تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817480607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای «پت اسکن» به کجا مراجعه کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
برای «پت اسکن» به کجا مراجعه کنیم؟
برای «پت اسکن» به کجا مراجعه کنیم؟ مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت گفت: استفاده از دستگاه تشخیصی پت اسکن فقط در مراکز جامع سرطان امکانپذیر است، بنابراین دستگاه «پت اسکنی» که یک مرکز نظامی وارد کرده بود کیفیت پایینی داشت به همین دلیل وزارت بهداشت مجوز برای این دستگاه صادر نکرد.


به گزارش   فرهنگ نیوز ، سجاد رضوی با بیان این که دستگاه پت اسکن یکی از تجهیزات پزشکی پرهزینه با نیاز به مراقبت‌های استاندارد است، اظهار داشت: راه اندازی و استفاده از این دستگاه باید با ایمنی کامل و دقت لازم صورت پذیرد.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تاکید بر اینکه در فاز اول، استفاده از این دستگاه فقط در مراکز دانشگاهی بزرگ و قطب که ظرفیت خدمت رسانی دارند است، افزود: بخش خصوصی  در صورت داشتن ظرفیت می‌تواند از این دستگاه استفاده کند.

رضوی با بیان اینکه دستگاه پت اسکن یک از تجهیزات پزشکی گران است، افزود: اگر وزارت بهداشت در نحوه استفاده از این دستگاه، راهنمای بالینی نداشته باشد می‌تواند بخش عمده ای از بودجه حوزه سلامت را صرف کند و باعث ایجاد هزینه‌های فراوان برای وزارت بهداشت شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه پت اسکن وسیله ای برای تشخیص برخی از سرطان‌ها است، افزود: طی جلساتی که وزارت بهداشت با پزشکان هسته ای و رادیولوژیست‌ها داشت، مقرر شد این دستگاه در مراکز قطب کشوری در قالب مراکز جامع سرطان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تاکید بر اینکه دستگاه پت اسکن باید فقط در مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیص، درمان و پیگیری بیماران سرطانی راه اندازی شود، افزود: دستگاه پت اسکنی که یک مرکز نظامی وارد کرده بود کیفیت و ایمنی بسیار پایینی داشت به همین دلیل وزارت بهداشت مجوز لازم برای استفاده از این دستگاه را به این بخش نداده است.

به گزارش وزارت بهداشت، رضوی بر لزوم استفاده از دستگاه پت اسکن با آخرین استانداردهای جهانی در قالب مراکز جامع سرطان به منظور مراقبت از پرسنلی که از این دستگاه استفاده می‌کنند و نیز بیماران تاکید کرد.

وی در خصوص دستگاه پت اسکن بخش خصوصی در منطقه ویژه البرز، گفت: این مرکز هیچ گونه مجوز استفاده از این دستگاه را از وزارت بهداشت دریافت نکرده است و اگر در درمان بیماران سرطانی فقط به علل و ابزار تشخیصی بدون خدمات درمانی اکتفا کنیم و یا واحدهای پردرآمد و هزینه بر را ایجاد کنیم، درمان بیماران سرطانی به صورت جامع انجام نمی‌شود بنابراین این گونه خدمات باید در مراکزی انجام شود که علاوه بر تشخیص، درمان و پیگیری بیماران را نیز انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دسترسی به این دستگاه باید عادلانه باشد، به نحوی که بیماران سرطانی مناطق محروم و برخوردار هر دو بتوانند از آن استفاده کنند بنابراین مراکز جامع سرطان بهترین مکان برای استفاده از این دستگاه است.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران


95/3/12 - 07:57 - 2016-6-1 07:57:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن