تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819246696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات عرضه اولین بازی ایرانی پلی‌استیشن۴/ امید به استمرار داریم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر تشریح شد؛
جزئیات عرضه اولین بازی ایرانی پلی‌استیشن۴/ امید به استمرار داریم

بازی شمشیر تاریکی آخرین جنگاور


شناسهٔ خبر: 3674209 - یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
فرهنگ > صنایع فرهنگی

مدیر پروژه طراحی بازی «شمشیر تاریکی؛ آخرین جنگاور» به عنوان نخستین بازی ایرانی عرضه شده برای کنسول پلی استیشن ۴ این بازی نقطه شروع یک مسیر تازه توصیف کرد. به گزارش خبرنگار مهر، «شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور» نام یک بازی ایرانی است که پیش از این و در پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، موفق به کسب پنج غزال زرین شده بود، و به تازگی در بخش فروشگاه دیجیتالی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شده‌است. این بازی که نخستین بازی ایرانی عرضه شده در حوزه کنسول‌های بازی محسوب می‌شود را استودیو فن‌افزار شریف تولید و عرضه کرده است. امیرحسین فصیحی مدیر پروژه طراحی این بازی در گفتگو با مهر درباره ویژگی‌های فنی «شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور» می‌گوید: بازی‌سازان ایرانی تاکنون بازی‌هایی را برای رایانه‌های شخصی و مبایل طراحی و تولید کرده بودند اما این برای نخستین بار است که برای کنسول‌ بازی‌ ایرانی طراحی و تولید می‌شود. فصیحی در تشریح فرآیند کسب استانداردهای لازم برای عرضه جهانی این بازی ایرانی ادامه داد: بعد از اتمام مراحل طراحی و آماده‌سازی بازی «شمشیر تاریکی» نزدیک به ۹ ماه در انتظار طی شدن مراحل تست و تأیید رسمی از سوی کمپانی سونی بودیم. استانداردهای بسیاری در یک بازی باید رعایت شود تا از سوی کمپانی‌ سونی قابلیت عرضه رسمی را داشته باشد.

وی افزود: بازی «شمشیر تاریکی» پیشتر یک بازی موبایلی بود که طراحی و ساخت آن نسخه اولیه نزدیک به ۱۸ ماه زمان برده بود، برای ارتقای این نسخه و عرضه نسخه رایانه‌ای و کنسولی هم نزدیک به ۱۸ ماه زمان صرف کردیم. نسخه اولیه هم پیش‌تر در سایت رسمی استیم به عنوان یک بازار استاندارد جهانی عرضه شده بود و ما برای تبلیغ این بازی برنامه‌ریزی رسانه‌ای بسیاری کردیم و همین ظرفیت را امروز برای تبلیغ نسخه کنسولی بازی هم به کار خواهیم گرفت. مدیر پروژه «شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور» که پیشتر نیز عرضه جهانی بازی «گرشاسب» را تجربه کرده است درباره ظرفیت موجود در عرصه بازی‌سازی ایرانی برای استمرار حضور در بازارهای جهانی هم تصریح کرد: امروز پتانسیل بالایی در بازار بازی‌سازی داخلی وحود دارد و تمام امید ما این است که این مسیر ادامه پیدا کند و در یک بازی متوقف نماند. همانطور که بازی‌سازان ایرانی پیش‌تر توانمندی خود را در زمینه بازی‌سازی برای مبایل و رایانه‌ نشان داده بودند و امید داریم در عرصه کنسول‌های بازی هم شاهد ادامه این مسیر باشیم. سبک بازی «شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور» اکشن سکوبازی و شخصیت اصلی بازی یک نینجا است. «آخرین جنگاور» در واقع نسخه تکامل یافته و بزرگ‌تری از بازی «شمشیر تاریکی» است که پیش‌تر تنها برای دستگاه‌های هوشمند عرضه شده بود. از ویژگی‌های جدید در «آخرین جنگاور» می‌توان به ویرایشگر مراحل اشاره کرد که به بازی‌بازان اجازه می‌دهد خودشان برای بازی مرحله طراحی کنند. غزال زرین بهترین بازی اکشن، غزال زرین بهترین صداگذاری، غزال زرین دستاورد هنری، غزال زرین دستاورد فنی و غزال زرین بهترین بازی سال از جمله جوایزی است که این بازی کسب کرده است و حالا لقب نخستین بازی ایرانی پلی‌استیشن ۴ را نیز از آن خود کرده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن