تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820761754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین «کوچه‌گردان» در شب‌های قدر؛رمضان بهانه کمک به محرومان می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آیین‌های رمضان در استان‌ها- ۱۲
آیین «کوچه‌گردان» در شب‌های قدر؛رمضان بهانه کمک به محرومان می‌شود

بوشهر.jpg


شناسهٔ خبر: 3680941 - پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۴
استانها > بوشهر

بوشهر - آیین کوچه گردان عاشق توسط دانشجویان داوطلب جمعیت امام علی(ع) بوشهر اجرا شده و در قالب این برنامه بسته‌های غذایی تهیه و بین افراد محروم تقسیم می‌شود. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - ستاره تناور: ماه رمضان یادآور قناعت و کم خوردن و کم مصرف کردن است، آنچه که از معنای آداب این ماه بر می آید، متمایل شدن دل‌ها به هم، نگاه به دیگری، مهربانی، بخشندگی و سخاوت است.  نخوردن و روزه داری یادآور گرسنگی محرومان است، کسانی که به علت‌های مختلف دچار فقر هستند، اما چنان از چشم ما پنهان مانده اند که فکر می کنیم نیستند ولی این پنهان ماندن به‌خاطر نگاه ماست. گاه درست نمی بینیم و با مشغول شدن به روزمرگی‌های خود، فراموش می‌کنیم این ماه فرصت خوبی است برای دیدن، شنیدن و عمل کردن به مسئولیت‌های خود در قبال دیگر افراد جامعه. جمعیت امام علی استان بوشهر(سازمان مردم‌نهاد فعال در زمینه آسیب های اجتماعی) با توجه به معنویت ماه مبارک رمضان و همچنین یادآوری کردن مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به هم، آیینی بنام کوچه گردان را در شب های قدر برگزار می کند. 

آیین کوچه گردان عاشق اولین آیینی است که در سال‌های ابتدایی آغاز به کار جمعیت امام علی توسط دانشجویان داوطلب اجرا شده است و طی آن بسته‌های غذایی تهیه و بین افراد محروم تقسیم می‌شود. جمعیت امام علی شعبه تهران با ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه‌های مختلف، کارکودکان، کودکان و زنان  آسیب دیده، زنان آسیب پذیر، توانمدسازی زنان، اعتیاد کودک و...توانسته است، عملکرد خوبی طی این سال‌ها داشته باشد. جمعیت امام علی بوشهر نیز طی دو سالی  که از آغاز فعالیت‌هایش می‌گذرد توانسته در راستای اهداف کلی خود گام‌های موثری را بردارد و اینک دو سال است که آیین کوچه‌گردان عاشق توسط اعضای جمعیت در بوشهر و شهرها و روستاهای استان  برگزار می شود.

سال گذشته جمعیت امام علی توانست تعداد ۱۲۰ خانوار را در بوشهر و روستاهای بخش دشتی و شُنبه تحت پوشش این آیین قرار دهد.روستاهایی که تعداد محدودی خانوار در آن ساکن بودند و چنان محروم که گویی جزئی از این جامعه محسوب نمی‌شوند. فقر بسیار ناخوشایند است و عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی؛ هدف مهم این آیین نشان دادن قسمت‌های نادیده جامعه به افراد است. قسمتهایی که چنان به حاشیه رفته‌اند که صدایی از آنها شنیده نمی شود. آیین کوچه گردان تریبونی است برای محرومان.

امسال نیز به مانند سالهای گذشته این آیین توسط جمعیت امام علی استان بوشهر برگزار خواهد شد، تمامی کسانی که میل به بخشش و قصد همراهی در این راه را دارند می‌توانند به سایت جمعیت با آدرس http://biasociety.ir/مراجعه کرده و در این عبادت اجتماعی سهیم شوند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن