و جرم است؛ چه در قالب مصاحبه با اين شبكه‌ها، چه ارائه آگهي و سفارش تبليغاتي و چه ايفاي نقش در آنها.
ارائه تبليغات فيلم‌هاي سينمايي باعث شده تا به حال چند نوبت تهيه‌كنندگان سينما به دادسرا احضار شوند. روزي كه منصور لشكري قوچاني تهيه‌كننده فيلم «كوچه بي‌نام» براي ارائه توضيح درباره ارائه تبليغ به شبكه‌هاي ماهواره‌اي به دادسراي فرهنگ و رسانه احضار مي‌شود با بازديد آيت‌الله آملي‌لاريجاني رئيس قوه قضاييه از اين مجتمع قضايي همزمان مي‌شود. همين تقارن باعث مي‌شود تا رئيس قوه قضا دستور پيگيري پخش تيزرهاي ماهواره را صادر كند. البته لشكري قوچاني در دادسرا اقدام خود را توجيه مي‌كند اما اين مسئله باعث نمي‌شود قوه قضاييه اين موضوع را مسكوت بگذارد.
   آآآدت نمي‌كنيم جدي شدن برخورد با تبليغ‌دهندگان
فيلم سينمايي «آآآدت نمي‌كنيم» كه از روز 12 خرداد اكران عمومي شد به دليل آنچه ارائه تبليغ به ماهواره عنوان شده توسط مقام قضايي توقيف گرديده است. اين نخستين‌بار است كه يك فيلم سينمايي به خاطر پخش تيزرهاي تبليغاتي‌اش از ماهواره توقيف مي‌شود.
اين اقدام البته واكنش يكي از نمايندگان مجلس را در پي داشته است. نماينده مردم رشت معتقد است: اين اقدام معاون دادستاني مطابقت با قانون ندارد زيرا اگر اين افراد با تبليغ در شبكه‌هاي ماهواره‌اي مرتكب جرمي مي‌شوند، بايد جزاي اين جرم در محاكم قانوني به اثبات رسيده و رأي متناسب با جرم صادر شود؛ لذا نمي‌توان يك رأي واحد با يك نامه اداري صادر كرد كه اين ضعفي براي قوه قضاييه بوده و داراي اشكال است.
با وجود اين آآآدت نمي‌كنيم توقيف و فروش بليت براي آن متوقف شده است. خبر توقيف اين فيلم سينمايي همزمان شد با پخش تيزرهاي دو فيلم سينمايي «ايستاده در غبار» و«رسوايي2» از شبكه GEM كه بازتاب‌هاي زيادي داشت. چند سايت خبري از احتمال توقيف اين دو فيلم به خاطر تبليغ در ماهواره خبر دادند يعني همان سرنوشتي كه آآآدت نمي‌كنيم به آن دچار شده است. اما قضيه به سرعت شكل ديگري به خود گرفت.
   شيطنت GEM در پخش تيزر
شبكه GEM با وجود اينكه تا امروز تعرفه‌هاي پاييني داشته است اما ارائه تبليغ به آن‌ها بر اساس توافق صاحب فيلم و قراردادي مشخص است. اين بار ولي GEM  بدون اطلاع و به تيزرهاي دو فيلم را پخش كرده است.  حبيب والي‌نژاد تهيه‌كننده فيلم «ايستاده در غبار» پخش آگهي‌هاي اين فيلم را از GEM مزورانه عنوان مي‌كند و سازمان اوج با صدور بيانيه‌اي با اعلام اينكه: شايسته است شبكه‌هاى منحرف و دشمن ملت ايران براى پاك كردن و تطهير دامان خود از مفسده‌هاى غير‌اخلاقى و آسيب‌هاى اجتماعي و فرهنگى كه به قشرى از خانواده‌هاى ايرانى رسانده‌اند، از ابزارها و رو‌ش‌هاى ديگرى بهره‌بردارى نمايند و پشت آثار ناب و پاك جوانمردان گمنام اين سرزمين پنهان نشوند! از اقامه دعواي حقوقي عليه اين شبكه ماهواره‌اي خبر داد. روابط عمومي فيلم رسوايي در بيانيه‌اي اعلام كرد اين اقدام ناشايست شبكه جم را محكوم و اعلام مي‌كند هيچ‌گونه درخواستي مبني بر پخش تيزرهاي تبليغاتي به اين شبكه ارائه نكرده و نخواهد كرد. روابط عمومي اين فيلم سينمايي همچنين به اين نكته اشاره مي‌كند كه حدود پنج هفته از اكران فيلم مي‌گذرد و تا توقيف يك فيلم سينمايي به خاطر پخش تيزر از شبكه ماهواره‌اي هيچ تبليغ از اين فيلم از ماهواره پخش نشده است!
به نظر مي‌رسد شبكه GEM با جدي شدن برخورد با ارائه‌دهندگان تبليغات فيلم‌هاي سينمايي تصميم گرفته با پخش تيزرهاي رايگان فيلم‌هاي ارزشي در حال اكران اقدام به فريب افكار عمومي و سخت شدن پيگيري حقوقي برخورد با تهيه‌كنندگان متخلف سينما كند. اقدامي كه با واكنش به موقع صاحبان دو فيلم مذكور خنثي شده است. هم‌اكنون نيز به غير از فيلم توقيف شده آآآدت نمي‌كنيم، ساير فيلم‌هاي در حال اكران از جمله «ننه قلي» و «باركد» نيز داراي آگهي‌هاي ماهواره‌اي هستند، موضعي كه قطعاً از نگاه مقام قضايي دور نخواهد بود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن