تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820645043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سست شدن پایه های ساختمان ها به دلیل وجود چاههای جذبی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛ سست شدن پایه های ساختمان ها به دلیل وجود چاههای جذبی سخنگوی سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مالی طرح جامع فاضلاب گفت:این طرح نیازمند اعتباری مشخص وحمایت دولت ومشارکت شهروندان است.
۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ خرداد ساعت 08:43

خبرگزاری پانا+

عباس قائید رحمت در گفتگو با پانا با اشاره به اجرای طرح جامع فاضلاب درشهرتهران گفت:طرح هایی که به شهروندان خدمات ارایه می کنند باید مورد حمایت های بودجه ای قرار بگیرند.
وی ادامه داد:متاسفانه فاضلاب های شهری هنوزچاههای جذبی هستند .چاههای جذبی مربوط به یک قرن گذشته است واین امرنشان دهنده این است که ما یک قرن عقب هستیم.اگر تاریخ را مطالعه کنیم درآثاربه جامانده از تخت جمشید می بینیم که در آنجا سیستم فاضلاب وجود داشته یعنی درآن منطقه شبکه هدایت کننده ای فاضلاب را به خارج ازمحل سکونت هدایت می کرد.ولی متاسفانه درپایتخت کشورهنوزچاه های جذبی کار جمع آوری فاضلاب را انجام می دهند.
وی ادامه داد:این نشان می دهد که چنین موضوع مهمی هیچ گاه مورد توجه مسوولان دردهه های گذشته نبوده است .
وی به بیماری های ناشی از وجود چاههای جذبی اشاره کرد و گفت: در حالی که وجود چنین چاه هایی سبب بروز بیماری های نگران کننده بین شهروندان می شود اما ضرورت حذف آنها هنوز به طور کامل درک نشده است. به طور مثال هنگام بروز زلزله در پایتخت خطرناشی ازفاضلاب ها و بیماری های آن بیش ازخطرات ناشی از آوار زلزله شهروندان را تهدید می کند.از طرفی دیگر نگرانی های زیست محیطی هم دراین باره وجود دارد.
وی درخصوص خطراتی که به دلیل وجود چاههای جذبی شهروندان را تهدید می کند بیان کرد:وجودچنین چاهایی سبب سست شدن پایه های منازل و ساختمان ها می شود.این تهدید جدی ،پایتخت وکلانشهرهای کشوررا در معرض آسیب های بزرگی قرار می دهد. بنابراین همه شهرهای کشور باید به شبکه فاضلاب متصل شوند وتصفیه خانه هم داشته باشند .زیرا در حال حاضر آب شرب و آب فاضلاب با هم دفع می شود این در حالی است که باید این آب ها پس ازتصفیه به چرخه محیط زیست بازگردند.
این نماینده مردم درخانه ملت افزود:درکشورهای توسعه یافته آب های فاضلابی را 7 بار تصفیه می کنند و به چرخه محیط زیست بازمی گردانند. یعنی قسمت های مخرب آن گرفته شده و قسمت مفید و قابل استفاده به چرخه کشاورزی و صنعت باز می گردد.
قائید رحمت ادامه داد: متاسفانه درایران سرمایه عظیم وارزشمندی چون آب را به راحتی از دست می دهیم درحالی که روزبه روزبیشتر با بحران کم آبی و بی آبی مواجه هستیم .
این نماینده سابق کمیسیون اجتماعی مجلس درادامه افزود:درکناراین بحران ها، مصرف90 درصد آب شرب توسط صنایع و بخش کشاورزی متاثرکننده است درحالی که می توان فاضلاب را تصفیه کرد ودر خدمت کشاورزی وصنعت قرارداد.این موضوع کمک می کند تا سفره های زیرزمینی با این سرعت تخلیه نشوند.به هرحال بحث طرح شبکه فاضلاب با توجه به مشکلات مطرح شده اهمیت بسیاری دارد وباید اجرای آن با جدیت دنبال شود .
وی با اشاره به مشکلات مالی که دراجرای طرح جامع وجود داردگفت:بخشی از بودجه این طرح توسط شهرداری وبخشی هم توسط مردم تامین می شود.به دلیل مشکلات اقتصادی که درکشوروجود دارد نمی توان اعتبارزیادی رابه این امراختصاص داد زیرا درحال حاضر فروش نفت 5 برابرکاهش پیدا کرده اشت .
به گفته وی  درحال حاضر80 درصدبودجه کشورصرف امورجاری وکمتراز20 درصدآن صرف پروژه های عمرانی می شود .
قائیدرحمت با اشاره به افزایش 50 درصدی هزینه خرید انشعابات توسط مردم گفت:در خصوص افزایش قیمت ها هرجا تخلفی صورت بگیرد قانون برخورد خواهد کرد و دستگاه ها نیزموظف به اجرای قانون هستند .البته مردم هم باید دراین طرح ها مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند .
وی ادامه داد:به هرحال شوراها باید مصوباتی را دراین خصوص وضع کنند تا با کمترین فشاربه مردم،این پروژه ها که به نفع شهروندان است به سرانجام برسد. ازاین نکته هم نباید غافل شد که تحریم ها طی یک دهه گذشته تاثیراقتصادی منفی روی معیشت مردم گذاشته اند که ماحصل آن کاهش میزان مشارکت مردم دراین اموراست .بنابراین دولت باید بودجه سراسری برای این امردرنظربگیردتا چنین طرح هایی درتمامی کشوراجرایی شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن