تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802204362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۹ درصد واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی تعطیل شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون وزیر صنعت:
۱۹ درصد واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی تعطیل شده اند

شهرک های صنعتی قزوین


شناسهٔ خبر: 3680501 - چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
استانها > قزوین

قزوین- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: حدود ۱۹ درصد واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرک و نواحی صنعتی کشور به دلایل مختلف تعطیل شده اند و تنها ۱۵۰ شهرک تقاضا محور است. به گزارش خبرنگار مهر، علی یزدانی درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع که سه شنبه شب باحضور فریدون همتی استاندار، عباسعلی درافشانی معاون استاندار، کشفی و ملکی مشاوران استاندار و مدیران دستگاههای ذیربط در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور عزم راسخی برای اجرایی شدن برنامه ها ایجاد شده و همه تلاش خواهیم کرد تا با رفع موانع تولید بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم. یزدانی تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی شرایطی را تعیین کرده ایم تا واحدهایی که به دلایلی دچار مشکلات مالی و یا تولیدی شده اند به شرط آن که با این تسهیلات بتوانند تولید را بیشتر کرده و یا برقرار یا طرح توسعه را اجرا کنند از آن برخوردار شوند.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: واحدهایی که دارای مجوز معتبر باشند و پس از ثبت نام در سامانه بتوانند واحد خود را تا پایان امسال راه اندازی و تسهیلات را در مسیر اهداف پیش بینی شده هزینه کنند و واحدهای راکد و تعطیل شده و نیمه تعطیل شرایط دریافت این گونه تسهیلات را ندارند. یزدانی اظهارداشت: شناسایی بنگاههای کوچک و متوسط در سه دسته غیرفعال با فعالیت ۵۰ تا ۷۰ درصدی، طرح های نیمه تمام و با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، اعم از بنگاههای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی و یا خارج از این محدوده صورت گرفته و بانکها نیز حداکثر در یک ماه باید نسبت به تعیین تکلیف برای پرداخت وام اقدام کنند. ۸۷ هزار و ۹۱۷ فقره مجوز بهره برداری مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور بیان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۸۷ هزار و ۹۱۷ واحد پروانه بهره برداری صادر شده که ۸۰ هزار و۸۱ واحد در ردیف صنایع کوچک، چهار هزار و ۳۵۶ واحد متوسط و سه هزار و ۴۸۰ واحد بزرگ هستند. یزدانی تصریح کرد: از مجموعه واحدهای اعلام شده ۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که حدود ۴۲ درصد را شامل می شوند.

وی اضافه کرد: ۷ هزار و ۷۸ واحد صنعتی در حال حاضر غیرفعال هستند که این تعداد در شهرک ها مستقر شده اند که ۶ هزار و ۶۶۲ واحد در ردیف صنایع کوچک هستند که یک هزار و ۹۹ واحد توسط بانکها تملک شده و ۷۵ درصد آنها فعال هستند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان قزوین ۳ هزار و ۴۱۰ واحد صنعتی داریم که ۲ هزار و ۸۷۱ واحد کوچک است و ۲۹۸ واحد نیز متوسط و ۲۴۱ واحد هم بزرگ محسوب می شوند. یزدانی در خصوص واحدهای غیرفعال استان هم بیان کرد: ۲۸ واحد بزرگ، ۶۰ واحد متوسط و ۵۲۷ واحد کوچک در استان غیر فعال هستندکه مجموع این واحدهای دارای مشکل به ۶۱۵ واحد رسیده است. تعطیلی ۱۹ درصد صنایع کوچک وی در خصوص تعطیلی واحدها هم گفت: ۱۹ درصد واحدهای کوچک، ۱۸ درصد واحدهای متوسط و ۲۲ درصد واحدهای صنعتی بزرگ در کشور به دلایل مختلف تعطیل شده اند که این آمار در استان قزوین یک درصد پایین تر است.  

یزدانی اضافه کرد: میزان تعطیلی واحدها در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی کمی بیشتر است و در استان قزوین در داخل شهرک ها ۷۱۲ واحد فعال و۱۸۷ واحد غیر فعال است که دراین میان ۶۱۱ واحد کوچک فعال و ۱۶۶ واحد غیرفعال، ۵۵ واحد متوسط درنواحی صنعتی فعال و ۱۷ واحد غیر فعال و همچنین ۲۴ واحد بزرگ فعال و ۶ واحد غیر فعال است. وی بیان کرد: ۲۷ درصد واحدهای به بهره برداری رسیده کوچک در داخل شهرک های صنعتی استان هم غیرفعال هستند که این میزان در متوسط کشوری ۱۹ درصد است. یزدانی اظهارداشت: تعداد واحدهای تملک شده توسط بانکها در استان قزوین ۴۶ واحد است که ۱۰ واحد آن فعال و ۳۶ واحد غیرفعال است که ۴.۲ درصد را شامل می شود. معاون وزیر صنعت اظهارداشت: تعداد واحدهای صنعتی مستقر در استان که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد کار می کنند در مجموع ۱۳۳۰ واحد است که تعداد ۲۷۰ واحد در نواحی و شهرک های صنعتی قرار دارد و ۲۳۳ واحد کوچک، ۲۷ واحد متوسط و ۱۰ واحد بزرگ است. وی بیان کرد: در بخش واحدهای صنعتی با ظرفیت بالای ۵۰ درصد تعداد یک هزار و ۴۶۵ واحد داریم که ۲۵۶ واحد در شهرکها مستقر هستند. ۱۵۰ شهرک تقاضا محور داریم یزدانی گفت: از مجموع زمینهای واگذار شده در ۷۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی فقط ۱۵۰ شهرک تقاضا محور است و متقاضی و مشتری دارد و ۶۲۰ ناحیه دیگر برجسته نیست و جذابیت ندارد در حالی که ۷۰ درصد منابع کلی ما از ۹۷ شهرک و ناحیه صنعتی تامین می شود. وی بیان کرد: در استان قزوین در سال گذشته در داخل شهرک های صنعتی ۸۷ قرارداد بسته شد که ۴۲ هکتار زمین واگذر شده است.

۳۷۸ شهرک بدون قرارداد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۳۷۸ شهرک یا قرارداد بسته نشده و یا واحد به بهره برداری نرسیده که در استان قزوین در این بخش در ۳ ناحیه و شهرک قرارداد منعقد شده ولی واحد به بهره برداری نرسیده، در دو ناحیه قرارداد بسته نشده و در سه شهرک هم قرارداد منعقد و واحد به بهره برداری رسیده است. مشوق ها در شهرک های صنعتی بیشتر شده است وی از دادن مشوق در شهرک و نواحی صنعتی خبر داد و اظهارداشت: در بیشتر این نواحی افزایش قیمت نداشته ایم و یا کمتر از تورم بوده اما برای تشویق تا ۵۰ درصد به متقاضیان تخفیف داده می شود. یزدانی اضافه کرد: به شرکت های دانش بنیان ۱۰ درصد تخفیف بیشتر داده می شود و اقساط ۴۸ ماهه و اگر زودتر به بهره برداری برسد ۱۰ درصد تخفیف دیگر خواهد گرفت که این کار در راستای اقتصاد مقاومتی است. اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی وی در خصوص تسهیلات پیش بینی شده برای واحدهای صنعتی اظهارداشت: شش هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت خواهد شد که سهم استان قزوین ۴۸۰ میلیارد تومان برای کمک به واحدهای مشکل دار است.

یزدانی گفت: سه هزار میلیارد ریال تومان برای اعطای مشوق صادرات غیر نفتی، یک هزار میلیارد ریال برای یارانه سود تسهیلات و ۵ هزار میلیارد ریال از تبصره ۱۴ به بخش صنعت اختصاص داده خواهد شد. وی بیان کرد: تاکنون ۷ هزار و ۴۵۱ واحد در سامانه دریافت تسهیلات دولتی ثبت نام کرده اند ودر فرصت باقیمانده درخواست می کنیم سایر واحدهایی که مشکلاتی دارند که با تسهیلات دولتی رفع می شود اقدام به ثبت نام در سامانه کنند.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن