تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817417286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«ایستاده در غبار» شیوه ای خاص از روایت گری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در نشست خبری «ایستاده در غبار» مطرح شد؛ «ایستاده در غبار» شیوه ای خاص از روایت گری است نشست خبری فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» صبح امروز-دوشنبه 18 خرداد ماه- در سازمان هنری رسانه ای اوج با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان، حبیب الله والی نژاد تهیه کننده، محمدرضا شجاعی طراح صحنه و لباس، هادی حجازی فر بازیگر نقش شهید احمد متوسلیان و علی سرتیپی مدیرعامل شرکت پخش فیلمیران برگزار شد.
۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد ساعت 13:36

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، در ابتدای این نشست حبیب الله والی نژاد تهیه کننده فیلم «ایستاده در غبار» ضمن ابراز خرسندی نسبت به این که اکران عمومی این فیلم با شنیدن خبرهای خوبی از احتمال زنده بودن احمد متوسلیان همزمان شده است، درباره دلگیری خانواده این شهید و نقدشان نسبت به فیلم بیان کرد: ما از ابتدا سعی کردیم تعامل خوبی با خانواده شهید متوسلیان برقرار کنیم و خوشبختانه تاکنون نیز این رابطه را حفظ کرده ایم. شاید یکسری ناهماهنگی ها باعث شد که این گلایه ها به وجود بیاید.
 
مهدویان کارگردان این فیلم نیز در این باره توضیح داد: بعد از این که فیلم «ایستاده در غبار» آماده شد و خانواده شهید متوسلیان آن را دیدند، درباره برخی از صحنه ها ابهاماتی داشتند و می خواستند که برطرف شود. طی چند جلسه مشورت و گفت و گو با یکدیگر در نهایت به حذف چند سکانس رسیدیم که حدود 2 یا 3 دقیقه از زمان فیلم کم شد. همچنین خاناوده این شهید با ما همراه بودند و ما نیز همین طور و تاکید داشتیم که حذفیات به روایت فیلم آسیب نزند. چنانچه در مورد دو صحنه دیگر فیلم نیز نظر خانواده شهید متوسلیان بر حذف بود اما ما سعی کردیم برای آن ها منظورمان را توضیح بدهیم و آن ها را قانع کنیم. زیرا حذف آن ها ممکن بود به فیلم آسیب بزند. 
 
وی در پاسخ به این که آیا شخصیت ملی یا قهرمانی را برای فیلم بعدی خود انتخاب کرده است یا نه بیان کرد: برنامه ریزی خاصی در این رابطه ندارم و هنوز معلوم نیست که فیلم بعدی ام باز هم درباره یک قهرمان جنگ باشد. در حال حاضر به سوژه های متنوعی برای فیلمسازی فکر می کنم. اما در پس ذهنم دوست دارم «آخرین روزهای زمستان»،«ایستاده در غبار» را با فیلم ساختن درباره یک شخصیت ملی دیگر به یک سه گانه تبدیل کنم. اما لزوما فیلم بعدی ام ادامه این دو فیلم نخواهد بود. با این حال محمد بروجردی یکی از کسانی است که تمایل دارم درباره او فیلم بسازم و درباره زندگی اش تحقیق و پژوهش هم کرده ام. 
 
والی نژاد:دنبال شرایط مناسب برای اکران بودیم
 
در ادامه والی نژاد در پاسخ به این که چرا عوامل فیلم در برابر تاخیر در اکران عمومی این فیلم که قرار بود ماه گذشته آغاز شود سکوت کردند ، بیان کرد: ما دنبال شرایط مناسبی برای نمایش عمومی «ایستاده در غبار» بودیم که اکنون فراهم شده است. 
 
مهدویان همچنین در پاسخ به خبرنگار پانا درباره این که اکران همزمان این فیلم در گروه هنر و تجربه و اکران عمومی چه دستاوردهای احتمالی را برای آن به دنبال خواهد داشت، گفت: راستش را بخواهید من تصور چندان روشنی نسبت به این اتفاق ندارم اما به آن خوش بین هستم و وقتی پیشنهاد نمایش همزمان این فیلم در گروه هنر و تجربه از طرف آقای علم الهدی صورت گرفت، بسیار هم از آن استقبال کردم. «ایستاده در غبار» ویژگی های روایی خاصی دارد. به طور کلی این که زمان اکران این فیلم طولانی می شود اتفاق خوبی است. در واقع سینمای هنر و تجربه یک ارزش افزوده برای سینمای ایران است که به سیستم اکران اضافه شده است و امکانات تبلیغات، تماشاگران و شرایط خاص خود را دارد.
 
وی در پاسخ به این که آیا صحنه پا زدن شهید متوسلیان در فیلم که مورد نقد خانواده ایشان هم قرار گرفته بود، حذف شده است یا نه، افزود: نه این صحنه در فیلم وجود دارد. 
 
والی نژاد تهیه کننده این فیلم نیز درباره وضعیت پیش فروش بلیط ای حمایتی از فیلم خود نیز خاطرنشان کرد: با توجه به این که فیلم «ایستاده در غبار» یک فیلم ارزشی و درباره دفاع مقدس است سازمان ها و ارگان های زیادی برای حمایت و خرید بلیط فیلم اعلام حمایت کرده اند. اما هنوز اقدام خاصی برای فروش بلیط های فیلم به این سازمان ها نکرده ایم. و فعلا پیش فروش فیلم در 5 یا 6 سینمای مادر انجام شده است. 
مهدویان نیز در این رابطه ادامه داد: من ترجیح می هم ابتدا مردم فیلم را در یک شرایط رقابتی برابر با سایر فیلم ها ببینند و اساسا برایم جالب است که عامه مردم نسبت به این فیلم چه واکنشی دارند و آیا با آن ارتباط برقرار می کنند؟!
 
وی درباره معیارهای انتخاب بازیگر قهرمان قصه اش نیز توضیح داد: برای ساخت این فیلم به بازیگران خوبی نیاز داشتیم که چهره هم نباشند. چراکه لحن واقع گرای فیلم را چهره ها می تواستند به هم بزنند. از ابتدا به هادی حجازی فر برای ایفای نقش شهید متوسلیان فکر می کردیم. اما من وقتی او را دیدم نگران این بودم که چهره اش گریم بسیار سنگینی برای نزدیک شدن به چهره شهید متوسلیان می خواهد و با توجه به شرایط سخت فیلمبرداری آیا امکان حفظ این شباهت در طول کار وجود دارد یا نه؟!بنابراین شهرام خلج طراح گریم کار به کمکمان آمد و بعد از گریمی که روی چهره هادی انجام شد، فهمیدم که بهترین انتخاب برای ایفای این نقش خود اوست. 
این نویسنده درباره احتمال زنده بودن احمد متوسلیان نیز گفت: همزمانی این اتفاق با اکران فیلم ما بسیار برایم عجیب است و گاهی از خودم می پرسم که اساسا چه شد که ما سال قبل تصمیم گرفتیم درباره ایشان فیلم بسازیم و چرا حالا باید این فیلم بعد از یکبار تاخیر در زمان نمایش به اکران رسد؟! اما این که واقعا احمد متوسلیان یک روز برگردد و بیاید و با هم به تماشای فیلمی درباره خودش بنشینیم برایم بیشتر به یک فانتزی می ماند تا یک واقعیت و من هم خود مخاطب این اخبار هستم. 
 
مهدویان در پاسخ به این که فیلم او بالاخره در کدامیک از گروه های سینمایی داستانی یا مستند قابل دسته بندی است، عنوان کرد: در سینما این پیش فرض وجود دارد که فیلم‌ها یا مستند هستند یا داستانی. فیلم ما نیز هم مستند است هم داستانی. یک مدل از فیلم است و شیوه خاصی برای روایت‌گری دارد. اما این فیلم برای نمایش در سینما ساخته و طوری طراحی شده که بر روی پرده سینما دیده شود. به لحاظ صحنه پردازی و اجرا، فیلم‌برداری و طراحی برای نمایش روی پرده سینماست. همچنین درباره یک قهرمان ملی است که باید در سینما نمایش داده شود تا مردم آن را ببینند. 
 
وی با اشاره به دشواری های فیلمسازی درباره جنگ بیان کرد: یک واقعیتی وجود دارد که کار کردن درباره جنگ کار سختی است و وقتی بخواهید به یک روایت شخصی از موضوعات جنگ برسید، باید به اصطلاح آدم باید پوست کلفتی باشید که بتوانید در راه بمانید. باید تعاملات زیادی داشت و با خیلی از آدم‌ها حرف زد که حتی دوست نداری و فایده‌ای برای فیلمت هم ندارد. اما وقتی می‌خواهی درباره جنگ فیلم بسازی باید به این تعاملات تن بدهی. ایده هایی مانند« ایستاده در غبار» و« آخرین روزهای زمستان» که تنها ایده‌ای در ذهن هستند، برای اینکه روی کاغذ بیایند، کار سختی است. اما غیر از این سختی‌ها نگه داشتن کار سخت تر بود. جاهایی بود که فکر می‌کردم شاید اصلا نتوانیم این مسیر را ادامه دهیم اما شرایط درست و فیلم ساخته شد. با این حال هنوز از تونل مرگ خارج نشده‌ایم و تازه میانه راه هستیم. 
 
مهدویان: با فیلم «دزد عروسک ها» عاشق سینما شدم
 
کارگردان «آخرین روزهای زمستان» درباره حمایت برخی از هنرمندان از فیلمسازان جوا بیان کرد: به نظر من این حمایت ها از فیلم من یا «ابد و یک روز» سعید روستایی به دو دلیل انجام می گیرد. اول این که هنرمندان شاید منتظر دیدن فیلم خوب از ما جوان‌ترها نبودند و نتیجه کارمان از تصورشان بیشتر بود و احساس کردند باید این تصورات را به  دیگران هم منتقل کنند. نکته دیگر هم این است که آن ها لطف دارند و ما فیلم‌سازهای جوان حمایت می کنند. 
 
وی با اشاره به علاقه اش به فیلمسازی برای کودکان و تنوع نگاهش به تجربه ژانرهای مختلف عنوان کرد: علاقه نسل ما به سینما به دلیل دیدن فیلم‌های خوبی در دوران کودکی بوده است. خود من با فیلم «دزد عروسک ها» عاشق سینما شدم. متاسفانه بچه‌های امروز سینما ندارند و حتی بیشتر از ما احتیاج به سینما دارند و از همین رو من خودم را خیلی محدود به ژانر نمی‌کنم. 
 
سرتیپی: هنرمندان صداقت «ایستاده در غبار» را دوست دارند
 
علی سرتیپی مدیرعامل موسسه بین‌المللی پخش  «فیلمیران» نیز درباره «ایستاده در غبار» نظر خود را این طور مطرح کرد: من خودم فیلم را قبل از جشنواره دیدم و حس می‌کردم که اثر متفاوتی است. شاید حتی قبل از دیدن فیلم تصور این را داشتم که به تماشای یک فیلم مستند می‌نشینم اما این طور نبود و دوست داشتم فیلم هم به خوبی دیده شود. بعد از جشنواره قرار بود در اردیبهشت آن را اکران کنیم که این اتفاق نیفتاد. حتی بعد از آن هم قرار بود به اکران عید فطر برسیم که البته زودتر شد. برنامه‌ریزی ما برای اکران این فیلم نمایش با تعداد زیادی سینما و سانس است. زیرا معتقدیم اگر این فیلم به خوبی معرفی شود، مخاطب عام دارد و پیش فروشی هم که به تازگی شروع کردیم، نشان می‌دهد در اکران عمومی کار موفق خواهد بود. 
 
وی افزود: اساسا وقتی فیلم هایی از ژانرهای مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند، هیچ یک در میزان فروش آسیب نمی‌بینند. تجربه اکران نوروز امسال این را ثابت کرد. همچنین توجه و اولویت ما در اکران «ایستاده در غبار» انتخاب سینماهایی با کیفیت از نظر صدا و تصویر بوده است. به نظر من این فیلم جناحی نیست و همه آن را دوست دارند و طیف‌های مختلف با آن ارتباط برقرار می‌کنند. 
 
سرتیپی همچنین ادامه داد:هنرمندهای زیادی فیلم را دیده‌اند و آن را دوست داشته‌اند. فکر می‌کنم این علاقه به دلیل صداقتی است که در فیلم وجود دارد. ساخت خوب و استاندارد هم این نظر مثبت را در آن ها ایجاد می‌کند. اگرچه عمده‌ترین مسئله ما اکران در داخل کشور است اما برنامه‌ریزی‌هایی برای اکران فیلم در کشورهایی که ایرانیان زیادی در آنجا زندگی می کنند، داریم. 
 
حجازی فر: بازی در «ایستاده در غبار» برایم رویا بود
 
هادی حجازی‌فر بازیگر نقش شهید احمد متوسلیان نیز در پایان این نشست در پاسخ به این که آیا بعد از بازی در «ایستاده در غبار» پیشنهادات بازی در سینما را داشته یا نه، گفت: پیشنهاد بازی در دو سه فیلم داشتم که به نتیجه خاصی نرسید. یکی از آن ها کار در کویر و تجربه ای سخت بود و من هم آدم تنبلی هستم(با خنده).
 
وی درباره تجربه ایفای نقش شهید متوسلیان نیز بیان کرد: دعوت به همکاری برای این فیلم برای من رویایی و خیلی خوب بود. البته فکر می کنم خودم هم برای این فیلم ارزش افزوده داشتم و به آن آسیب نزدم. همه اکران‌های مردمی فیلم را هم دیدم. بخشی از آن به دلیل خودشیفتگی است! اما بخشی از آن به علاقه ام برای دیدن واکنش‌های مخاطبان برمی‌گردد. خوشبختانه بدون گریم هم قابل شناسایی نیست و راحت در سینماها حاضر می شوم. دغدغه من بازیگری است و فکر می‌کنم هنوز در تئاتر می‌توانم خیلی چیزها را یاد بگیرم. 
 
در پایان این نشست نیز از سایت اختصاصی فیلم «ایستاده در غبار» به آدرس www.istadehdarghobar.com  رونمایی شد. 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن