تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802739058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از حضور خارجی‌ها در حوزه ماشین‌سازی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یک مسئول در وزارت صنعت عنوان کرد:
استقبال از حضور خارجی‌ها در حوزه ماشین‌سازی ایران

وزارت صنعت


شناسهٔ خبر: 3673229 - سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت

یک مقام مسئول در وزارت صنعت از فراهم سازی امکانات برای حضور شرکت‌های خارجی صاحب‌نام در حوزه ماشین‌سازی خبرداد و گفت: شرکت‌ها با کمک شرکای ایرانی خود، تولید صادراتی داشته باشند. به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین شیرودی در حاشیه برگزاری نمایشگاه ماشین‌سازی و فلزکاری در ایران با اشاره به وجود فضای لازم برای مراوده و مبادله طرف‌های ایرانی و خارجی در این رویداد گفت: صنایع داخلی می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای آشنایی با تکنولوژی روز دنیا و مذاکره با همتایان خارجی خود استفاده کنند، این درحالی است که ایران به صنعت فلزکاری و ماشین‌سازی نیاز زیادی دارد، چراکه این صنعت مادر و سازنده دیگر صنایع محسوب می‌شود و کشور در سال‌های تشدید تحریم‌ها از پیشرفت‌های روز دنیا عقب مانده است.

مدیرکل صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت افزود: شرکت‌های ایرانی در سال‌‌های اخیر ناچار به برقراری ارتباط با مجموعه‌های درجه دو و سه خارجی شده‌اند؛ در حالیکه شرکت‌های آلمانی در این زمینه پیشرو هستند و حضور آنها در کشور مغتنم است؛ ضمن اینکه ایران علاقه بسیاری به بازگشت شرکت‌های درجه یک اروپایی و آلمانی به بازار کشور دارد؛ به ویژه اگر این مجموعه‌ها بتوانند با شرکت‌های تولیدکننده داخلی ایران شریک شوند و کار مشترک انجام دهند بسیار بهتر است.

وی تصریح کرد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت هرگونه حمایت مورد نیاز را در این زمینه از شرکت‌های داخلی به عمل می‌آورند و البته باید شرکتها در قالب مذاکرات رو در رو با هم به تفاهم برسند و از این فرصت، برای برقراری تعامل و آشنایی بیشتر استفاده کنند؛ اما قدر مسلم آن است که در ایران پتانسیل زیادی در حوزه صنعت فلزکاری و ماشین‌سازی وجود دارد که از جمله می‌توان به شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه، نیروی انسانی ماهر و متخصص و همچنین امنیتی که در این کشور نسبت به دیگر کشورهای منطقه وجود دارد اشاره کرد.

شیروی افزود: حداقل ۱۰ تا ۱۲ شرکت مهم در صنعت ماشین‌سازی و فلزکاری کشور فعال هستند که برخی تولیدکننده و دیگران مونتاژکار محسوب می‌شوند و البته حتی مونتاژ در این حوزه نیز ارزش‌افزوده محسوب می‌شود، اما به هرحال وزات صنعت، معدن و تجارت از تولیدکنندگان داخلی می‌خواهد که تولید داخلی خود را افزایش دهند و در زمینه صادارت نیز برنامه‌ریزی کنند؛ چراکه در این زمینه تاکنون بیشتر واردکننده‌ بوده‌ایم و باید از پتانسیل‌های موجود در بازار منطقه استفاده کنیم.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از شرکت‌های خارجی دعوت کرد بخشی از تولید خود را با هدف صادرات به منطقه در داخل کشور متمرکز کنند T چرا که ایران امن‌ترین کشور منطقه است. البته وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال تشویق شرکت‌های ایرانی و خارجی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و رفع موانع این همکاری در کنار ارائه تسهیلات به آنها است که در این راستا، در زمینه معرفی به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و همچنین رفع موانع صادراتی برنامه‌ریزی کرده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن