تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814756767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرایط استفاده افراد ناتوان جسمی در پروژه ها و طرح های عمرانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شرایط استفاده افراد ناتوان جسمی در پروژه ها و طرح های عمرانی فرماندار کرمان در همایش توانمندسازی ویژه معلولین تأکید کرد : هراقدام عمرانی که در شهرداریها انجام می شود باید شرایط استفاده افراد ناتوان جسمی در آن دیده شود.
۱۳۹۵ جمعه ۲۱ خرداد ساعت 17:53

خبرگزاری پانا+

  به گزارش خبرگزاری پانا از کرمان، محمدعلی توحیدی گفت: همه افراد جامعه دارای حق و حقوقی هستند خصوصاً افرادی که به دلیل حوادث دچار مشکل شده یا بنا به هر دلیل دیگری فاقد بخشی از توانایی های جسمی هستند. خاطرنشان کرد : ما قانون حمایت از مردم کشور را نداریم اما به دلیل اینکه افراد ناتوان جسمی در معرض آسیب بیشتری بودند و نیاز به حمایت دارند قانونگذار آنها  را خاص دیده و قانون جامع حمایت از معلولان را وضع کرده ، وجود این حمایتها هم ادله شرعی دارد هم عقلی و هم نیاز است. دوستان شهرداری ، دهیاری و دستگاه های خدماتی رسالت سنگین تری در این رابطه دارند. وی با بیان اینکه قانونگذار برای افراد نیازمند متولی قرار داده است گفت : جامعه هدفِ بهزیستی ، معلولان و آسیب دیدگان هستند. علاوه بر اینکه همه نهادها وظیفه دارند به این افراد خدمات ارائه دهند تحت پوشش حمایتی نهادهای ویژه ای هم هستند. این حمایت در بسیاری از امور از تحصیل و درمان گرفته تا ازدواج و اشتغال و عبور و مرور و حقوق اجتماعی باید اعمال شود. فرماندار کرمان اظهار داشت : قطعاً خیر کثیری در این کار است. افراد نابینا ، ویلچری ، ناشنوا و ... حقوقی در جامعه دارند قرار نیست به دلیل برخی ناتوانی ها در کنج عزلت به سر برند بسیاری از این افراد اگر در جامعه قرار گیرند گرچه بر حسب ظاهر معلولیتی دارد می توانند هنرمندانه تمام کارهایی که شاید ما قادر به انجام آن نباشیم را انجام دهند. وی با مثال زدن خانم زهرا نعمتی تیرانداز کرمانی راه یافته به المپیک گفت: خانم نعمتی گرچه در ظاهر معلولیتی دارد ولی با همت و پشتکار چنان در میادین ورزشی خوش درخشیده که در حال حاضر پرچمدار ورزشکاران ما در المپیک خواهد بود. یا فردی مثل مرحوم جهانبخش صادقی ازمعلولینی است که تقریبا از گردن به پایین ناتوان بود ولی گالری نقاشی هایش شهرت جهانی داشت و با وجود معلولیت ، هم زندگی خود را تأمین می کرد هم به خانواده و برادر و خواهرهایش کمک می کرد و مرجع و پناه و قوت قلبی برای خویشاوندان به شمار می رفت. توحیدی ادامه داد : اگر بستر حضور و مشارکت این افراد را فراهم کنیم خیلی هاشان کارآفرینان موفق ، مغزهای متفکر و افراد توانمندی هستند که علاوه بر آنکه گلیم خود را می توانند از آب بکشند به دیگران هم می توانند کمک کنند. وی تأکید کرد : شهرداری ها هر اقدام عمرانی که در شهر می دهند باید شرایط استفاده این افراد را در آن ببینند. در دسترسی و عبور و مرورشان کاستی هایی وجود دارد که باید جبران شود. فرماندار کرمان با بیان اینکه افراد ناتوان جسمی حق دارند به راحتی در ادارات ، اجتماع ، پارک ها و ... حضور داشته باشند گفت : همه دستگاه ها موظفند بستر این کار را فراهم کنند این حق الناس است آن هم حق انسانی که بر حسب مشیت حضرت حق با یک حادثه این مشکل برایش پیش آمده است. وی اضافه کرد : بهزیستی باید در برخی مواقع پافشاری بیشتری کند مثلاً وقتی شهرداری در حال پیاده روسازی است دقت کند شرایط عبور افراد ناتوان جسمی در آن دیده شده باشد. یا زمان احداث ساختمان های اداری رمپ عبور این افراد که هزینه زیادی هم نخواهد داشت گذاشته شود. گرمایش و سرمایش ساختمان ها جزء موارد اولویت دار در ساخت و سازها به شمار می رود گذاشتن رمپ را هم باید در اولویت بگذاریم. وی با اشاره به اینکه قرار نیست همیشه حادثه برای دیگران رخ دهد گفت : هرحادثه ای ممکن است برای هر فردی در هر جایگاهی پیش بیاید لذا برای خدا ، قانون ، وظیفه ، اخلاق یا هرچیز دیگری باید رعایت این نکات را در برنامه کاری مان قرار دهیم.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن