تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرایط برای افزایش مناسبات تجاری با ایران فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: درهمایش فرصت های تجاری حلال درمالزی مطرح شد شرایط برای افزایش مناسبات تجاری با ایران فراهم است معاون وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی روز سه شنبه در همایش فرصت های تجاری حلال با ایران در کوالالامپور از مهیا شدن شرایط افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور خبر داد.
۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ خرداد ساعت 10:23

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، "حاجی احمد حاجی ماسلان" معاون وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در همایش فرصت های تجاری حلال مالزی با ایران که با حضور صدها تن از تجار، بازرگانان و صاحبان صنعت مالزی و ایران در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش آگاهی و رشد تقاضای بازار برای محصولات حلال پیش بینی می شود صادرات به ایران در سال جاری به طور قابل توجهی افزایش یابد.
در این همایش "مرضیه افخم" سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور و "جمیل بیدین" مدیر عامل شرکت توسعه صنعت حلال مالزی حضور داشتند.
وی با تاکید بر اینکه ملازی به دنبال توسعه بازارهای اقتصادی این کشور در جهان است، گفت: بازارهای نوظهور در منطقه غرب آسیا از جمله جمهوری اسلامی ایران با توجه به لغو تحریم ها از ابتدای سال جاری میلادی، در بین بازارهای جدید قرار دارد.
به گفته این مقام بلندپایه تجارت خارجی مالزی، صادرات محصولات حلال مالزی به ایران سال گذشته میلادی 320 میلیون رینگیت (حدود 80 میلیون دلار) گزارش شده است که 107 میلیون رینیگت (حدود 27 میلیون دلار) آن به نوشیدنی ها و مواد خوراکی، 101 میلیون رینگیت (حدود 25 میلیون دلار) به مشتقات روغن پالم، 90 میلیون رینگیت (حدود 23 میلیون دلار) مواد غذایی، و بیش از 17 میلیون رینگیت (بیش از چهار میلیون دلار) محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت سلامت بوده است.
معاون وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، هدف از برگزاری این همایش یک روزه را که با همکاری شرکت توسعه صنعت حلال مالزی و شورای تجاری ایران – آ.سه.آن برگزار شد ، یافتن شریک مناسب تجاری ایرانی برای همکاری، مشارکت در فرصت های تجاری بین دو کشور، افزایش روابط تجاری حلال دوجانبه و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بین دو کشور اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: متخصصان در این نشست شرایط ورود به بازار حلال ایران به عنوان کشوری که بیش از 80 میلیون جمعیت دارد و ظرفیت ها دسترسی به بازارهای اطراف ایران با جمعیتی حدود 400 میلیون نفر را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
این مقام مالزیایی در ادامه بازار جهانی حلال را در حال حاضر بیش از دو میلیارد و 300 میلیون دلار ذکر کرد و گفت که این میزان تجارت علاوه بر رفع نیازهای جمعیت یک میلیارد و 800 میلیون نفری مسلمانان جهان، کالاهای سالم و بهداشتی به غیرمسلمانان نیز ارائه می کند و این محصولات این قشر را نیز جذب کرده است.
وی با اشاره به تلاش مالزی برای ارتقای صنعت حلال این کشور، از تشکیل شورای حلال مالزی از سال جاری خبر داد و گفت که هدف از تشکیل این شورا، کسب اطمینان از اجرای مناسب همه برنامه های سازماندهی شده توسط سازمان های دولتی و وزارتخانه های مالزی و همسو بودن این برنامه ها با اهداف مالزی به منظور تبدیل شدن به یک قطب صنعت حلال است.
"حاجی احمد حاجی ماسلان" گفت: در حالی که سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) بر فرایند مجوز حلال و مسائل مربوط به دین اسلام نظارت دارد، شرکت توسعه صنعت حلال مالزی (اچ.دی.سی) بر توسعه و بین المللی سازی این صنعت متمرکز است.
میزان صادرات حلال مالزی سال گذشته میلادی به 39 میلیارد و 400 میلیون رینگیت (9 میلیارد و 850 میلیون دلار) رسید که مواد غذایی و نوشیدنی از جمله اصلی ترین اقلام صادراتی بوده و این محصولات، بازارهای چین، سنگاپور، آمریکا، اندونزی، ژاپن و تایلند را به عنوان بازار اصلی هدف قرار داده بودند.
از سال 2010 تا 2015 صادرات محصولات آرایشی و مراقبت سلامت حلال مالزی از یک میلیارد و 300 میلیون رینگیت (325 میلیون دلار) به دو میلیارد و 180 میلیون رینگیت (450 میلیون دلار) رسیده است.
این نشست توسط شرکت توسعه صنعت حلال مالزی که سازمانی وابسته به وزارت صنعت و تجارت خارجی این کشور است با همکاری شورای تجاری ایران – آ.سه.آن با هدف کمک به تسهیل تجارت شرکت ها و بنگاه های زود بازده کوچک که در جستجوی فروش محصولات خود در ایران هستند، برگزار شد.
"تجارت در ایران"، "معرفی شورای تجاری ایران – آ.سه.آن"، "ظرفیت بازار حلال در ایران و کشورهای همسایه"، "تسهیل ورود شرکت های مالزی به بازار ایران" و "تبادل تجربه های تجاری در ایران" در این همایش مورد بحث قرار گرفت.
ارزش مبادلات تجاری مالزی و ایران سال گذشته میلادی با کاهش حدود 12 درصدی، به یک میلیارد و 950 میلیون رینگیت (حدود 487 میلیون دلار) رسید و مالزی یکی از دلایل کاهش واردات از ایران را سقوط بهای نفت اعلام کرد.
کل واردات مالزی از ایران نیز سال گذشته با کاهش 25.6 درصدی به 139 میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 34 میلیون دلار) کاهش یافت که این رقم در سال پیش از آن 187 میلیون و 400 هزار رینگیت (حدود 46 میلیون دلار) بود.
روغن پالم حدود 49 درصد از کل صادرات مالزی به ایران را به خود اختصاص می دهد. مواد شیمیایی 12 درصد و کائوچو طبیعی 11.4 درصد از کل اقلامی است که مالزی به ایران صادر می کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن