تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827121794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسوی:وحدت بدون معیار و شاخص فایده ای ندارد - موسوی:امام وحدت مستضعفان عالم را رشد تعالی بشر می دانس - هشدار نیوز


واضح آرشیو وب فارسی:هشدار نیوز: به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در نشست تخصصی پژوهشی «وحدت از نگاه حضرت امام خمینی(ره)» که عصر امروز با حضور سیدرمضان موسوی مقدم معاون پارلمانی و امور استان های صداوسیما در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: مسئله وحدت یکی از کلیدواژه های مهم است که در کلام حضرت امام(ره) از ابتدای شروع نهضت تا وصیت نامه ایشان که حرف پایانی همه ملت ایران هم است، به طور متعدد مطرح شده است. دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان وحدت را یک امر استراتژیک و راهبردی در نگاه امام(ره) عنوان کرد و گفت: اندیشه و نگاه امام(ره) برگرفته از نگاه حاکم بر قرآن کریم و آیین اسلام است، وقتی به قرآن کریم رجوع می کنیم می بینیم مسئله وحدت و اتحاد از مسائل اصلی است و به شدت نسبت به اختلاف و تفرقه هشدار داده شده است. وی تأکیدکرد: وحدت باید دارای محور باشد و هم در قرآن کریم و هم در نگاه قرآنی امام خمینی(ره) بارها به این امر اشاره شده است. موسوی در ادامه به وحدت فلسفی، وحدت سیاسی و قبیلگی اشاره و تصریح کرد: در همین دنیای مدرن نیز مانند عصبیت جاهلی، عصبیت مدرن وجود دارد و عناوینی همچون پان ترکیسم و پان ایرانیسم از این نمونه است؛ در دوره جاهلیت و زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) تازه مبعوث شده بودند، خداوند در قرآن کریم می فرمایند: به صورت قبیلگی و تعصب قبیلگی صرف، کنار یکدیگر نباشید و بر پایه باطل از یکدیگر طرفداری نکنید. وحدت باید حول محور فرامین و احکام الهی شکل گیرد موسوی با تأکید بر اینکه وحدت باید حول فرامین و احکام الهی و درواقع بیّنات شکل بگیرد، افزود: وحدت خود یک هدف به شمار می رود، اما باید به یک نقطه اشتراک در وحدت رسید، البته هر وحدتی هم مطلوب نیست و وحدت و تعاون باید برای کار نیک صورت گیرد نه برای یک هدف پوچ و غیرالهی. مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز بر اساس همین نگاه قرآنی، نگاه ویژه ای به وحدت دارند، تصریح کرد: امام(ره) مسئله وحدت را به عنوان یک هدف مطرح می کنند و در باب اهمیت آن می فرمایند اگر وحدت نداشته باشیم، دیانت مان از بین می رود و درواقع حفظ دیانت را به حفظ وحدت منوط می کنند و وحدت را عامل پیروزی می دانند. وی به مقطع شروع نهضت امام(ره) در سال های 41 و 42 اشاره و تصریح کرد: در آن زمان برای مبارزه با استبداد و استعمار در بین سیاسیون و افراد نظراتی وجود داشت؛ برخی سیاسیون بر این باور بودند که برای شکستن بت شاهنشاهی و بیرون یا مهار کردن استعمار باید از طریق پارلمان نفوذ کرده و از آنجا دولت را در دست گرفت و شاه را محدود و نفت را ملی کنیم؛ برخی دیگر از سیاسیون و فعالانی هم که هدفشان مبارزه با شاه و امپریالیسم و استعمار بود -که گرایش چپ و مارکسیستی داشتند- معتقد به جنگ مسلحانه بوده و می گفتند باید مبارزه مسلحانه داشته باشیم، اما در عمل هیچ یک از این دیدگاه ها به هدف نرسید و در سال های 54 و 55 تمامی این روش ها به بن بست خورد. امام(ره) برای مقابله با شاه و استعمار تنها به الگوی وحدت معتقد بودند موسوی خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) همواره می فرمودند که این روش ها را قبول ندارند و معتقد بودند باید با الگوی وحدت به صحنه آمد و برای همین قبل از انقلاب نیز پای هیچ تروری -حتی حسنعلی منصور- را امضا نکردند و وقتی مجاهدین خلق نیز نزد ایشان رفتند تا موافقت امام برای جنگ مسلحانه را بگیرند، ایشان فرمودند که قبول ندارم. مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اعتقاد امام(ره) به اتحاد ملت و حضور همه جانبه مردم در صحنه، گفت: آنچه که در نهایت انقلاب اسلامی را به پیروزی نهایی رساند، جمع شدن قاطبه مردم حول یک محور به نام اسلام بود. امام(ره) هر وحدتی را مقبول و مطلوب نمی دانستند موسوی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) هر وحدتی را مقبول و مطلوب نمی دانند، اظهار داشت: وحدت اگر معیار و شاخص نداشته باشد، فایده ای نخواهد داشت و چه بسا به کارهای باطل کشیده شود. وحدت باید با یک شاخص و معیار و برای تحقق امر مطلوبی باشد. وی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت وحدت در زمان فعلی با سال های ابتدایی انقلاب، تصریح کرد: قبل از انقلاب مبارزه ارجحیت دارد و مطلوب است و همه می گویند شاه و امپریالیسم برود، این یک امر سلبی است، اما بعد از انقلاب باید حرف ایجابی زد. از این رو تفاوت اساسی وجود ندارد، بلکه برخی از این تفاوت ها ناشی از مقتضیات قبل و بعد از انقلاب است. دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان بر همین اساس یادآور شد: در جامعه شناسی سیاسی، تحولات سیاسی و اجتماعی را به چهره ژائوس تشبیه می کنند که یک روی این سکه مبارزه و روی دیگر آن ثبات است. به طور طبیعی شکل گیری نظم جدید دشمنانی دارد موسوی با بیان اینکه به طور طبیعی نظم جدیدی که شکل می گیرد دشمنانی دارد، گفت: وقتی استعمار از کشور بیرون رانده می شود به طور طبیعی آنها هم بیکار نخواهند نشست؛ زمانی که نظامی شکل می گیرد مخالفانی هم دارد. وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) معتقد به وحدت بودند، افزود: رسول اکرم(ص) اولین کاری که در مدینه انجام داد، ایجاد وحدت بود، بین قبایل آن زمان وحدت ایجاد کرد، مهاجرینی نیز که همراه وی بودند با انصار عهد اخوت بستند و با یهودیان مدینه نیز پیمان صلح امضا کرد، اما عده ای در درون مسلمانان با بهانه و طراحی های مختلف شروع به نفاق کردند. موسوی بر همین اساس وحدت را موضوع مهمی عنوان کرد و درعین حال گفت: در برابر کسی که وحدت را بر هم بزند، سکوت جایز نیست. مدیرعامل خبرگزاری فارس، همچنین به زمان حکومت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در آن زمان هم خوارج با دگم اندیشی و تحجر گفتند که امام علی(ع) حکمیت را بپذیرد و بعد که ایشان پذیرفتند گفتند چرا پذیرفته ای؟ در بعد از انقلاب اسلامی نیز این موارد وجود دارد، افراد و جریان هایی بودند که ظاهراً با انقلاب همراه شدند، اما بعد به مجادله برخاستند. وحدت به معنای یکی شدن در اصول امنیت ملی و شئونات دینی و انقلابی است موسوی با بیان اینکه در نظامی که شکل می گیرد و گفته می شود جمهوریت، یک عده اکثریت و یک عده اقلیت اند، گفت: مهم این است که در اصول اساسی اتحاد داشته باشیم و وحدت به معنی یکی شدن در اصول، امنیت ملی، قانون اساسی و شئونات دینی و انقلابی است و در همه جای دنیا باید قانون پذیرفته شود. وی با تأکید بر اینکه یک عامل که موجب اختلاف می شود فتنه انگیزی است، اظهار داشت: اگر برای حفظ وحدت با عامل تفرقه بجنگیم به معنای تفرقه نیست؛ در چارچوب کلی باید سلایق مختلف را پذیرفت و این به معنای مردم سالاری است. مدیرعامل خبرگزاری فارس، در بخش دیگری از سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که در خیلی از انقلاب های دنیا این گونه نبوده که قانون اساسی بلافاصله تصویب شود، بلکه نظری که رهبر یک انقلاب می داده، همان باید اجرایی می شده که در ایالات متحده و انقلاب فرانسه به همین شکل بود، اما یکی از اقداماتی که امام خمینی(ره) انجام داد برگزاری رفراندوم بود که کم تر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب این امر صورت گرفت. رسانه ها باید منافع ملی را آموزش دهند موسوی در خصوص نقش رسانه در زمینه ایجاد وحدت تصریح کرد: آنچه در حوزه رسانه مهم است و همه باید به آن پایبند باشند چارچوب هایی است که وحدت و منافع ملی را رقم می زند و رسانه ها در این حوزه باید علاوه بر دیدگاه های خاص خود دست به فرهنگ سازی بزنند. وی با تأکید بر اینکه رسانه ها باید منافع ملی را تبیین کرده و به مردم آموزش دهند، گفت: آنها باید مفاهیم وحدت بخش و ارکان قوام یک جامعه را آموزش دهند و اگر کسی عامل تفرقه بوده و منافع ملی را زیر سوال می برد، این وظیفه رسانه است که در این زمینه روشنگری کند. به گزارش فارس در ادامه این نشست حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به اینکه موضوع وحدت از دیدگاه معمار کبیر انقلاب نیاز به بحث و مناقشه ندارد و قابل تصدیق است بیان داشت: امام در تمام رفتار، سکنات و منش در طول عمر بابرکتش که بعد از انقلاب تبلور وحدت کلمه بوده است. وی به زمینه های کاربردی وحدت اشاره کرد و افزود: در تفکر دینی برخلاف تفکر مادی فارغ از زمان و مکان یک حیات معنوی را جستجو می کند و آن ائتلای رسالت بزرگی است که دارای دو مجموعه موهبت بزرگ الهی یعنی عقل و فطرت است. معاون امور استان های صدا و سیما با تاکید بر اینکه در آموزه های قرآنی و اولیای الهی عقل و فطرت دو منبع هدایت بشر هستند ابراز داشت: تمام دستورات اسلام و آموزه های آن برگرفته از این دو اصل است و این مقوله در ذات و اجتهاد خودش امری بدیهی است. یکی از پایه های وحدت از دیدگاه امام مبانی فقهی است وی با بیان اینکه وحدت از منظر امام خمینی (ره) برگرفته از تفکر وحیانی و الهی است، ادامه داد: یکی از پایه های وحدت از دیدگاه امام مبانی فقهی است. وحدت در جامعه اسلامی اگر منجر به حکومت و قدرت شود فقه به مجموعه دستورات اجرایی حکومت اضافه خواهد شد، پس اگر بنا است وحدت در امت اسلامی بوجود آید و اجرا شود مبتنی بر مجموعه فقه دینی است.  حجت الاسلام موسوی مقدم سومین فاکتور را متولوژی و روشی دانست که از سوی انقلاب اسلامی صادر شده است، گفت: در طول سده اخیر تمام مصلحان به این موضوع پرداخته اند. وی گفت: به گونه ای که اقبال لاهوری ترویج فرهنگ غرب را عامل تفرقه می دانست، سیدجمال الدین اسدآبادی در وحدت اندیشه ای بسیار اعتقاد داشت، اما امام خمینی (ره) معتقد بود ملت اسلامی با ؟؟ اسلامی با همین نگاهی که دارند می توانند وحدت داشته باشند، بنابراین از منظر امام وحدت یک امر استراتژیک و راهبردی است و ایشان هرگز وحدت را به عنوان وسیله نمی دانستند. وی در ادامه به بازخوانی اندیشه سیاسی اجتماعی امام(ره) در مورد موضوع وحدت پرداخت و افزود: امام در سطح ملی و کشوری تنها راه را این می دیدند که تمام گروه ها با هم آشتی کنند و ایشان هیچ گروهی را استثناء نکردند اساسا وحدت ملی را مهم تلقی کرده و مهمترین آرزوی ایشان بعد از پیروزی انقلاب ایجاد وحدت بوده است. امام وحدت مستضعفان عالم را رشد تعالی بشر می دانستند این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه معمار کبیر انقلاب حتی در بعد جهانی و بین المللی به وحدت مستضعفان عالم اعتقاد داشتند خاطرنشان کرد: امام وحدت مستضعفان عالم را رشد تعالی بشر می دانستند و وحدت مستضعفان را یک امر راهبردی برای ایجاد عدالت محسوب کردند. در سطح وحدت امت اسلامی نیز دست های ناپاک شیعه و سنی که موجب برهم زدن وحدت می شد را مختص شیعه و سنی اصیل تلقی نمی کردند. انتهای پیام/ ----------------------------------------------------------------------------- تذکر: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی هشدار نیوز لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه ای منتشر نشده است از طریق بخش " تماس با ما " برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه های لازم، در بخش ویژه منتشر گردد.


چهارشنبه ، ۱۲خرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هشدار نیوز]
[مشاهده در: www.hoshdarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن