تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820018333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه اتریش: باید آوارگان را به جزایر دور افتاده فرستاد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وزیر خارجه اتریش: باید آوارگان را به جزایر دور افتاده فرستاد
 وزیر امور خارجه اتریش تاکید کرد، آوارگانی که تلاش می‌کنند برای رسیدن به سواحل اروپا از دریای مدیترانه عبور کنند باید بازگردانده یا در جزایری اسکان مجدد داده شوند چرا که نجات یافتن از یک قایق نباید به منزله بلیطی به اروپا باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، سباستین کورتس، وزیر امور خارجه اتریش گفت: اروپا باید در خصوص بحران آوارگان و پناهجویان موضع جدی‌تر و محکم‌تری اتخاذ کند. اگر اتحادیه اروپا قصد دارد از نابودی اجتناب کند باید سیاست کنونی مهاجران برداشته و سیاست جدیدی جایگزین آن شود.

وی افزود: آوارگانی که از قایق‌ها در مدیترانه نجات پیدا می‌کنند باید در حالت ایده آل به کشورهای اصلی خودشان بازگردانده شوند فکر می‌کنم بتوانیم با دولت لیبی به توافقی در خصوص توقف سیل آوارگانی که سواحل لیبی را به مقصد اتحادیه اروپا ترک می‌کنند، برسیم.

کورتس ادامه داد: اگر چنین همکاری ممکن نباشد، آن وقت آوارگان و پناهجویان باید در یک مرکز پناهندگی در یک جزیره اسکان داده شده و از آن‌ها مراقبت شود. بازگشت و حمایت مالی از آنها باید در آنجا سازماندهی شود.

اگرچه این سیاست سخت و جدی به نظر می‌رسد اما مساله اسکان مهاجران و آوارگان در جزایر دور افتاده چیزی جدیدی نیست. در طول تاریخ آمریکا و استرالیا از این سیاست استفاده کرده‌اند.

کورتس گفت: هر کسی که مجبور شود در جزایر دور افتاده بماند و شانسی برای دریافت پناهندگی در کشورهای اروپایی نداشته باشد، تمایل بیشتری به بازگشت داوطلبانه به خانه خواهد داشت.

وی افزود: سیاست آوارگان اروپا باید از سیاست استرالیا الگوبرداری کند. بین سال‌های 2012 تا 2013 میلادی نزدیک به 40 هزار تن با قایق خود را به استرالیا رساندند. در پاسخ نیروی دریایی استرالیا عملیات جنجالی گشت مرزی را به راه انداخت که مهاجران را به کشورهای اصلی خود بازگرداند یا آن‌ها را به مراکز مهاجرت در نزدیکی کشورهایی چون نائورو و پاپوآ گینه نو منتقل کردند.

بسیاری از این آوارگان همچنان در این کمپ‌ها گرفتار هستند و هیچ شانسی برای دریافت پناهندگی در استرالیا ندارند.

کورتس ادامه داد: اتحادیه اروپا باید صریحا اعلام کند هر کسی که تلاش کند به صورت غیرقانونی وارد اروپا شود حق خود برای دریافت پناهندگی در اینجا را از دست می‌دهد. دوما، باید مطمئن شویم که نجات یافتن از قایق‌های قدیمی به منزله دریافت بلیطی به اروپای مرکزی نیست.


تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 06 June 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن