تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعارضات درونی فرد باید مورد توجه مربی و مشاور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور وزیر آموزش و پرورش: تعارضات درونی فرد باید مورد توجه مربی و مشاور باشد مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تعارضات درونی یک انسان باید توسط مربی و مشاور مورد توجه باشد تا کمک به حل این تعارضات شود.
۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ خرداد ساعت 10:38

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ علی اصغر احمدی در کارگاه آموزشی توجیهی مسئولان امور نمایندگان مجلس دانش آموزی در استان ها که امروز در سازمان دانش آموزی برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه مربیان و مشاوران با نوجوانان مواجه هستند باید در آموزش و پرورش به صورت روانشناختی و مشاوره با دانش آموزان برخورد شود.   وی ادامه داد: دوره نوجوانی یک دوره جهش در رشد است که نباید صرفا با رشد و بلوغ جسمانی دانش آموز دیده شود .
مشاور وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگیهای درونی دانش آموز باید برجسته دیده شود افزود: جهش در رشد دانش آموز تعارضاتی را ایجاد می کند که این تعارضات درونی باید به عنوان یک مسئله انسانی توسط مربی مورد توجه باشد تا او بتواند به حل این تعارضات کمک کند.   تاکید بر نقش مشاور در زندگی دانش آموزان
وی بیان کرد: نقش راهنما و مشاور در گم شدن افراد در مسیر زندگی بسیار برجسته است این که او چگونه راهنمایی شود و بتواند تعارضات و دوراهی خود را تشخیص دهد، مهم است.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نوجوان احتیاج دارد با چشم باز راه خود را انتخاب کند گفت: حل درست تعارضات دانش آموزان موجب رشد او و حل نادرست آن موجب انحطاط او می شود.   هویت جویی نوجوانان
احمدی در خصوص هویت جویی نوجوانان عنوان کرد: یکی از دوره های مهم دوره نوجوانی هویت اوست اگر دوره نوجوانی بخوبی طی شود فرد می تواند بفهمند که چه کسی است و به کجا می رود .
مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انسان برای به دست آوردن هویت خود باید به درجه ای از حس درونی اش برسد که او یک موجودی یکپارچه است .   دوره نوجوانی دوره هویت یافتگی است
وی با اشاره به اینکه دوره نوجوانی دوره هویت یافتگی است افزود: در مقاله هویت جویی دانش آموزان هویت موفق ، زودرس ، دیررس و مغشوش داریم.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ادامه داد: هویت موفق تعهد دانش آموز برجسته است اما در هویت زودرس افراد خیلی زود راه خود را انتخاب کرده و با تعصب به آن موضوع می پردازند.
احمدی خاطرنشان کرد: در هویت دیررس دانش آموز راه را جستجو کرده اما آن را نمی یابند در هویت مغشوش نیز باید به دانش آموز کمک شود تا راه درست را انتخاب کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در خصوص وظایف مشاور گفت: اگر یک مربی در موضع مشاوره نوجوان قرار گیرد باید به نکات مهمی توجه داشته باشد.   3 توصیه به مشاوران
وی ضمن توصیه به مربیان و مشاوران افزود: اگر دانش آموزی بخواهد با یک مربی به عنوان یک مشاور از مشکلاتش بگوید مشاور باید خوب گوش کند و خوب بیندیشد که این موضوع و مشاوره دانش آموز با مربی نیاز به زمان و مکان مناسب دارد.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش عنوان کرد: باید تلاش کنیم به عنوان یک مشاور موضع روانی نوجوان را درک کنیم نوجوانان کشورمان باید متقاعد شوند که با پدر و مادر خود مشورت کنند.
احمدی در پایان افزود: دانش آموزی که با مربی مشورت می کند باید بداند که مربی او راز دار است همچنین مشاور باید به فرد مراجعه کننده نگاه مثبت داشته باشد و نباید عقاید خود را به او تحمیل کند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن