تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802664811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيچ طرح عمرانی بدون پيوست و ملاحظات زيست محيطی در دولت به تصويب نمی‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هيچ طرح عمرانی بدون پيوست و ملاحظات زيست محيطی در دولت به تصويب نمی‌رسد
معاون اول رييس جمهور گفت: هيچ طرح عمرانی بدون پيوست و ملاحظات زيست محيطی در دولت به تصويب نمی‌رسد.

هيچ طرح عمرانی بدون پيوست و ملاحظات زيست محيطی در دولت به تصويب نمی‌رسد
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگيری معاون اول رئیس جمهور پيش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم يازدهمين دوره جايزه ملي محيط زيست كه همزمان با هفته ملي محيط زيست برگزار شد، اظهار داشت: امروز بر همگان روشن شده است كه كشورها پيش از همه مسائل با بحران هاي زيست محيطي مواجه هستند و ضرورت پايبندي به اقتضائات توسعه پايدار نيز جزو موضوعاتي است كه مورد توجه قرار گرفته است.


وي افزود: امروز همه به خوبي مي دانند كه اگر به مسائل زيست محيطي توجه نشود و بحران هاي محيط زيست مهار نگردد، با مشكلات پيچيده اي روبرو خواهيم شد كه حل آنها كاري بسيار دشوار خواهد بود.


معاون اول رييس جمهور خاطرنشان كرد: باور من اين است كه بدون پرداختن به موضوع طبيعت و مسائل محيط زيست نمي توان به توسعه و حل مسائل اقتصادي پرداخت. 


جهانگيري با تاكيد براينكه بايد نگاه، شناخت و معرفت خود را نسبت به طبيعت و محيط زيست اصلاح كنيم افزود: ايران درحال برداشتن گام هاي نخست در جهت توسعه است و تا رسيدن به نقطه توسعه يافتگي فاصله زيادي داريم و لازم است در مسير توسعه، از همين ابتدا شناخت و معرفت خود را نسبت به طبيعت اصلاح كنيم.


وي از كره زمين به عنوان مهمترين سرمايه ارزشمند طبيعي براي بشر ياد كرد و با اشاره به مشكلاتي كه كره زمين با آن روبرو شده است گفت: زمين در معرض تهديد ها و آسيب هاي متعدد قرار گرفته كه اين آسيب ها ثمره عدم توجه به مسائل زيست محيطي و توسعه يك جانبه در ساليان اخير است.


معاون اول رييس جمهور ادامه داد: متاسفانه بي اخلاقي هاي زيادي نسبت به طبيعت شكل گرفته و نتيجه آن تهديدات هولناك نسبت به آينده طبيعت و محيط زيست است كه اگر به اين موضوع دقت نشود، كره زمين يعني مهمترين مركز زيست بشر دچار مشكلات جدي خواهد شد.


جهانگيري با يادآوري اينكه جامعه جهاني، دولت ها و ملت ها اين احساس خطر را درك كرده اند تصريح كرد: آنها مي خواهند تا هنوز فرصت باقي است، گام هاي بلندي در جهت حفظ محيط زيست و طبيعت بردارند و مصوبات زيادي نيز در سطح بين المللي براي حفاظت از طبيعت و محيط زيست وجود دارد و توافقنامه اخير كه در پاريس از سوي كشورهاي مختلف از جمله ايران به امضا رسيد نيز در همين راستا است و همه متعهد شده اند كه گامهايي در جهت اصلاحات مورد نياز بردارند. 


وي همچنين با اشاره به سياست هاي كلي پانزده گانه محيط زيست كه از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده است خاطرنشان كرد: اين سياست ها جهت گيري كلي دستگاه هاي مختلف اعم از دولت، بخش خصوصي و مردم را در ارتباط با محيط زيست روشن كرده است و دولت نيز در همين راستا اراده اي جدي دارد كه موضوع محيط زيست بايد در اولويت برنامه ها قرار داشته باشد. 


معاون اول رييس جمهور افزود:‌رييس جمهور نيز مكرر از دولت تدبير و اميد بعنوان دولت محيط زيست نام برده است و نخستين مصوبه دولت نيز در ارتباط با درياچه اروميه بوده و با وجود محدوديت هاي موجود در منابع آب، دولت پذيرفته است كه حقابه محيط زيست نيز بايد همانند ساير حقابه ها به رسميت شناخته شود. 


جهانگيري با تاكيد بر لزوم استمرار برنامه ها و تلاش ها در جهت حفاظت از محيط زيست و نيز مشاركت مردم در اين زمينه گفت: آنجا كه مردم به صحنه مي آيند و مطالبه گر مي شوند، دولت ها وادار مي شوند كه در مسير خواست مردم حركت نمايند.


وي با تاكيد براينكه موضوع احترام به طبيعت و محيط زيست علاوه بر آنكه بايد از طريق سازمان هاي مردم نهاد دنبال شود، بايد از سوي گروه هاي مرجع و داراي نفوذ در جامعه نيز ترويج پيدا كند، گفت: خوشبختانه امروز در ايران برنامه هايي در راستاي حفاظت از محيط زيست و احترام به طبيعت با مشاركت هنرمندان، ورزشكاران و افرادي كه در ميان افكار عمومي نفوذ دارند، دنبال مي شود.


معاون اول رييس جمهور ادامه داد: هنرمندان و ورزشكاران بعنوان سفيران سبز، فرهنگ احترام به طبيعت را در دنيا ترويج مي كنند. البته نبايد نقش دانشگاهيان، محققان، پژوهشگران و رسانه ها را در ترويج اين فرهنگ و ترغيب افكار عمومي به احترام به طبيعت ناديده گرفت.


جهانگيري در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه موضوع اقتصاد يكي از مهمترين موضوعات و اولويت هاي كشور است، گفت: به حركت درآوردن توليد و راه اندازي سرمايه گذاري در كشور جزو مهمترين برنامه هاي دولت است چرا كه آمار بيكاري در كشور قابل توجه است و بايد براي نسل جوان فرصت شغلي ايجاد كنيم.


وي جمعيت جوان را يك فرصت براي هر كشور توصيف كرد و افزود: جوانان نيروهايي خلاق و توليد كننده هستند و جامعه جوان ايران نيز فرصت بسيار مناسبي را در اختيار پيشرفت كشور قرار داده است وامروز ايجاد فرصت هاي شغلي براي جوانان به يك دغدغه در كشور تبديل شده چرا كه اگر نتوانيم اشتغالزايي مناسب داشته باشيم همين فرصت مي تواند به تهديد براي جامعه تبديل شود.


معاون اول رييس جمهور همچنين با تاكيد بر ضرورت توجه ويژه به رفاه جامعه و بالا رفتن درآمد سرانه مردم خاطرنشان كرد: ايران در منطقه اي است كه رقباي جدي دارد و بايد عملكرد ما به گونه اي باشد كه از رقباي اقتصادي خود در منطقه عقب نمانيم.


جهانگيري اقتصاد را يكي از مولفه هاي اصلي اقتدار كشورها برشمرد و افزود: براي مقابله با چالش هاي اقتصادي بايد سرمايه گذاري داخلي و خارجي جذب كنيم.


وي ادامه داد: لازمه اين كار اين است كه كارآفرينان و سرمايه گذاران در كنار يكديگر فعاليت كنند و نبايد به بهانه اينكه مسائل زيست محيطي مهم است، از صحنه تلاش و سرمايه گذاري خارج شويم.


معاون اول رييس جمهور با تاكيد براينكه بايد در طرح هاي سرمايه گذاري مسائل زيست محيطي رعايت شود، تصريح كرد: در دولت تصويب شده است كه هيچ طرح عمراني نبايد بدون پيوست و ملاحظات زيست محيطي اجرا شود.


جهانگيري با اشاره به اينكه امروز در كشور با پديده هاي جدي زيست محيطي نظير ريزگردها روبرو هستيم، گفت: دو سال قبل كارگروهي در دولت به رياست وزير كشور و با حضور دستگاه هاي مربوطه براي مقابله با ريزگردها تشكيل شد تا آن بخش از مشكلات را كه منشاء‌ داخلي دارد رسيدگي و حل و فصل كنند.


وي افزود: در اين زمينه اقداماتي نظير جنگل كاري و بيابان زدايي در دستور كار قرار دارد و اين موضوع در قالب طرح هاي مرتبط با اقتصاد مقاومتي دنبال مي شود و حتي از توان بسيج نيز در اين راه استفاده شده است.


معاون اول رييس جمهور خاطرنشان كرد: البته منشاء بيشتر ريزگردها كشورهايي هستند كه دچار پديده شوم داعش شده اند ولي با اين حال با كشور عراق مذاكرات جدي صورت گرفته و توافقاتي در جهت مقابله با ريزگردها منعقد شده است.


جهانگيري اظهار اميدواري كرد با برنامه زمانبندي و عزم جدي دولت بتوانيم مشكل ريزگردها و آلودگي هواي كلان شهرها و بخصوص تهران را حل كنيم. 


در اين مراسم رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز با اشاره به رويكرد دولت يازدهم مبني بر توجه ويژه به مسائل زيست محيطي گفت: با وجود ابلاغ سياست هاي زيست محيطي از سوي رهبر معظم انقلاب، خوشبختانه مي توانيم اميدوار باشيم كه رويكردهاي خوبي در جهت حفاظت از محيط زيست در سطح حاكميت و دولت دنبال مي شود.


ابتكار با تاكيد براينكه البته اين برنامه ها بايد استمرار پيدا كند خواستار مشاركت آحاد جامعه در اجراي اين برنامه ها شد و گفت: با مشاركت مردم قادر خواهيم بود به اهداف مورد نظر دست پيدا كنيم.


در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور از نفرات برگزيده يازدهمين دوره جايزه ملي محيط زيست با اهداء لوح سپاس قدرداني شد.





۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن